دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
01 ارديبهشت 1394 - 16:27

سجادی: اساسنامه فدراسیون‌ها هنوز تصویب نشده است

معاون ورزش حرفه ای و قهرمانی وزارت ورزش و جوانان با بیان این که ویرایش نهم اساسنامه فدراسیون های ورزشی انجام شده است، گفت: این اساسنامه در شورای معاونین ارائه شده اما هنوز تائید نشده است؛ پس نمی توان چیزی که به تأیید نهایی نرسیده را نقد کرد.
کد خبر : 14093

به گزارش گروه ورزشی خبرگزاری آنا، دکتر سید نصرالله سجادی در نشست مشترک وزیر با روسای فدراسیون ها، نکاتی را به آنان متذکر شد.


وی در خصوص اعزام ها گفت: فرصت 45 روزه ای که ما برای اعزام ها تعیین کردیم باید رعایت شود چرا که دعوت نامه ها از طرف مراجع رسمی با فاصله زمانی زیاد می آید. امسال تعدادی از فدراسیون‌ها اعزام های شش ماه نخست را در جلسه اول سال مطرح کردند و این حداقل تکلیف ما و شما را روشن می کند.


سجادی ادامه داد: تعداد نفرات اعزامی که شورای برون مرزی به شما ابلاغ می کند چیزی است که تصویب شده و وزارت خانه با آن موافق است؛ شما باید تقاضای واقعی خود را بفرستید و همان را اجرا کنید، امسال ما دقت بیشتری در این مسئله خواهیم داشت.


وی درباره گزارش ارسالی از فدراسیون ها نیز افزود: گزارشی که به ما ارائه می کنید باید حاوی نکات مثبت،منفی و مهم تر از این ها واقعیات باشد و اگر لازم است به صورت محرمانه ارسال شود؛ این گزارشات واقعی برای اصلاح امور لازم و ضروری است.


معاون ورزش حرفه ای و قهرمانی وزارت ورزش و جوانان با تاکید بر این نکته که نباید گزارش هایی که از جانب فدراسیون ها ارسال می شود ناقص باشد، گفت: مواردی که لازم است وزارتخانه مطلع باشد را باید به ما اطلاع دهید نه این که ما ازطریق نهاد بیرونی در چند و چون مسئله قرار بگیریم. مسئول ترین فرد رئیس فدراسیون است و شما باید گزارشات را از سرپرستان بخواهید و فاصله 10 روزه را برای ارسال گزارشات به ما رعایت کنید.


سجادی در ادامه با ابراز گلایه از برخی صحبت ها و مصاحبه ها در خصوص اساس نامه فدراسیون های ورزشی، اظهار داشت: در این مورد گاهی دوستان مصاحبه و اعلام کردند که از این اساس نامه مطلع نیستند یا برخی آن را نقد می کنند. من در تاریخ 10 شهریور ماه 93 بخشنامه را به فدراسیون ها برای دریافت نظرها ارسال کردم، از 51 فدراسیون 45 فدراسیون نظرات خود را به ما دادند.


وی با بیان اینکه ما این نظرها را برای تائید نهایی جمع بندی کردیم، گفت: اولاً این اساسنامه از سال 88 در حال بررسی است، سه ویرایش از سال 92 تا کنون انجام شده و دیدیم که باید این اساس نامه که یک سری اشکالات داشت مورد بازبینی قرار می گرفت. ما برای ویرایش، مجموع نظرات را گرفتیم وکارگروهی از 15 کارشناس خبره تشکیل دادیم و طی 15 جلسه بررسی 9 ویرایش انجام شد.


معاون ورزش حرفه ای و قهرمانی وزارت ورزش و جوانان با بیان اینکه ویرایش نهم اساسنامه فدراسیون های ورزشی انجام شده است، گفت: این اساسنامه در شورای معاونین ارائه شده اما هنوز تائید نشده است که پس از تائید در این شورا به هیات دولت ارائه می شود؛ پس نمی توان چیزی که به تائید نهایی نرسیده را نقد کرد.


سجادی در ادامه درخصوص کسب سهمیه المپیک و پاراالمپیک، افزود: روزشنبه سومین جلسه کمیته بازی‌های المپیک و پارالمپیک برگزار می شود که پس از تائید نهایی موارد مورد نظر، فدراسیون ها به صورت تک تک دعوت می شوند تا جدی تر برنامه ریزی کنیم. ما می خواهیم فدراسیون هایی که جزء بازی های المپیک و پارالمپیک هستند با قوت بیشتر کار خود را پیش ببرند.


او در آخر درباره پرداخت ها گفت: اردیبهشت ماه اولین پرداخت را به فدراسیون ها خواهیم داشت و این منوط به این است که 4 گزارش عملکرد به دستمان برسد. ما برای کنترل بهتر امور از گزارشات استفاده می کنیم.


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته