دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
02 ارديبهشت 1394 - 09:02

اوباما هدف پنتاگون از حضور ناوهای آمریکایی در خلیج عدن را تشریح کرد

باراک اوباما، رئیس‌جمهوری آمریکا اظهار کرد که واشنگتن به منظور تامین امنیت تردد در منطقه، مبادرت به اعزام ناوهای خود به دریای عدن کرده‌ است.
کد خبر : 14120

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری آنا و به نقل از رویترز، باراک اوباما، رئیس‌جمهوری آمریکا، روز سه شنبه در مصاحبه‌ای مطبوعاتی با شبکه «ام.اس.ان.بی.سی» اظهار کرد که واشنگتن به ایران تاکید کرده است نباید تسلیحاتی برای یمن بفرستد که موجب تهدید تردد در منطقه شود.


اوباما که در برنامه «هاردبال» در شبکه «ام.اس.ان.بی.سی» حضور یافته بود گفت: «اکنون کشتی‌های آنها (ایران) در آب‌های بین‌المللی هستند. به همین دلیل ما نیز برخی از کشتی‌های خود را در منطقه خلیج فارس نگه داشته‌ایم تا مطمئن شویم آزادی تردد در منطقه برقرار است. آنچه ما به آنها گفته‌ایم این است که اگر سلاحی به گروه‌های داخل یمن تحویل داشته شود که تردد در منطقه را تهدید کند، مشکلساز خواهد بود.»


اوباما در ادامه افزود: «ما باید همه طرف‌ها را گردهم آوریم و به راهکاری سیاسی برسیم. راه‌ حل، ایجاد جنگ نیابتی جدید در یمن نیست. ما به ایرانی‌ها تصریح کرده‌ایم که آنها باید بخشی از راه‌حل یمن و نه بخشی از مسئله باشند.»


آسوشیتدپرس دو روز پیش طی گزارشی مدعی شده بود آمریکا ناوهای خود را به منظور ممانعت از ارسال سلاح توسط ایران به یمن، به آب‌های عدن اعزام کرده‌ است اما «وارن»، سخنگوی کاخ سفید با رد این ادعا اظهار داشت اعزام ناوگان دریایی آمریکا به منطقه، ارتباطی با حضور کشتی‌های ایرانی در آنجا ندارد.


عربستان سعودی از 27 روز پیش، حملات هوایی گسترده‌ای علیه حوثی‌های یمن را آغاز کرد. این عملیات شب گذشته در حالی به پایان رسید که عربستان به اهداف متصور خود از آن دست نیافت و 3000 کشته و مجروح که حدود 150 کودک و 100 زن را شامل می‌شد بر جای گذاشت.


عربستان شب گذشته اعلام کرد اکنون به دنبال راه حلی دیپلماتیک برای حل مسئله است.


انتهای پیام/

ارسال نظر
قالیشویی ادیب