دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
19 آذر 1395 - 18:24

سرنشین بالگرد سرنگون شده اندونزی بعد از 16 روز زنده یافت شد

خبرگزاری فرانسه روز جمعه در گزارشی از جاکارتا به نقل از سخنگوی ارتش اندونزی اعلام کرد که یک سرنشین بالگرد سرنگون شده، بعد از گذشت بیش از دو هفته زنده پیدا شد.
کد خبر : 140943

به گزارش گروه رسانه‌های دیگر خبرگزاری آنا به نقل از ایرنا، 'سبرار فضیله' سخنگوی ارتش اندونزی امروز گفت که روستائیان جزیره برنئو در این کشور اواخر وقت دیشب 'یوهانس سیاپوترا' سرباز نیروی هوایی ارتش را در حالی در میان جنگل های حوالی محل سقوط آن بالگرد پیدا کردند که هنوز زنده است.
وی در یک مصاحبه مکتوب با فرانس پرس گفت: 'شکر خدا که روستائیان موفق شدند این سرباز جراحت دیده از ناحیه دست و مچ پا را که طی دو هفته غذا نخورده و بسیار ناتوان و ضعیف شده بود، زنده بیابند'.
به گفته این سخنگو، سیاهپوترا از جمله پنج سرنشین بالگرد نظامی 412 بود که با 5 سرنشین 24 نوامبر (4 آذر) در جنگلهای برنئو در منطقه مرزی با مالزی سقوط کرد.
وی در این خصوص گفت: لاشه این بالگرد سه روز بعد در همان منطقه پیدا شد که همان زمان مشخص شد در اثر این حادثه ، سه تن کشته شده اند . یک تن دیگر از سرنشینان بالگرد زنده پیدا شد و این سرباز نیز بعد از دو هفته توسط روستائیان زنده یافت شد.
این بالگرد در حالی که از 'تاراکان' در استان 'کالیمانتان شمالی' به 'لونگ باوان' در نزدیک مرز مالزی در حال پرواز بود، ارتباطات خود را از دست داد و ناپدید شد.
بورنئو جزیره مشترک بین مالزی، اندونزی و برونئی است.
ارتش اندونزی در سال های گذشته شماری از حوادث هوایی را تجربه کرده است.
بدترین نوع این حوادث ماه ژوئن سال گذشته رخ داد که در آن یک هواپیمای 'هرکولس سی.130' در یک منطقه مسکونی در شهر مدان سقوط کرد و باعث مرگ 142 نفر شد.
اندونزی در اکتبر سال گذشته همچنین ناپدید شدن پرواز 7503 'آویاستار' در 'سولاواسی' را تجربه کرد که 10 سرنشین آن بر اثر اصابت این پرواز با کوه جان خود را از دست دادند.
این کشور از سال گذشته تاکنون شاهد 5 سانحه عمده هوایی بوده است که در آنها بیش از 150 نفر جان خود را از دست دادند.
از دیگر حوادث اصلی اندونزی می توان به سقوط پرواز 8501 ایرآسیا اشاره کرد که هواپیمای آن از نوع ایرباس ای320-200 بود و در دسامبر سال 2014 در مسیر خود از شهر 'سورابایا' در جزیره جاوا در شرق اندونزی، به سوی سنگاپور ناپدید شد.
بر اثر این سانحه نیز که تلاش تیم های امداد و نجات برای یافتن اجساد 162 سرنشین آن در آبهای دریای جاوا ادامه داشت، در نهایت در ماه مارس سال 2015 و پس از یافتن 106 جسد این جستجوها پایان یافت.


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته