دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
02 ارديبهشت 1394 - 11:00

انعقاد تفاهم‌نامه همکاری میان شرکت ایساکو و دانشگاه آزاد اسلامی خمینی‌شهر

در راستای گسترش فعالیت‌های علمی و تحقیقاتی و تقویت ارتباط دانشگاه با صنعت، تفاهم نامه همکاری بین دانشگاه و شرکت ایساکو تأمین‌کننده خدمات پس از فروش ایران خودرو منعقد شد.
کد خبر : 14161

به گزارش خبرنگار خبرگزاری آنا، رئیس دانشگاه آزاد اسلامی خمینی شهر در مراسم امضای تفاهم‌نامه رمز موفقیت دانشگاه را حرکت به سمت اقتصاد دانش‌بنیان و توسعه تحصیلات تکمیلی و تولید علوم جدید در راستای تولید ثروت خواند و گفت: امروز جمعیت دانشجوی کشور ۶ درصد جمعیت کشور است و همه باید تلاش کنند دانشگاه آزاد اسلامی در ارتقای سطح علمی کشور بیش از گذشته نقش ایفا کند و ابعاد مختلف علمی، پژوهشی و فرهنگی دانشگاه به آحاد جامعه معرفی شود و تاکنون دانشگاه در عرصه‌های علمی و سیاسی کشور پرچمدار واقعی بوده است که این دستاورد باید صیانت شود.


دکتر مهران مجلسی شتاب علمی کشور را دغدغه مسئولان کشور و دانشگاه آزاد اسلامی برشمرد و افزود: تحولی عظیم در دانشگاه آزاد اسلامی رخ داده و در حال حرکت به سمت دانشگاه کارآفرین و دانش بنیان هستیم که در این مسیر گام‌ها و سندهای خوبی برداشته و تدوین شده است.


رئیس دانشگاه آزاد خمینی شهر، حضور مؤثر و اثرگذار دانشگاه در جامعه صنعتی را ضرورتی اجتناب ناپذیر برشمرد و تأکید کرد: در راستای درآمدزایی غیر شهریه‌ای و توجه ویژه به حضور جامعه علمی کشور در صنعت، دانشگاه آزاد اسلامی به کانون تبادلات علمی و صنعتی تبدیل شده که بر کسی پوشیده نیست.


مجلسی با بیان اینکه انعقاد تفاهم نامه همکاری بین دانشگاه آزاد اسلامی خمینی شهر و ایساکو برای اولین بار در کشور رقم خورده است، اظهار کرد: برگزاری دوره‌های آموزشی و کارگاه های تخصصی مطابق با نیازهای ضروری صنعت، همکاری در اجرای سمینارهای تخصصی، پذیرش پرسنل صنعتی در دوره‌های مختلف آموزشی، تأمین تجهیزات کمک آموزشی، تأمین خودروهای مورد نیاز دوره‌های آموزشی و آموزش مدرسین صنعتی از مهم‌ترین توافقات صورت گرفته دانشگاه با صنعت در تفاهم نامه همکاری است.


رئیس دانشگاه آزاد خمینی شهر گفت: از مزیت‌های تفاهم نامه همکاری حضور قوی و مستمر صنعت در بخشهای مختلف آموزشی و پژوهش دانشگاه است که راه برای حضور پر رنگ و پرنشاط صنعتگران و شرکت‌های صنعتی و خدماتی در محیط علمی و آکادمیک فراهم شده و مقدمه‌ای برای فعالیت‌های گسترده‌تر در راستای نیل به اهداف متعالی سند چشم انداز دانشگاه است.


مجلسی ابراز امیدواری کرد با استفاده از خرد جمعی، مشورت و تقویت شوراهای راهبردی در توسعه همه جانبه دانشگاه اقدامات مؤثر و اثربخش بیشتری انجام پذیرد.


انتهای پیام/

ارسال نظر
قالیشویی ادیب