دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
مدیرعامل شرکت ملی نفت ایران خبرداد:

برگزاری اولین مناقصه بین‌المللی نفت در اوایل سال 2017

مدیرعامل شرکت ملی نفت ایران با اشاره به درخواست شرکت‌های بین‌المللی برای حضور در صنایع نفت و گاز گفت:‌ با توجه به انجام مطالعات اولیه میادین آزادگان و یادآوران اولین مناقصه بین‌المللی در ابتدای سال 2017 انجام خواهد شد.
کد خبر : 140570

به گزارش خبرنگار گروه اقتصادی خبرگزاری آنا، علی کاردر مدیرعامل شرکت ملی نفت ایران افزایش ضریب بازیافت را مهم‌ترین اولویت کنونی صنعت نفت دانست و افزود: طبق برنامه‌های قبلی ضریب بازیافت باید هر ساله یک درصد افزایش پیدا می‌کرد که در این زمینه تاکنون موفق نبودیم و در تلاشیم تا با این مطالعات اولیه به این مهم دست پیدا کنیم.


وی هدف از افزایش ضریب بازیافت را افزایش یک میلیون بشکه‌ای تولید نفت ایران عنوان کرد.


وی گفت: مطالعه میدان آزادگان مربوط به هر دو بخش شمالی و جنوبی است که بین 3 تا 6 ماه زمان خواهد برد، همچنین تا پیش از برگزاری مناقصه تمامی شرکت‌ها می‌توانند برای مطالعات اولیه در این میدان اقدام کنند.


کاردر با اشاره به حضور شل در یکی از میادین مشترک ایران و عراق افزود: اطلاعات شل به نفع ما خواهد بود زیرا باید مطالعات دقیقی انجام دهد تا طرح فنی مناسبی را ارائه کند.


مدیرعامل شرکت ملی نفت ادامه داد: در آزادگان شرکت‌های چینی نیز برای مطالعات، اولین اعلام آمادگی کرده‌اند.


وی با اشاره به اینکه شرکت‌های ایرانی با شراکت با شریک خارجی می‌توانند در مناقصات این میادین شرکت کنند، افزود: انتخاب شریک ایرانی در تمام مراحل مطالعات اولیه الزامی است، هر چند که در پایان این مطالعات نیز تمامی اطلاعات بدست آمده در اختیار ایران قرار خواهد گرفت.


وی گفت:‌ اولین مناقصه در میدان نفتی آزادگان خواهد بود تا با توجه به شرایط مناقصه سایر میادین در دستور کار قرار گیرد.


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته