دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
21 آذر 1395 - 08:55

برقراری آتش‌بس در بنغازی

باوجود برقراری آتش‌بس در بنغازی همچنان تعداد زیادی از ساکنان در منطقه باقی مانده‌اند.
کد خبر : 141310

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری آنا به نقل از رویترز، مسئولان امنیتی و هلال احمر لیبی اعلام کردند با وجود اینکه اجازه عبور امن و خروج ساکنان از محله‌های محاصره‌شده در شهر بنغازی واقع در شرق لیبی صادر شده است، ولی تاکنون تنها 10 نفر از آن خارج شده‌اند.


ارتش ملی لیبی بعد از ماه‌ها بر مناطق شرقی کشور مسلط شده و درصدد تسلط کامل بر بنغازی و عقب راندن نیروهای افراط‌گرا و دیگر مخالفان لیبیایی است.


در حال حاضر به‌دلیل وجود درگیری‌های پراکنده سرنوشت خانواده‌های محاصره‌شده به اختلاف مهمی تبدیل شده است، چرا که ارتش ملی لیبی می‌گوید غیرنظامیان می‌توانند در سلامت منطقه را ترک کنند ولی مخالفان آن‌ها را متهم به ارائه نکردن ضمانت‌های کافی می‌کنند.


گروه‌های حقوق بشری تخمین می‌زنند بیش از 100 خانواده و همچنین تعداد نامعلومی از کارگران خارجی ماه‌ها است در محاصره ارتش ملی لیبی هستند.


ارتش ملی لیبی روز شنبه به مدت 6 ساعت آتش‌بس اعلام کرد تا خانواده‌های محاصره‌شده بنغازی را ترک کنند ولی تنها چند خانواده بیشتر این شهر را ترک نکردند. خانواده‌هایی که بنغازی را ترک کردند مورد استقبال هلال احمر قرار گرفتند و سپس به نزد نزدیکان خود رفتند.


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته