دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
در گفت‌وگو با آنا؛

مدیرعامل استقلال خوزستان: جایی بازی می‌کنیم که عربستانی‌ها هوادار نداشته باشند/ نمی‌خواهیم در آسیا زنگ تفریح باشیم

مدیرعامل استقلال خوزستان گفت: امسال که انتظار می‌رفت حمایت ویژه‌ای از تیم قهرمان لیگ برتر شود اما متاسفانه تا به امروز آن حمایت دیده نمی شود. کار به جایی رسیده که تمامی مسئولان به‌دنبال قرض گرفتن برای تیم‌ ما هستند.
کد خبر : 141412

سید جواد نعمتی‌نژاد در گفت‌وگو با خبرنگار ورزشی آنا، درباره آخرین وضعیت تیم استقلال خوزستان برای حضور در لیگ قهرمانان آسیا گفت: «ما یک مقدار مشکل مالی داریم که باید اول از همه حل شود وگرنه دچار دردسر می‌شویم. حمایت گروه ملی صنعتی فولاد از ما محدود بوده و نیاز به برنامه مالی مشخصی برای تقویت تیم در نیم‌فصل داریم.»


او ادامه داد: «قصد داریم اردوهای خارج از کشور برگزار کنیم تا بچه‌ها پیش از شروع رقابت‌ها تجربیات بین‌المللی داشته باشند. بازی در لیگ قهرمانان سخت است و ما نمی‌خواهیم تیم‌‌مان نتایج دور از انتظاری بگیرد و به قول معروف زنگ تفریح حریفانش باشد. آن هم در شرایطی که می‌توانیم با نتایج خوب خود باعث سربلندی ایران شویم.»


وی افزود: «سال گذشته گروه ملی به رغم اینکه پرداخت‌های مالی زیادی در زمان‌های مختلف نداشت اما چون این پرداخت‌ها قطع نمی‌شد ما به مشکل نخوردیم و خوشبختانه توانستیم قهرمان لیگ برتر شویم. امسال انتظار می‌رفت حمایت ویژه‌ای از تیم قهرمان شود اما متاسفانه آن حمایت‌ها دیده نمی‌شود. ما بودجه‌ای 10 میلیارد تومانی برای تیم بستیم اما تا اینجا حمایت‌ها خیلی کمتر از انتظار بوده است. الان کار به جایی رسیده که فرمانداری و دیگر مسئولین استانی به همراه نمایندگان مجلس استان خوزستان به دنبال حمایت مالی از تیم هستند و حاضرند برای حل مشکلات تیم پول قرض بگیرند تا مشکلات ضروری برطرف شود تا ما برای ادامه راه به مشکل اساسی نخوریم.»


مدیرعامل استقلال‌خوزستان ادامه داد: «اگر خیلی مشکلات باشگاه را رسانه‌ای نکردیم به این خاطر بوده که نمی‌خواستیم بازتاب این اخبار از لحاظ روحی روی عملکرد بازیکنان تیم تاثیر منفی داشته باشد.»


نعمتی‌نژاد درباره اینکه چرا بانک ملی از باشگاه حمایت نمی کند و وعده‌های این بانک عملی نشده است، اظهار داشت: «بانک ملی از گروه ملی صنعتی فولاد مطالبات دارد و البته انتقال سهام این گروه به بانک ملی زمان‌بر است. درست است که این بانک روز اول حرف از حمایت باشگاه زد ولی تا زمانی که تکلیف سهام مشخص نشود، آنها اعلام کرده‌اند که نمی‌توانند از باشگاه حمایت کنند. امیدوارم این مسیر قانونی زودتر طی شود تا بانک ملی بتواند حمایت مالی را از باشگاه استقلال خوزستان داشته باشد.»


او درباره بازی‌ استقلال خوزستان مقابل نماینده عربستان در کشور ثالث و هزینه‌های این بازی عنوان کرد: «اولین تجربه‌مان را در لیگ قهرمانان خواهیم داشت و باید به‌خاطر کارشکنی عربستان، بالاجبار در کشور سومی بازی کنیم. در تلاشیم تا برای کم کردن هزینه‌ها در یکی از کشورهای ترکمنستان، تاجیکستان و یا قزاقستان با نماینده عربستان بازی کنیم که آن تیم از حمایت هواداران خود بی‌بهره بماند. اگر بخواهیم در یکی از کشورهای عربی بازی کنیم احتمال حمایت از عربستان بیشتر است.»


مدیرعامل استقلال‌خوزستان با اشاره به حضور خود در مراسم قرعه‌کشی لیگ قهرمانان آسیا بیان داشت: «من به همراه دو سه نفر دیگر از اعضای باشگاه و نمایندگان فدراسیون فوتبال در مراسم قرعه‌کشی لیگ قهرمانان شرکت خواهیم کرد. در این میان قرار است در کارگاه‌های آموزشی 3 روزه‌ای که در مالزی توسط کنفدراسیون فوتبال آسیا برگزار می‌شود، شرکت کنیم تا با آمادگی کامل وارد لیگ قهرمانان آسیا شویم.»


نعمتی‌نژاد در واکنش به این موضوع که AFC نتوانسته تیم‌های عربستانی را راضی کند که با تیم‌های ایرانی بازی کند و باید هزینه سفرهای نمایندگان ایران به خاطر بازی در کشور ثالث پرداخت شود، گفت: «واقعیت این است که ما براساس سیاست‌های فدراسیون فوتبال جلو می‌رویم. دوستان در فدراسیون تلاش می‌کنند تا حمایت مالی از نمایندگان ایرانی مقابل حریفان عربستانی شود. درست است که عرب‌‌ها در AFC نفوذ کرده‌اند اما نمایندگان فدراسیون ایران هم پیگیری‌‌های حقوقی و قانونی خود را انجام داده‌‌اند و این‌طور نیست که بیکار نشسته باشند.»


انتهای پیام/

ارسال نظر
قالیشویی ادیب