دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
21 آذر 1395 - 13:37

رویدادهای دانشگاهی؛ از قهرمانی دانشجوی سما تا کسب 4 مدال طلای کارمند دانشگاه

به مناسبت آغاز امامت حضرت ولی عصر(عج)، جشن قرآن و نماز دانش آموزان مرکز سما واحد اردستان در سالن اجتماعات آن مرکز با حضور دانش آموزان ،اولیا، مسئولان دانشگاه، امام جمعه و مسئولان آموزش و پرورش شهرستان اردستان برگزار شد.
کد خبر : 141364

به گزارش خبرنگار خبرگزاری آنا، حجت‌ الاسلام حسن دهشیری امام جمعه شهر اردستان با تبریک این ایام خجسته گفت: «همانگونه که پیامبر عظیم‌الشان ما خاتم الانبیا (ص) است امام زمان(عج) هم خاتم الاوصیا است و او خاتم و کامل کننده امامت و ولایت است. حدود هزار و صد و هفتاد و هشت سال از امامت آن حضرت می‌گذرد و بسان خورشید که در پشت ابر زمینیان را بهره‌مند می‌سازد امام زمان هم مارا در عصر غیبت از لطف و عنایت خویش مستفیض می‌فرماید.»


جلیل عمادی رئیس واحد اردستان نیز با تبریک این ایام خجسته پیشرفت مرکز سما را بسیار خوشایند دانست و گفت: «بحمداله بانهایت سعی و تلاش همکاران این مرکز و با استفاده از امکانات و تجهیزات کامل آموزشی بیش از پیش از سوی دانش آموزان و اولیای آنان استقبالی بی‌نظیر شده است و در نظر است بابت توسعه و گسترش این مرکز در مقاطع متوسطه نیز اقدامات باید انجام شود. در آینده نزدیک شاهد رشد چشمگیر مدرسه سما در سطح شهرستان خواهیم بود.»


سپس دانش آموزان منتخب، مراسم آیینی نماز و قرآن را اجرا کردند و به دانش آموزان برگزیده و فعال دراین عرصه جوایزی اهدا شد.


قهرمانی دانشجوی سما زاهدان در مسابقات هنرهای رزمی


حجت الله پودینه دانشجوی رشته تربیت بدنی آموزشکده سما زاهدان مقام نخست اولین دوره مسابقات قهرمانی ووشو دانشجویان یادواره شهید هادی سربیشه ای را کسب کرد.


این مسابقات در آذر 95با حضور دانشجویان استان سیستان و بلوچستان در شهر زاهدان، خانه ووشو در دهکده المپیک برگزار شد و دانشجوی سما در وزن 80 کیلو مقام نخست مسابقات را تصاحب کرد.


نفرات برتر این دوره مسابقات به‌عنوان تیم منتخب استان سیستان و بلوچستان در صورت کسب مقام قهرمانی دانشجویان کشور به مسابقات المپیک دانشجویان جهان در کشور تایوان اعزام خواهند شد.


مجموعه رشته های هنری دانشگاه آزاد اسلامی رامسر منحصر به فرد است


جلسه هم‌اندیشی دانشجویان رشته هنر با موضوع بررسی مسائل گروه هنر، چالش‌ها و چشم‌اندازها با هیأت رئیسه و استادان گروه هنر و با حضور مدیران بخش‌های مختلف دانشگاه در سالن آمفی تئاتر واحد رامسر برگزار شد.


سرپرست واحد رامسر با بیان دستاوردهای دانشگاه، اظهار کرد: «مجموعه رشته های هنری دانشگاه آزاد اسلامی واحد رامسر در سطح کشور بویژه استان های شمالی منحصر به فرد است.»


دکتر خلخالی گفت: «هدف از برگزاری این جلسات هم‌اندیشی، شنیدن مشکلات دانشجویان در حوزه های آموزشی، پژوهشی، دانشجویی، فرهنگی و مالی و به کار گیری نکته نظرات سازنده دانشجویان در راستای مرتفع کردن مشکلات موجود است.»


در ادامه جلسه، دانشجویان نکته نظرات و مشکلات خود را در زمینه های مختلف بازگو کردند و قرار شد تا اعضای هیأت رئیسه و استادان گروه با توجه به تجربیات خود، نسبت به حل مسائل مطرح شده در این رشته اقدام کنند و نتیجه این اقدامات را متعاقبا به دانشجویان گزارش کنند.


جلسه شورای فرهنگی دانشگاه آزاد اسلامی واحد بم برگزار شد


رئیس دانشگاه آزاد اسلامی بم در جلسه شورای فرهنگی این واحد با تشکر از برگزاری فعالیت‌های خوب فرهنگی در طول سال و توجه به استمرار و پیشرفت در برگزاری این فعالیت‌ها گفت: «شورای فرهنگی یک شورای سیاست گذاری و برنامه ریزی کلان است که باید در آن منویات و رهنمودهای حضرت آقا بکار برده شود و کار فرهنگی را باید با حساسیت و ظرافت انجام داد.»


دکتر حمید سرحدی فعال کردن کانون‌های فرهنگی واحد را رمز موفقیت در نمود فعالیت فرهنگی عنوان و اظهار کرد: «برنامه ریزی مناسب، حمایت موثر و سازنده از این کانون‌ها باعث تنوع کاری در فرهنگ خواهد شد و در واقع کار فرهنگی برای جوانان در دانشگاه نمود بهتر و بیشتری دارد.»


در ادامه این جلسه مواردی از جمله برگزاری یادواره شهدا در ترم آینده-غبارروبی گلزار شهدا در روز دوشنبه این هفته-برنامه ریزی برای برگزاری اردوی جهادی-برگزاری برنامه فرهنگی دانشجویی از سوی کانون های فعال دانشگاه سی آذر در محل سالن اجتماعات اداره ارشاد بم-برگزاری محفل انس با قرآن از سوی قراء برجسته شهرستان و دانشجویان در هفته آینده درمحل نمازخانه واحد -برنامه ریزی جهت شرکت در نمایشگاه دستاوردهای فرهنگی دانشجویی کانون های دانشگاه های آزاد استان از مصوبات این جلسه بود.


برگزاری سلسله مباحث نقش نماز در پیشگیری از آسیب های اجتماعی در دانشگاه آزاد اسلامی واحد هشتگرد


سلسله مباحثی با موضوع «نقش نماز در پیشگیری از آسیب های اجتماعی» با حضور حجت الاسلام چراغی در سالن اجتماعات شهید مفتح واحد هشتگرد برگزار شد. در این دوره که با مشارکت ستاد اقامه نماز استان البرز و شهرستان ساوجبلاغ و به همت حوزه معاونت آموزشی، دانشجویی و فرهنگی واحد هشتگرد برگزار شد، با بهره گیری از نظرات دانشجویان و ارائه مطالب ارزنده از طرف مدرس دوره به بررسی آثار و برکات نماز و آسیب شناسی و چالش های دوری از نماز به صورت کارگاه پرداخته شد.


استفاده از روایات و احادیث متواتر در مورد نماز از اهل بیت (ع) نیز از دیگر ابعاد این دوره بود. بررسی جنبه‌های مختلف اجتماعی، سیاسی، معنوی، فرهنگی، علمی، ورزشی و ... نماز از دیگر موضوعات مطرح شده در این دوره بود.


در بخش دیگری از این دوره طرح پرسش و پاسخ از سوی مدرس دوره و اساتید و دانشجویان این واحد دانشگاهی درباره موضوع نماز مطرح و مباحث ارزنده ای به مشارکت تمامی حضار مورد بحث قرار گرفت که با استقبال خوب مخاطبین همراه بود. در انتهای مراسم نظرخواهی درباره ادامه مباحث از سوی دفتر فرهنگ صورت گرفت که اغلب مشارکت کنندگان خواستار ادامه برگزاری چنین نشست هایی بودند.


نشست هم‌اندیشی آسیب‌های اجتماعی و نقش دانشگاهیان در واحد ارسنجان برگزار شد


نشست دوره‌ای استادان دانشگاه آزاد اسلامی ارسنجان با حضور فرماندهی انتظامی شهرستان با هدف بررسی هنجارشکنی و علل آسیب‌های اجتماعی از سوی دفتر هم‌اندیشی و بسیج اساتید در سالن کنفرانس‌های بخش روانشناسی این واحد برگزار شد.


سرهنگ مهدی فداکار فرمانده انتظامی ارسنجان با تشریح مهمترین آسیب‌ها و مشکلات اجتماعی که گریبانگیر جامعه است از اساتید خواست تا با حضور فعال خود و هم فکری، همراهی دستگاه‌های اجرایی و نیروهای انتظامی به رفع این مشکلات کمک کنند.


اساتید حوزه‌های روانشناسی، علوم تربیتی ومعارف اسلامی مهمترین موئلفه آسیب را بی‌تفاوتی، فقر، بیکاری و عدم اگاهی در استفاده از فضای مجازی، ماهواره و اینترنت دانست و خواست تا با پژوهش‌های علمی از طریق پایان‌نامه‌های دانشجویی در مقاطع تحصیلات تکمیلی این موضوع مورد بررسی جامع تر قرار گیرد.


وی لازمه آموزش عمومی جامعه را راهی مفید در آگاهی‌رسانی و راه‌اندازی مراکز مشاوره اجتماعی را از سوی دانشگاه کمک مثبتی در پیشگیری آسیب‌های اجتماعی دانست.


کتاب بانکداری اختصاصی تالیف شد


ابراهیم ملازاده شیره پزی از اعضای هیات علمی دانشگاه آزاد اسلامی واحد بین المللی ماکو یک جلد کتاب با عنوان «بانکداری اختصاصی» تالیف کرد.


کتاب بانکداری اختصاصی از سوی انتشارات تایماز به چاپ رسیده است کتاب حاضر که به صورت تفصیلى به بررسی بانکداری اختصاصی، طراحی سازمانی، مشتریان بانک های اختصاصی، محصولات و خدمات مدیریت ثروت و بانکداری اختصاصی و ...پرداخته است.



مراسم بزرگداشت روز دانشجو در واحد مشگین شهر


امسال روز دانشجو در واحد مشگین شهر متفاوت بود از برنامه‌های کلیشه‌ای و ملال آور خبری نبود، دانشجویان با شور و شوق وصف‌ناپذیر خودشان مجری گری کردند و قرآن خواندند، خودشان سازشان را کوک کردند و موسقی سنتی نواختند، گل گفتند و شادی کردند و چنین شد که بیش از 400 دانشجو در هوای کولاک برف و سرد کوهپایه‌های سبلان تا آخر برنامه با گرمی و حرارت دست بکار بودند... سخنران ویژه این مراسم دکتر مطهر نیا رئیس پژوهشکده مطالعات اجتماعی و انقلاب معاوت دانشجویی فرهنگی دانشگاه آزاد بود که گزیده‌ای از بیانات وی به سمع و نظر میرساند.


مهدی مطهرنیا گفت: «جنبش دانشجویی درآینده باید به جنبش جهانی دانایی افزایی مدنی بیاندیشد. دانشگاهها باید از لاک خود بیرون آیند و توانایی فهم توده ها را باور کنند. فرهنگ پروری از پایین و پرسمان از بالا نیاز است.»


وی افزود: «دانشگاه‌ها امروزه باید به نسل چهارم حیات خود بیندیشند، نسلی که اجتماع پرور و دولت‌ساز است دانشگاه است که باید امنیت‌آفرین برای تمامی سطوح توسعه و پیشرفت ملی باشد؛ از این رو امنیتی کردن محیط دانشگاه و تشریفاتی کردن آزاداندیشی در این ساحت می‌تواند در درازمدت به عاملی برای عقب ماندگی و فروپاشی امنیت اجتماعی شود.


در آخر برنامه از دانشجویان مدال آور و نمونه آموزشی و دبیران کانون ها فعال فرهنگی تجلیل به عمل آمد.


