دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
از سال آینده؛

استقرار و توسعه خدمات مرزی برای زائران اربعین

از سال آینده در مرزهای کشور باید خدمات بیشتری برای زائران حسینی استقرار و ارائه می‌شود.
کد خبر : 140718

به‌ گزارش گروه اقتصادی آنا به نقل از پایگاه اطلاع رسانی وزارت نیرو (پاون)، ستار محمودی قائم مقام وزیر نیرو در جلسه ستاد اربعین حسینی وزارت نیرو در نشست تقدیر از اعضای ستاد عتبات عالیات و شرکت‌های فعال در راهپیمایی اربعین حسینی در ساختمان ستادی وزارت نیرو گفت: برای سال آینده باید تمهیدی را به‌کار بندیم تا بتوانیم خدمات اصلی و پایه‌ای را در داخل مرزهای کشورمان به زائران ارائه کنیم.


وی افزود: باید در ظرفیت شهرهای مرزی بازنگری شود و خدمات را در محل به‌صورت ثابت و مستقر ارائه کنیم.


ستار محمودی با اشاره به اینکه امسال در کارهای موقت، بیشتر از کارهای زیربنایی موفق بوده‌ایم، اظهار داشت: برای سال آینده باید مایحتاج مورد نیاز را از شهرهای مرزی تأمین کنیم تا ضمن صرفه اقتصادی، از سرعت عمل بالاتری برخوردار باشیم و در زمان نیز صرفه‌جویی کنیم.


وی با بیان اینکه باید نقاط ضعف سال جاری را آسیب شناسی کرده و برای سال آینده مرتفع کنیم، افزود: در طرح‌های بلندمدت آب و برق در مناطق مرزی، حتماً ارائه خدمات فاضلاب بهداشتی نیز در دستور کار قرار گیرد.


قائم‌ مقام وزیر نیرو ضمن تقدیر از تلاشگران صنعت آب و برق کشور که با ارائه خدمات شبانه‌روزی به زائران اباعبدالله الحسین (ع) برگ زرین دیگری را در تاریخ خدمت به مردم خلق کردند، گفت: در زمان عادی به دلیل ازدحام جمعیت در اماکن مقدسه ممکن است حوادثی رخ دهد، ولی در اربعین حسینی با خیل میلیونی جمعیت اعزامی هیچ حادثه ناگواری اتفاق نیفتاد که شکرانه دارد و این‌ها همه به واسطه لطف خداوند و حضرت سیدالشهدا (ع) و خلق و خوی فرهنگی خوبی است که از زائران آن حضرت سراغ داریم.


وی با اشاره به اینکه شرکت‌های میزبان آب و برق هر یک به نوعی به خدمات رسانی در این ایام عزیز مشغول بودند، اظهار داشت: این خدمات بجز خدمات تخصصی تأمین آب و برق شامل خدمات عمومی از جمله ایجاد سامانه‌های سرمایشی، گرمایشی، ایجاد سرویس‌های بهداشتی نظیر دستشویی، روشویی، حمام و...بوده است.


محمودی با تقدیر از خدمات تمامی کسانی‌که در این عرصه به زائران حسینی خدمات‌رسانی کرده‌اند به بحث کمیت و کیفیت اشاره کرد و افزود: امسال در مقایسه با سال گذشته از کنترل کیفیت بهتری در بخش‌های مختلف از جمله زمان‌بندی، تأمین و توزیع آب، تأمین برق مورد نیاز منطقه،‌تأمین روشنایی و توزیع سایر مایحتاج متناسب با نیاز هر منطقه برخوردار بودیم.


وی ادامه پیگیری‌ها و کمک به سازمان‌های محلی برای تأمین منابع مالی، استفاده از اونیفرم و کاورهای یک‌دست برای نیروهای خدمت رسان و حضور حداقل یک مترجم مجرب در پایانه‌های مرزی را از دیگر خدماتی دانست که بایستی در سال آینده ارائه شود و اضافه کرد: با تشکیل گروهی که هم بتواند با ستاد عتبات عالیات و هم با شرکت‌ها در ارتباط باشد می‌توان به ارائه خدمات بهتر با کیفیت بالاتر تسریع بخشید.


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته