دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری

رویدادهای دانشگاهی؛ از ساخت ربات برنامه‌پذیردر سما تا بازارچه تغذیه سالم و صنایع دستی

85 نفر از دانشجویان دختر دانشگاه آزاد اسلامی واحد بندرانزلی به اردوی فرهنگی زیارتی مشهد مقدس اعزام شدند.
کد خبر : 141006

به گزارش آنا، معاون فرهنگی دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی واحد بندرانزلی گفت: «همزمان با نهم ربیع الاول و سالروز آغاز امامت امام عصر (عج) 85 نفر از دانشجویان دختر این واحد به اردوی فرهنگی زیارتی مشهد مقدس اعزام شدند.»


یوسف طالبی با بیان اینکه این اردو با هدف ایجاد حس تعاون و همفکری میان دانشجویان، تقویت روحیه معنوی و نشاط و ارتقای سطح آگاهی و معرفت دانشجویان نسبت به معارف اهل بیت به‌ویژه مقام حضرت علی ابن موسی الرضا (ع) برگزار می‌شود افزود: «برگزاری این اردو و اردوهایی نظیر آن؛ جزو مهمترین برنامه های فرهنگی دانشگاه آزاد اسلامی واحد انزلی بوده و همه ساله برگزار می شود.»


وی گفت: «دانشجویان در این اردوی 5 روزه علاوه بر حضور در بارگاه ملکوتی حضرت علی ابن موسی الرضا ( ع )؛ از آرامگاه حکیم ابوالقاسم فردوسی نیز بازدید خواهند کرد.»


به گفته معاون فرهنگی دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی واحد بندرانزلی, در این اردوی فرهنگی زیارتی؛ جمعی از اعضای کانون های دانشجویی نظیر کانون محیط زیست, هلال احمر, شهدای گمنام, گردشگری, فیلم و عکس, تئاتر و کانون مهر و دوستی نیز حضور دارند.


دانشگاه آزاد اسلامی واحد بندرانزلی با دارا بودن 89 عضو هیأت علمی, 4 هزار مترمربع فضای آموزشی, 54 رشته تحصیلی و4150 نفردانشجو در مقاطع مختلف تحصیلی, در منطقه آزاد تجاری صنعتی انزلی واقع شده است.


برگزاری کارگاه آموزشی آشنایی با پایگاه‌های علمی اسکوپوس و الزیویر


کارگاه آموزشی آشنایی با پایگاههای علمی اسکوپوس (Scopus) و الزیویر (Elsevier) در سالن خواجه نصیر دانشگاه آزاد اسلامی واحد لاهیجان برگزار شد.


مهندس الهیار مدرس کارگاه با بیان تاریخچه راه اندازی پایگاه علمی اسکوپوس، به معرفی قسمت های مختلف آن و خدمات مختلف مانند در یافت مقاله موردنظر، دریافت اطلاعات نویسندگان، دانشگاهها و موسسات علمی پژوهشی و اچ ایندیکس را برای اساتید و دانشجویان تشریح کرد.


در قسمت دوم با آشنایی شرکت کنندگان با امکانات پایگاه الزیویر، نحوه انتخاب مجله و ارسال مقاله توضیح داده شد.


برگزاری کارگاه غربالگری سلامت دانش آموزان دبستان پسرانه سما اهواز


با توجه به اهمیت حفظ سلامت دانش آموزان مدارس سما بویژه در مقاطع ابتدایی و با درخواست دکتر شهرام لک رئیس دانشگاه آزاداسلامی استان خوزستان پس از پیگیری های دکتر مهرداد افشون دبیر شورای نظارت و هاهنگی سما استان خوزستان کارگاه غربالگری سلامت دانش آموزان دبستان پسرانه سما اهواز در روزهای پنجشنبه و جمعه هفته گذشته برگزار شد.


در این رویداد دانش آموزان در محیط مدرسه از سوی دکتر حسین پور پزشک حاذق و عضو هیات علمی دانشگاه جندی شاپور اهواز که یکی از اولیا دانش آموزان مدارسه بود به صورت رایگان معاینه شدند.


در این برنامه مسئولان مدرسه و سمیه محمدخانی رئیس آموزشکده سما نیز حضور داشتند و بر روی روند اجرای برنامه نظارت کردند.


این برنامه با هماهنگی انجمن اولیا و مربیان مدرسه بصورت مستمر برای دانش آموزان در نظر گرفته شده و قرار است معاینات بینایی سنجی و شنوایی سنجی دانش آموزان نیز در روزهای آینده انجام شود.


اجرای تئاتر باغ وحش شیشه ای در دانشگاه آزاد اسلامی واحد هشتگرد


به همت حوزه معاونت آموزشی، دانشجویی و فرهنگی با تلاش دانشجویان کانون تئاتر اجرای نمایشنامه باغ وحش شیشه ایبه مدت 6 روز از تاریخ 13 تا 18 آبان با حضور بازیگران معروف تئاتر و سینما از جمله محمد شیری و شبنم فرشاد جو و خانواده های عوامل اجرایی تئاتر در سالن اجتماعات شهید مفتح دانشگاه آزاد اسلامی واحد هشتگرد روی صحنه رفت که مورد استقبال دانشجویان، اساتید و کارمندان قرار گرفت.


بلیت فروشی نمایش باغ وحش شیشه ای به دو صورت اینترنتی از طریق وب سایت واحد و حضوری از سوی اعضای کانون تئاتر زیر نظر اداره فرهنگی انجام شد. تبلیغات میدانی و فضای مجازی برای اطلاع رسانی و نوع دیگری از تبلیغات این نمایش با استفاده از مرد نقره ای (سیلور من) در محوطه و طبقات واحد با ارائه بروشورهای مربوطه صورت گرفت که مورد استقبال دانشجویان واقع شد.


باغ وحش شیشه ای یک موضوع اجتماعی است که به بررسی ناهنجاری‌های اجتماعی در مورد از هم گسیختگی برخی خانواده های بی تعهد نسبت به یکدیگر و اقشار معلول جامعه می پردازد. این نمایش تلاش می کند خانواده ها را در راه رسیدن به موفقیت در عرصه های مختلف زندگی و اهداف والا سوق دهد.


برگزاری مسابقه کتابخوانی در واحد تهران مرکزی


در راستای ترویج فرهنگ عفاف و حجاب و پوشش برتر دفتر فرهنگ اسلامی دانشکده علوم ارتباطات و مطالعات رسانه واحد تهران مرکزی مسابقه کتابخوانی از کتاب بوستان حجاب را برگزار کرد.


مسابقه کتابخوانی ویژه دانشجویان و کارکنان با توزیع کتاب بوستان حجاب تالیف محمد رحمتی شهررضا بصورت رایگان از آبان آغاز و تا هفتم آذر ادامه داشت در پایان به قید قرعه به ده نفر از برگزیدگان مسابقه جوایز ارزنده ای اهدا شد.


کتاب بوستان حجاب برگزیده جشنواره کشوری زینت آفرینش است و شامل مطالب بسیار جالب و خواندنی از جمله: روایات،آیات،داستانهای خواندنی، حکایتها، احکام حجاب و نیز سخنان برگزیده معتقدان به عفاف و پاکدامنی است.


برگزاری مسابقات سازه‌های ماکارونی


رئیس مرکز آموزشی و فرهنگی سما شیروان اعلام کرد: در راستای اقدامات هفته پژوهش و برای تلفیق دانش نظری و فعالیتهای عملی و کاربردی و توجه به علایق و استعدادهای دانش آموزان و آشنایی آنان با مهارتهای فنی و مهندسی معاونت سما شیروان در نظر دارد تا کارگاه آموزش و ساخت سازه های ماکارونی/گرایش راندمانی را در سطح شهرستان شیروان با مخاطبین دانش آموزان پایه ششم و متوسطه (دخترانه و پسرانه) با همکاری اداره آموزش و پرورش برگزار کند.


دکتر قاسم کاظمی ادامه داد: مجموعه سما امیدوار است با این اقدام گامی هر چند کوچک در مسیر پیشرفت شهرستان برداشته باشد .


در این مسابقات تیم‌ها به صورت چهار نفره شرکت کرده و جلسات آموزشی با تدریس دکتر فرزاد قادری برای شرکت کنندگان در سالن فردوسی دانشگاه آزاد اسلامی شیروان برگزار خواهد شد .


زمان برگزاری مسابقات نیز 2 و 3 دی در دانشگاه آزاداسلامی خواهد بود .


کسب مقام دوم تیم رباتیک واحد زرقان در مسابقات بین المللی دانشگاه امیر کبیر


تیم رباتیک واحد زرقان با عنوان تیمی (IAUZ) به سرپرستی و راهنمایی دکتر مریم کازرونی عضو هیات علمی گروه برق و با سرپرستی گروه طراحی ربات از سوی دانشجو حسین شبانی دانشجوی دوره کارشناسی برق این واحد دانشگاهی در ششمین دوره مسابقات بین المللی رباتیک جام دانشگاه صنعتی امیرکبیر - پلی تکنیک تهران به کسب مقام دوم در بخش لیگ های دانشجویی (ربات های مین یاب هوشمند سایز کوچک) نائل شد .


برگزاری نشست هم‌اندیشی آسیب‌های اجتماعی و نقش دانشگاهیان در واحد ارسنجان


نشست دوره ای اساتید دانشگاه آزاد اسلامی ارسنجان با حضور فرماندهی انتظامی شهرستان با هدف بررسی هنجارشکنی و علل آسیب‌های اجتماعی از سوی دفتر هم‌اندیشی و بسیج اساتید در سالن کنفرانس‌های بخش روانشناسی این واحد برگزار شد.


سرهنگ مهدی فداکار فرمانده انتظامی ارسنجان با تشریح مهمترین آسیب ها و مشکلات اجتماعی که گریبانگیرجامعه است از اساتید خواست تا با حضور فعال خود وهم فکری ، همراهی دستگاههای اجرایی و نیرو های انتظامی به رفع این مشکلات کمک کنند .


در ادامه این نشست اساتید حوزه‌های روانشناسی، علوم تربیتی ومعارف اسلامی مهمترین موئلفه آسیب را بی‌تفاوتی، فقر، بیکاری و عدم اگاهی در استفاده از فضای مجازی، ماهواره و اینترنت دانستند و خواستند تا با پژوهش های علمی از طریق پایان نامه‌های دانشجویی در مقاطع تحصیلات تکمیلی این موضوع مورد بررسی جامع تر قرار گیرد و لازمه آموزش عمومی جامعه را راهی مفید در آگاهی رسانی و راه اندازی مراکز مشاوره اجتماعی را از سوی دانشگاه کمک مثبتی در پیشگیری اسیب های اجتماعی دانستند.


پایان مسابقات والیبال ادارات گلپایگان جام شهید حامد جرفی در دانشگاه آزاد اسلامی


جام قهرمانی مسابقات والیبال ادارات شهرستان گلپایگان، جام شهید حامد جرفی به تیم آموزش و پرورش گلپایگان رسید.


بسیج حوزه شهید تندگویان(ادارات) شهرستان گلپایگان اولین دوره مسابقات والیبال ادارات این شهرستان را با نام، جام شهید حامد جرفی و به میزبانی دانشگاه آزاد اسلامی واحد گلپایگان برگزار کرد.


همزمان با سالروز آغاز امامت و ولایت حضرت مهدی(عج) دیدار رده بندی و نهایی این دوره از مسابقات، با حضور مهندس علی بختیار نماینده شهرستان‌های گلپایگان و خوانسار در مجلس شورای اسلامی، معاونین اداری و مالی و فرهنگی و دانشجویی دانشگاه، اعضای شورای اسلامی و تعدادی دیگر از مسئولین شهرستان برگزار شد که تیم آموزش و پرورش به مقام اول، منتخب دانشگاه‌ها مقام دوم و مخابرات مقام سومی مسابقات را به خود اختصاص دادند و کاپ اخلاق نیز به تیم برق اهدا شد.


این دوره از مسابقات با حضور شش تیم و با هدف ارتقای سطح سلامتی و تندرستی کارکنان، افزایش بهره‌وری خدمات ادارات و دستگاه‌های اجرایی و ایجاد شور و نشاط کارکنان در سالن چند منظوره ورزشی امام علی(ع) این واحد دانشگاهی برگزار شد.


برگزاری بازارچه تغذیه سالم و صنایع دستی در واحد دولت آباد


بازارچه تغذیه سالم و صنایع دستی دانشجویی در دانشگاه آزاد اسلامی واحد دولت آباد برگزار شد.


هدف از برپایی بازارچه تغذیه سالم حفظ و ارتقاء سلامت دانشجویان و تشویق آنان برای آشنایی با طبخ غذاهای سالم، تقویت حس همکاری، انجام کارگروهی، آشنایی با بازار کار آگاهی هر چه بیشتر دانشجویان با تغذیه سالم و پرهیز از غذاهایی است که برای سلامتی ما زیان آور است.


مهدی داوری گفت: «بازارچه صنایع دستی نیز با هدف آشنایی دانشجویان درس کارآفرینی با روش بازاریابی در بازارهای واقعی و به منظور آشنایی دانشجویان با مبانی عملی این درس بویژه ریسک پذیری، خلاقیت و هنر و آشنایی با مقوله درآمد زایی و مدل های کسب و کار کوچک برگزار شد.»


مسئول روابط عمومی واحددولت آباد افزود: «دراین بازارچه حدود 10 غرفه فروش غذا با ارائه غذاهای متنوع، نوشیدنی های گرم و تعدادی از صنایع دستی اصفهان برای یک روز در طبقه همکف ساختمان خوارزمی داتشگاه دایر شد. »


داوری تصریح کرد: «این بازارچه علاوه بر جنبه آموزشی، توانست درآمدهایی هم برای دانشجویان درس کارآفرینی داشته باشد، تا غذاهای تهیه شده و صنایع دستی را در فضایی صمیمی و رقابت سالم به فروش برسانند. »


استاد درس کارافرینی نیز با حضور در کنار غرفه هر یک از دانشجویان با بررسی فعالیت دانشجویان، آنها را مورد تشویق قرار داد.


تصویرگری کتاب منظومه قرآنی از سوی دبیر فرهنگ و هنر دبیرستان سما دو دختران ( دوره اول)


کتاب منظومه قرآنی حمد (خشت ششم) به تصویرگری شهره استغفرالهی (دبیر فرهنگ و هنر دبیرستان سما دو دختران دوره اول) تهران، سروده سیدرضا تهامی به چاپ رسید.


مجموعه کتاب های منظومه قرآنی نگاهی منظوم به برخی سوره های قرآن است که در قالب شعر سه بیتی و عکس برای رده سنی دبستان سروده وتصویرگری شده و دارای سه سطح خشت اول و دوم (در سطح پایه اول و دوم)، خشت سوم وچهارم ( در سطح پایه سوم و چهارم)، خشت پنجم و ششم ( در سطح پایه پنجم و ششم) است.


با توجه به استقبال مخاطبین این کتاب به چاپ دوم رسید.


ساخت ربات برنامه‌پذیر از سوی دانش آموز دبیرستان پسرانه سما 5 دوره اول (تهران)


عرفان انصاری دانش آموز پایه نهم دبیرستان پسرانه سما 5 (دوره اول ) موفق به ساخت ربات برنامه پذیر شد.


مراحل برنامه ریزی و ساخت این ربات در کلاس های پژوهشی رباتیک صورت گرفت و در کارگاه اندازه گیری، برش کاری ،سوهان زنی و مونتاژ دبیرستان، ساخت فیزیکی آن بانجام رسید.


ساخت این ربات دو هفته به طول انجامید و پس از ساخت ، مورد بررسی و آزمایش های مربوطه قرار گرفت که توانست با موفقیت آزمون های انجام گرفته را پشت سر بگذارد.


ربات مذکور توانایی حل ماز (Maze) و مسیریابی را دارا است.



دوره آموزشی بهینه سازی روابط استاد و دانشجو‎


به گزارش خبرنگار خبرگزاری آنا، دکتر سهیلا لشگری مسئول دفتر توانمندسازی و آموزش های کاربردی دانشگاه آزاد اسلامی واحد اهرم از برگزاری دوره آموزشی بهینه سازی روابط استاد و دانشجو در آذر سال جاری در این واحد دانشگاهی خبر داد.


لشگری اظهار کرد: این دوره آموزشی با هدف آشنایی اساتید با مشکلات تحصیلی، آموزشی و عاطفی دانشجویان و برقراری ارتباط موثر و سازنده اساتید با این قشر برگزار شد.


وی گفت: تدریس این دوره آموزشی توسط دکتر عاشوری نژاد عضو هیات علمی دانشگاه آزاد اسلامی واحد بوشهر صورت پذیرفت.


بر اساس این گزارش در پایان دوره اساتید حاضر، نظرات و تجربیات خود در این خصوص را بیان کردند.


درخشش دانش‌آموز سما سبزوار در مسابقات ورزشی استان


معاون سما سبزوار از درخشش دانش‌آموز آموزشگاه پسرانه‌ی سما این شهرستان در مسابقات ورزشی استان خراسان‌رضوی خبر داد.


دکتر ابوالقاسم امیراحمدی گفت: «در این مسابقات، رامتین پیروزفر، دانش‌آموز آموزشگاه ابتدایی پسرانه‌ی سما سبزوار موفق شد مقام نخست رشته‌ی اسکیت را به خود اختصاص دهد.»


وی افزود: «مسابقات ورزشی نونهالان و نوجوانان استان خراسان‌رضوی با شرکت تیم‌های ورزشی مدارس و آموزشگاه‌های ابتدایی استان در مشهدمقدس برگزار شد.»


برگزاری نشست تخصصی فرهنگی و قرآنی در واحد تهران مرکزی


به همت اداره دانشجوئی و فرهنگی دانشکده اقتصاد و حسابداری واحد تهران مرکزی نشست تخصصی فرهنگی- قرآنی با عنوان «خوشبختی از دیدگاه قرآن» ویژه دانشجویان برگزار شد.


استاد دانشکده اقتصاد وحسابداری واحد تهران مرکزی درباره مراحل رسیدن به خوشبختی و سعادت، داشتن هدف مشخص، آزادی روح، پذیرفتن واقعیت، داشتن افکار خوب، در انجام کارها پشتکار و استقامت داشتن، تمرین امیدواری درزندگی و احساس خوشبختی را مهم دانست .


زهرا اسدالله زاده با بیان اینکه باید افکار خوب و مثبت را در خیال و ذهن پرورش داده و هیچ وقت تسلیم شکست نشویم افزود: «تمام دارایی ما همین لحظه‌ای است که در آن زندگی می کنیم، بنابراین میزان آرامش ذهنی و کارایی فردی ما بر اساس میزان توانایی ما در زندگی برای لحظه حال است. صرف نظر از آنچه دیروز رخ داده و آنچه فردا ممکن است رخ بدهد.»


وی اظهار کرد: «نگرانی درباره اتفاقات گذشته چیزی جز اتلاف وقت نیست، گذشته را تا وقتی مرور کنید که بتوانید از آن نتیجه بگیرید. انسان‌های موفق به نیرو و پشتکار ایمان دارند و در کارهایشان استقامت دارند. بنابراین باید عوارض منفی را در خود از بین برد.


این استاد دانشگاه افزود: «خداوند به ما این اطمینان را داده چیزهایی را که نمی توانیم تغییر دهیم بپذیریم و از آن به عنوان تجربه استفاده کنیم. افراد مثبت اندیش هر روز می گویند امروز آغاز زندگی است.»


در پایان این نشست جلسه پرسش و پاسخ با دانشجویان انجام شد.


جشن روز دانشجو در واحد شیروان برگزار شد


صبح امروز ویژه برنامه روز دانشجو با حضور دانشجویان، استادان و مسئولان و مدیران دانشگاه آزاد اسلامی واحد شیروارن در تالار فردوسی این دانشگاه برگزار شد.


دکتر علی اکبر پوراحمد معاون آموزشی واحد شیروان با توجه به فلسفه روز دانشجو اظهار کرد: «روز دانشجو، نماد استقلال طلبی، عدالت‌خواهی و استکبارستیزی است و این روز حاصل تلاش کسانی هستند که در تولید علم، معرفت و آگاهی‌بخشی جان در طبق اخلاص نهاده و از آرمانهای دانشجویی و استقلال طلبی دانشجویان دافع کردند.»


دبیر تشکل اسلامی– سیاسی استادان دانشگاه آزاد اسلامی شیروان گفت: «رسالت دانشجو کسب تحصیل و پژوهش در کنار افزایش ایمان و بصیرت است و امروزه دانشجو برای مدرک گرایی به دانشگاه نمی آید بلکه برای هویت بخشی به تفکرات آزادی طلبی و استکبار ستیزی که یکی از رسالت های اصلی خود می داند خود گام در مرکز آموزش و پژوهش می گذارد.»


در این مراسم از نشریه جدید دانشجویی بنام دادجو رونمایی و بیانیه تشکل دانشجویی سیاسی فرهیختگان قرائت شد.


اهدای جوایز و لوح تقدیر به دانشجویان برتر و نمونه کشوری و فرهنگی واحد ، اجرای موسیقی، تئاتر از دیگر برنامه های جشن روز دانشجو بود.


هفته پژوهش در واحد اهواز؛ از سخنرانی‌های علمی تا کارگاه‌های آموزشی پژوهشی


سرپرست حوزه معاونت پژوهشی دانشگاه آزاد اسلامی واحد اهواز از فعالیت‌ها و برنامه‌های هفته پژوهش در این واحد دانشگاهی خبر داد.


دکتر فرید جمالی شینی از برگزاری مراسم هفته پژوهش از تاریخ 21 تا 28 آذر در دانشگاه آزاد اسلامی واحد اهواز با برنامه‌های باشکوه و متنوعی خبر داد.


وی در تشریح برنامه ها گفت: «این برنامه ها شامل برگزاری مسابقات، سخنرانی‌های علمی و کارگاه‌های آموزشی-پژوهشی در دانشکده‌های مختلف خواهد بود که بدین منظور از سخنرانان برتر کشور برای سخنرانی دعوت شده و در تاریخ 28 آذر ماه از پژوهشگران برتر تقدیر بعمل خواهد آمد.»


کارگاه آموزشی «آشنایی با آئین نامه ارتقاء اعضای هیات علمی» در واحد تهران غرب‎


کارگاه آموزشی «آشنایی با آئین نامه ارتقای اعضای هیات علمی: با مشخصه7110 با هماهنگی دفتر برنامه ریزی و امور اقتصادی دانش‌بنیان واحدتهران غرب با هدف آشنایی اعضای هیات علمی با آیین‌نامه ارتقای اعضای هیات علمی و بخشنامه‌های مرتبط با آن با حضورپروین داداندیش رئیس واحد تهران غرب، اعضای هیات رئیسه وجمع کثیری از اعضای هیات علمی این واحد به مدت 8 ساعت در سالن اجتماعات شهید موسوی دانشکده فنی و مهندسی واحد تهران غرب برگزار خواهد شد.


پس از سخنرانی رئیس واحد و تشویق هیات علمی از سوی وی به ارتقای علمی، سروش فتحی دانشیار این واحد دانشگاهی ،منوچهر امیر فیروز کوهی معاون دانشجویی فرهنگی واحد، طهمورث شیری معاون آموزشی و مهرداد نیکنامی مدیر پژوهش واحد هر یک به بیان مطالب مهم و کلیدی در خصوص آیین نامه ارتقا و فرمهای مربوط به آن پرداختند


این کارگاه به منظور توانمندسازی اعضای هیات علمی و به روز رسانی اطلاعات آنها درباره آیین نامه‌های ارتقا، جلوگیری از مکاتبات اضافی و سهولت در انجام کار و دقت لازم در انجام امور ارتقا و آگاهی اعضای هیات علمی با آیین‌نامه‌های جدید و کاهش مراجعات غیر ضروری اعضای هیات علمی و درخواست های کتبی آنها برگزار شد.


در این کارگاه سعی شد شرکت کنندگان با نحوه تکمیل مدارک و فرم‌های مربوط به ارتقا آشنا شوند.


دعوت از دانشجوی واحد سردرود به دوره تکمیلی مربیگری فوتبال پایه بانوان‎


الناز دواتگر بدیع دانشجوی رشته تربیت بدنی دانشگاه آزاد اسلامی واحد سردرود به دوره تکمیلی مربیگری فوتبال پایه بانوان ایران دعوت شد.


این دوره با حضور مدرسین نروژی اتحادیه فوتبال اروپا(UEFA) در تهران و با حضور 48 مربی از 19 آذر سال جاری برگزار شد.


انتهای پیام/

برچسب ها: ربات
ارسال نظر
هلدینگ شایسته