دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
20 آذر 1395 - 09:26

عضو کمیسیون امنیت ملی: سوالات نمایندگان مجلس مانع از اختلاف قوا می‌شود

یک عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی با مثبت ارزیابی کردن روابط مجلس و با سایر قوا، ایفای نقش نظارتی نمایندگان را عامل موثری برای بهبود روابط بین قوا دانست.
کد خبر : 141002

حشمت‌الله فلاحت‌پیشه نماینده اسلام‌آباد غرب در مجلس در گفت‌وگو با خبرنگار سیاسی خبرگزاری آنا، درباره تأثیر ایفای نقش نظارتی نمایندگان بر روابط بین قوا اظهار کرد: به نظرم ایفای نقش نظارتی نمایندگان به شفاف شدن روابط بین قوا و همچنین بهبود روابط کمک می‌کند.


وی درباره اینکه آیا طرح سوال از سوی نمایندگان باعث تشدید اختلاف بین قوا می‌شود؟ توضیح داد: به نظرم من این سوالات ضربه‌گیر اختلافات بین قوا است. ندیدن مسائل و مشکلات و عدم طرح سوال باعث می‌شود که نه تنها اختلافات حل نشود بلکه حساس‌تر نیز شود.


این نماینده مجلس تأکید کرد: نمایندگان در مجلس برای ایفای نقش نظارتی خود سطوح مختلفی دارند. تذکر دادن، طرح سوال و انجام تحقیق و تفحص از جمله اختیاراتی است که نمایندگان برای ایفای نقش نظارتی خود می‌توانند از آن استفاده کنند. به نظر من اگر نمایندگان مجلس از این اختیارات برای نظارت استفاده کنند، اختلافات بین قوا به‌ تدریح حل و خیلی از مسائل شفاف و روشن می‌شود.


عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی اضافه کرد: در حال حاضر من فکر می‌کنم که روابط بین مجلس با سایر قوا خوب است، هرچند که ارتباط کاری مجلس با قوه مجریه بیشتر است ولی مشکلی در بین آن‌ها وجود ندارد.


انتهای پیام/

ارسال نظر
قالیشویی ادیب