قدردانی از دانشجویان ممتاز واحد دانشگاه آزاد اسلامی حاجی آباد
رئیس دانشگاه آزاد حاجی آباد گفت: «28نفر از دانشجویان ممتاز علمی،فرهنگی و بسیجی این واحد دانشگاهی قدردانی شدند.»


دکتر محمد حیدری اظهار کرد: «به مناسبت روز دانشجو از28دانشجوی ممتاز علمی،فرهنگی و بسیجی این واحد دانشگاهی با حضور امام جمعه و فرماندار این شهرستان تقدیر و با اهدا لوح سپاس و هدایایی از آنان قدردانی به عمل آمد.
وی افزود:«بی شک تلاش و کوشش بی وقفه دانشجویان، تاثیر بسزایی در پیشرفت این دانشگاه داشته و همه این موفقیتها حاصل یک کار جمعی بوده است.»
حیدری یادآور شد:«دانشگاه آزاد اسلامی حاجی آباد بستری را فراهم کرده تا زمینه حضور دانشجویان ممتاز و استعدادهای درخشان در حوزه های علمی، فرهنگی و پژوهشی فراهم شود و درصدد است با شناسایی،حمایت و پرورش آنان بتواند نقش خویش را در توسعه علمی کشور ایفاءنماید و بر مطالبات رئیس دانشگاه آزاد اسلامی کشور جامه عمل بپوشاند.»
در متن لوح سپاس که به امضای دکتر حیدری رئیس دانشگاه آزاد اسلامی و فرماندار حاجی آباد رسیده، آمده است:
بنا به فرموده امام صادق(ع)که فرمودند:«هر کس برای خدا دانش بیاموزد و به آن عمل کندو به دیگران آموزش دهد، در ملکوت آسمانها به بزرگی یاد می شود
و گویند:برای خدا آموخت و برای خدا عمل کرد و برای خدا آموزش داد.»از شما دانشجوی بابصیرت و بسیجی که در عرصه های علمی و فرهنگی برگزیده بوده اید
تقدیر و تشکر به عمل می آید. باشد که خداوند به شما در راه کسب علم و معرفت توفیقات روز افزون عنایت فرماید.


برگزاری جشن بزرگ روز دانشجو همراه با قدردانی از دانشجویان برتر در عرصه آموزشی، فرهنگی و ورزشی


جشن بزرگ روز دانشجو توسط دانشگاه آزاد اسلامی شادگان با حضور دانشجویان، اساتید، کارکنان و مسئولان واحد، رئیس مجمع نمایندگان استان خوزستان و نماینده مردم شهرستان شادگان در مجلس شورای اسلامی، امام جمعه، معاون فرماندار،فرماندهی ناحیه مقاومت بسیج و جمعی از مسئولان شهرستان برگزار شد.


دکتر عبدالکریم البوغبیش سرپرست دانشگاه آزاد اسلامی واحد شادگان، به بیان اهمیت روز دانشجو و نقش دانشجو در مبارزه با استکبار و ایستادگی در مقابل زیاده خواهان پرداخت و گفت: «دانشجو همواره باید به دنبال حق خواهی و استبداد ستیزی همگام با کسب علم در راستای پیشرفت آینده کشور باشد. »


رئیس مجمع نمایندگان استان خوزستان و نماینده مردم شهرستان شادگان در مجلس شورای اسلامی نیز به بیان نکاتی در مورد نقش دانشجو در سطح جامعه و کلیدی بودن این جایگاه پرداخت و اضافه کرد: «راه حل برون رفت از مشکلات یک جامعه ورود دانشجویان به صحنه های مختلف و گرفتن ضمام امور است. »


حجت الاسلام مجید ناصری نژاد طرح نظرات و ایده های گوناگون از سوی جامعه دانشگاهیان را ابزار مناسب پیشرفت دانست و بر کنار گذاشتن اختلافات و تشکیل جلسات فکر برای نزدیک کردن ایده ها و اجرایی کردن آنها برای رفع مشکلات شهرستان محروم شادگان تاکید کرد.


در این مراسم تعدادی از دانشجویان به بیان مشکلات واحد و درخواست‌های خود از مسئولان برای برطرف سازی آنها پرداختند.


این مراسم با پذیرایی از حضار، اجرای مسابقات و برنامه های مختلف ادامه یافت و در پایان دانشجویان برتر در عرصه آموزشی،فرهنگی و ورزشی با اهدای هدیه و لوح قدردانی به عمل آمد.


کسب 4 مدال طلا از سوی محمود عمرانی کارمند دانشگاه آزاد اسلامی واحد پردیس


محمود عمرانی خامنه کارمند رسمی دانشگاه آزاد اسلامی واحد پردیس، عضو تیم ملی پاورلیفتینگ جمهوری اسلامی ایران با مجوز شورای برون مرزی وزارت ورزش و جوانان و زیر نظر فدراسیون بدنسازی و پرورش اندام به مسابقات قهرمانی اروپا ۲۰۱۶ در کشور روسیه اعزام شد و توانست در این دوره از مسابقات موفق به کسب ۴ مدال طلا و دریافت عنوان قهرمان قهرمانان پاورلیفتینگ در این دوره از مسابقات شود.


انتشار نشریه دانشجویی در دانشگاه آزاد اسلامی واحد جهرم‎


نشریه دانشجویی، فرهنگی کاج از سوی دفتر فرهنگ اسلامی دانشگاه آزاد اسلامی واحد جهرم منتشر شد.


دراین نشریه مطالبی همچون مساله نفوذ از دیدگاه مقام معظم رهبری، چشمه ای از نهج البلاغه، معنای دانشجو، مصاحبه با رئیس دانشگاه و.. از سوی دانشجویان فعال فرهنگی واحد منشر شده است.


هیات حریریه این نشریه آقایان صابر، پورندی، شریفی نژاد، جعفریان و خانم ها همایون، روستایی و پرنیان هستند.


این نشریه در روز دانشجو با استقبال دانشجویان روبرو شد.


برگزاری مراسم تفسیر قرآن بمناسبت آغاز امامت امام زمان (عج ا...) در دانشگاه آزاد اسلامی واحد فسا


به مناسبت فرارسیدن نهم ربیع‌الاول، سالروز آغاز ولایت و امامت حضرت صاحب‌الزمان امام مهدی(عج) وبه همت حوزه معاونت فرهنگی دانشجویی واحد در ساعات فرهنگی، مراسم زیارت عاشور، قرائت، تفسیر قرآن و ختم صلوات در نمازخانه دانشکده ادبیات ویژه خواهران برگزار شد.


آغاز امامت امام زمان(عج)، به تصویر کشیدن ولایت‌مداری و اسلامیت برای ما مسلمانان است.


برگزاری این قبیل مراسم‌ها علاوه بر ایجاد نشاط و پویایی، همه ما را با اعتقادات الهی، مذهبی و شناخت امام مهدی(عج) آشنا می‌سازد.


اعتراض دانشگاهیان واحد سراب به سیاست های خارجی جمهوری آذربایجان و سفر نخست وزیر رژیم غاصب اسراییل به آذربایجان


دانشگاهیان واحد سراب همزمان با دیگر واحدهای دانشگاهی استان آذربایجان شرقی در اعتراض به سیاست های خارجی جمهوری آذربایجان و سفر نخست وزیر رژیم غاصب اسراییل به آذربایجان را در تجمعی در محوطه دانشگاه اعلام کردند.


در این تجمع که با سر دادن شعارهای مرگ بر اسراییل و قرائت قطع نامه انزجار و ناراحتی خود را از سیاست های ضد اسلامی و سفر نتانیاهو اعلام داشته و در پایان پس از زیر پا گذاشتن پرچم اسرائیل از مسئولین جمهوری آذربایجان لغو این سفر را خواستار شدند.


روز جمعه مردم مومن و ولایت مدار تبریز پس از نماز جمعه در اعتراض به این سفر راهپیمایی و با شعارهای ضد صهیونیستی خواستار لغو این سفر از سوی مسئولین جمهوری آذربایجان شدند.


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته