دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
همراه و همگام با دانشجویان در آذر/ 125

خطیبی: 16 آذر، هویتی جدید برای دانشجویان شکل گرفت

همزمان با  روز «دانشجو» و در راستای ارج نهادن به طلایه‌داران علم و دانش و در آیین باشکوهی، مراسم گرامی‌داشت روز دانشجو در دانشگاه آزاد اسلامی بردسیر  برگزار و از دانشجویان ممتاز، برتر و فعال این دانشگاه تجلیل شد.
کد خبر : 140572

به گزارش خبرنگار آنا؛ رئیس دانشگاه آزاد اسلامی بردسیر با گرامی‌داشت یاد و خاطره‌ شهدای دانشجوی، 16 آذر را نقطه‌ عطفی در فعالیت‌های دانشجویی برشمرد و گفت: در 16 آذر 1332 که سه دانشجو در دانشگاه تهران به شهادت رسیدند، هویت جدید برای دانشجویان شکل گرفته که از سایر جنبش‌های دیگر متفاوت است.


دکتر وحید خطیبی با تاکید براینکه خط‌کشی‌های سیاسی، جناحی و مسائل حاشیه‌ای هیچ گاه نتوانست روحیه وطن پرستی و مطالبه‌گری دانشجویان را تحت تاثیر خودش قرار دهد افزود: این روز ارزشمند و گرامی اثبات کرد که دانشگاه‌های کشور کانون مطالبه‌گری هستند و می‌توانند فضای بسیار مناسبی برای بصیرت افزایی ایفا کنند.


رئیس دانشگاه آزاد اسلامی بردسیر، حوزه‌های آزاد اندیشی و نقادی را از مولفه‌های لاینفک دانشگاه در کشور اعلام کرد و گفت: موفقیت‌های امروز کشور در حوزه‌های مختلف علمی و اجتماعی، برخاسته از دانشگاه و نشانه همت و تلاش دانشجویان و استادان بوده است.


این استاد دانشگاه افزود: جنبش‌های دانشجویی که با تعمق و تعقل و بر اساس منویات مقام معظم رهبری شکل گیرد، می‌توانند به جایگاه والایی دست پیدا کنند.


خطیبی از تشکل‌های بسیج دانشجویی، جمعیت اسلامی دانشجویان و کانون‌های دانشگاه آزاد اسلامی بردسیر قدردانی کرد و خواستار مشارکت بیشتر دانشجویان و اساتید در فعالیت های دانشگاه شد.


رئیس دانشگاه آزاد اسلامی بردسیر، دانشگاه را متعلق به متفکران و افراد با بصیرت و محیطی برای تعامل و هم افزایی فکری دانست و افزود: امروزه، چالش‌های بسیاری در کشور وجود دارد که نیازمند تحلیلی عمیق است و جنبش‌های دانشجویی می توانند در مرتفع کردن این موارد کمک شایانی کنند.


عضو هیات علمی دانشگاه، 16 آذر را به همه دانشجویان به ویژه دانشجویان دانشگاه آزاد اسلامی بردسیر تبریک گفت و افزود: رسالت دانشجو صرفا تحصیل علم نیست، بلکه مشارکت در سایر فعالیت‌های هنری، اجتماعی، پژوهشی و ... نیز باید مدنظر قرارگیرد.


مراسم روز گرامی‌داشت روز دانشجو با برنامه‌های شاد و مسابقات ورزشی فرهنگی همراه بود و در پایان از دانشجویان ممتاز، برتر و فعال دانشگاه آزاد اسلامی بردسیر تجلیل شد. همچنین دانشجویان در این روز با مشارکت در طرح تریبون آزاد پیشنهادات خود را جهت تحقق اقتصاد مقاومتی مطرح کردند.


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته