دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
18 آذر 1395 - 14:03

11 شخصیت خبرساز سال2016 به انتخاب «تایم»

مجله تایم فهرستی 11 نفره از خبرسازترین چهره‌های دنیا در سال 2016 را منتشر کرده که هیلاری کلینتون، ولادیمیر پوتین و دو نالد ترامپ سیاستمداران مشهور در این سال، از جمله این افراد هستند.
کد خبر : 140562

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری آنا، مجله تایم، هر سال فهرستی از شخصیت‌های تاثیرگذار و خبرساز در آن سال را منتشر می‌کند. در ادامه می‌توانید فهرست سال 2016 این مجله را ببینید:


سیمون بیلز: ژیمناست 19 ساله‌ آمریکایی است که برای اولین بار در المپیک ریو حاضر شد و توانست 4 مدال طلا و یک برنز کسب کند.


هیلاری کلینتون: همسر سابق رئیس‌جمهوری آمریکا، سناتور آمریکایی و وزیر سابق امور خارجه که به‌عنوان اولین زن در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا نامزد شد. او با وجود آن که نتیجه انتخابات را واگذار کرد اما در آرای مردمی از رقیب خود پیشی گرفت.


دانشمندان کریسپر: این دانشمندان به فناوری جدید پیشگام که می‌تواند دی‌ان‌ای افراد را اصلاح کند دست پیدا کردند. این فناوری پتانسیل دگرگونی علم و تجربیات انسانی را دارد. این فناوری می‌تواند برای دست‌یابی به درمان بیماری‌های لاعلاج بسیار مفید باشد.


رجب طیب اردوغان: بعد از کودتای شکست خورده ترکیه در ماه جولای (تیر)، رئیس‌جمهوری ترکیه محدودیت‌هایی را در کنترل کشور ایجاد و مخالفان سیاسی را دستگیر کرد. او هزاران نفر از کارمندان دولت را اخراج و رسانه‌ها را توقیف کرده است.


نایجل فراژ: رئیس حزب استقلال بریتانیا از افراد موثر در خروج بریتانیا از اتحادیه اروپا بود و این رفراندوم را در راستای آغاز موج پوپولیستی جهانی علیه نظام سیاسی موفقیت‌آمیز می‌دانست.


ماجرای فلینت ویستل بلوئرز: ساکنان محلی به همراه پروفسور مارک ادواردز، مهمندس عمران و همچنین دکتر مونا اتیشا، متخصص اطفال موفق به افشای وجود آب‌های سمی در میشیگان شدند. این موضوع توانست توجه‌ها در سطحی ملی به بحران محیط زیست را جلب کند.


بیانسه نولز: خواننده آمریکایی که به دلیل آلبوم موفق «لمونید» در صدر اخبار قرار گرفت.


نورندا مودی: نخست وزیر هند که توانست اقتصاد کشورش را در موقعیت «مثبت‌ترین بازار در حال ظهور جهان» قرار دهد.


ولادیمیر پوتین: رئیس‌جمهوری روسیه در سال جاری به دلیل مداخله کشورش در امور سوریه و اسنادی که حاکی از عملیات روسیه در زمینه هک سرورهای حزب دموکرات آمریکاست، در صدر اخبار قرار گرفت.


دونالد ترامپ: بعد از آنکه در کمپین انتخاباتی به عنوان یک کاندیدای پویولیست و ضد ساختار شناخته شد توانست به عنوان 45 امین رئیس‌جمهوری آمریکا انتخاب شود. این یک پایان شگفت‌انگیز کارزار انتخاباتی بود که باعث ایجاد گسست در سابقه سیاسی (موجود در آمریکا) شد.


مارک زاگر برگ: زاکربرگ بنیانگذار فیس بوک است. فیس بوک توانست با عبور از مرکز یک میلیون کاربر با موبایل رکوردهای جهانی مربوطه را جا به جا کند.


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته