غرب تهران با خطوط 6 و 7 به شرق متصل میشود/ یک زن رئیس مرکز فرمان کل خط 6 مترو خواهد شد
به گزارش خبرنگار اجتماعی خبرگزاری آنا، محمد احمدی بافنده،مدیرعامل شرکت بهرهبرداری مترو در نشست خبری سومین نمایشگاه مشارکت تولیدکنندگان ایرانی در صنعت مترو با بیان اینکه در همه کشورهای دنیا به نوعی وابستگی اقتصادی و صنعتی به یکدیگر وجود دارد، اظهار کرد: نمیتوان مدعی شد که میخواهیم وابستگی خود را از کشورهای خارجی به طور کامل در ایران و در بخش صنعت مترو از بین ببریم در تهران روزانه سه میلیون مسافر با قطار جابجا میشوند که ما قصد داریم این میزان را به 10 میلیون نفر برسانیم همچنین باید 300 رام قطار در مترو فعال باشد بخشی از اینها هنوز وارد نشده و بخشی دیگر در دست تعمیر است اما این وابستگیها نباید به نوعی خود باخته و بدون کارشناسی باشد.
ساماندهی 150 قطعهساز در نمایشگاه
وی با بیان اینکه در نمایشگاهی که قرار است سه شنبه افتتاح شود 150 قطعهساز مترو ساماندهی شدند،افزود: ما میتوانیم ضمن اینکه تولیدکننده داخلی هستیم صادر کننده هم باشیم زیرا در کشور ما نیروی کار و انرژی ارزان است و شرایط مناسبی برای ساخت و صادرات وجود دارد اما در بین سازندهها یکپارچگی وجود ندارد و نمایشگاهها میتوانند بین تولیدکنندگان ارتباط لازم را برقرار کنند تا استانداردسازی هم صورت گیرد.
بافنده در پاسخ به سوال خبرنگار آنا مبنیبر اینکه دسترسی نداشتن شهروندان تهرانی در غرب پایتخت به مترو باعث به وجود آمدن ترافیک در اتوبانهای غربی تهران شده است آیا در افتتاح ایستگاههای بعدی برای این موضوع چارهای اندیشیده شده است یا خیر، توضیح داد: خط 6 و 7 مترو شمال غرب و غرب را به جنوب شرق و شرق پایتخت متصل میکند و ما به شدت تاکید داریم تا بخش 6 و 7 مترو مورد بهرهبرداری قرار گیرد حفر تونلها در این خطوط پایان یافته است و حتی برخی ایستگاهها هم تکمیل شدهاند اما تامین پول برای ترخیص قطارهایی که خریداری شدهاند،دشوار است.
وی ادامه داد:دولت طلب خود را در این خصوص به ما نمیدهد تا بتوانیم تجهیزات خریداری شده را ترخیص کنیم البته در نظر داریم تا توافقنامههایی انجام دهیم و بتوانیم این قطارها را بگیریم. افتتاح ایستگاه دولت آباد اولین قدمی است که میتواند غرب را به شرق متصل کند البته شهردار تهران خواهان این است که حتی اگر کمکهای دولت به دست ما نرسید باز هم تا پایان زمان اعلام شده (اتمام دوره شهرداری قالیباف) تمام ایستگاههای خطوط 6 و 7 مترو افتتاح شوند تا بار مسافر در خط 1 و دیگر خطوط کاسته شود.
وی در پاسخ به دیگر سوال خبرنگار آنا مبنیبر فعالیت خانمها در بخشهای مهم مترو از جمله اتاق کنترل و دلیل بهکار نگرفتن آنها در بخش راهبری گفت: اگر خانمی در سازمان ما شاغل است باید شانسش حفظ شود و مطابق با تحصیلاتش به فعالیت بپردازد هر جا که به ما اختیار و اجازه داده شود و شانیت خانمها حفظ شود ما از آنها استفاده میکنیم نباید این گونه باشد که خانمها فقط به عنوان منشی فعالیت کنند. آنها باید مطابق با تحصیلاتشان و شرایط فیزیکیشان به کار در بخشهای مختلف مترو بپردازند. به زودی یکی از بانوان شاغل در مترو پس از افتتاح خط 6 به عنوان رئیس مرکز فرمان کل خط مشغول به کار میشود.
انتهای پیام/