دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
در گفت‌وگو با آنا

احمد ایراندوست: خودم را بازیگر نمی‌دانم/ اجازه بدهیم بهروز وثوقی برگردد و در سینمای کشور خودش کار کند

احمد ایراندوست به واسطه فیزیک متفاوت و لهجه آبادانی به یکی از بازیگرهای شناخته‌شده  سینما و تلویزیون بدل شده است. در حالی که او خودش را بازیگر نمی‌داند و دلیل حضورش جلوی دوربین را فیزیک خود می‌داند. ایراندوست در این گفت‌وگو از سینمای ایران، بازیگران از ایران کوچ کرده، ورود فوتبالیست‌ها و موزیسین‌ها، تندروهای حوزه فرهنگی و... گفت.
کد خبر : 140553

احمد ایراندوست که با سریال «شب‌های برره» جای خودش را در سینما و تلویزیون و میان مردم باز کرد و تا مدت‌ها با نام غول برره شناخته می‌شد در گفت‌وگو با خبرنگار فرهنگی آنا در مورد فیلم‌هایی که مخاطب را به سینما می‌کشانند و به فیلم‌های گیشه‌پسند معروف شده‌اند و همچنین بازیگرهایی که تماشاگر را به سینما می‌کشانند، گفت: «باید قدر بازیگرانی مثل محمدرضا گلزار را که مردم دوست‌شان دارند و باعث رونق دادن به گیشه می‌شوند بدانیم. به تازگی خواننده‌‌ها هم وارد سینما شده‌اند، همان‌طور که پیش‌تر فوتبالیست‌ها وارد این حوزه شده و به جذب مخاطب کمک کردند. ورود این افراد به گیشه سینما کمک زیادی می‌کند اما خوب بود که ما رقم واقعی فروش فیلم‌ها را می‌دانستیم. وقتی اعلام می‌شود فیلمی در دو روز توانسته یک میلیارد تومان بفروشد و سپس عوامل فیلم دیگری ادعا می‌کنند، فروش بیشتری داشته‌اند و...



سینماگرها را اذیت نکنیم


ایراندوست معتقد است: «مردم با سینما آشتی کرده‌اند و فروش بالای فیلم‌ها نشانه‌ای از همین موضوع است و جای خوشحالی دارد فیلم «فروشنده»، «50 کیلو آلبالو» و «آس و پاس» که این روزها با استقبال مخاطب‌ها مواجه شده است. اجازه بدهیم فیلم‌ها اکران شوند و مردم به سینماها بیایند. سینماگرها را اذیت نکنیم تا این روند ادامه پیدا کند.»


جا برای همه هست


ایراندوست در جواب به انتقاد بازیگرهایی که ورود فوتبالیست‌ها یا موزیسین‌ها به سینما را تهدید می‌بینند، گفت: «سینما آن‌قدر گسترده است که حضور آدم‌ها جای یکدیگر را تنگ نمی‌کند. مانند اقیانوسی که با گرفتن چند ماهی برای دیگر ماهی‌گیرها اتفاقی نمی‌افتد و باز هم صید وجود دارد. سینمای ایران از نظر تولید دارد از سینمای پرکار بالیوود هم رد می‌شود و هر چند روز یک فیلم ساخته می‌شود، پس فضا برای هیچ‌کس تنگ نخواهد شد. به نظرم اگر فوتبالیست و یا خواننده بتوانند در سینما موفق بشود و مخاطب را جذب کنند، خوب است. باز هم می‌گویم جا برای همه است. هرچند بهتر است کسانی که سال‌ها تئاتری بوده‌اند، خاک صحنه را خورنده‌اند و دانش این کار را فرا گرفته‌‌اند به سینما بیایند.»



خودم را بازیگر نمی‌‌دانم


ایراندوست که در فیلم‌های پرفروشی چون «50 کیلو آلبالو»، «آس‌وپاس» و «اخراجی‌ها» بازی کرده است، معتقد است: «خودم را بازیگر نمی‌دانم و به خاطر فیزیکم وارد بازیگری شده‌ام. مثلا در فیلم‌های «50 کیو آلبالو» و «اخراجی‌ها» به خاطر تسلطم به زبان عربی بازی کردم و راستش را بخواهید هنوز هم خودم را بازیگر نمی‌‌دانم.»


او یک سوپراستار واقعی بود


وی درمورد محمد زرین‌دست که چند روزی از درگذشتش می‌گذرد هم گفت: «محمد زرین‌دست یک سوپراستار واقعی بود و نامش را در سینمای خارج ایران هم می‌شنیدیم. ما در ایران سوپراستار به معنای واقعی کلمه نداریم: سوپراستار به این معنا که وقتی پای‌تان را از کشور بیرون بگذارید، مردم شما را بشناسند، سمت‌تان بیایند و از شما استقبال کنند یا عکس بگیرند. محمد زرین‌دست چنین ویژگی‌ای را داشت و همه او را می‌شناختند. زرین‌دست علاوه بر انسان بودن، کارگردان و سینماگر ماهری بود...»



«گوزن‌ها» فیلم انقلابی وثوقی


ایراندوست که معتقد است سیاست سینمای ایران و مسئولانش دفع هنرمندان است در ادامه گفت: «ما مهره‌های زیادی را از دست داده‌ایم و هنوز هم از دست می‌دهیم... از داشته‌هامان استفاده نمی‌کنیم و به راحتی رهایشان می‌کنیم. چرا باید بازیگرهایی مثل بهروز وثوقی را از دست بدهیم. کسانی که به شبکه GEM رفتند، بازیگرهای درجه دو و سه هستند و خوشبختانه از ستاره‌های سینمای‌مان کسی را از دست ندادیم اما باید کسانی را که به هالیوود به سینمای سطح اول جهان رسیده‌اند و شناخته‌شده هستند دریابیم. بهروز وثوقی هم بازیگر بزرگی است. فیلم «سوته‌دلان» یا «گوزن‌ها» که فیلمی انقلابی بود و کمک بسزایی به جریان انقلاب کرد. نمایش این فیلم در سینما رکس آبادان پیش‌زمینه‌ای بود برای انقلاب... ای کاش به بهروز وثوقی اجازه بدهیم برگردد و در سینمای کشور خودش کار کند.


با تفکر هزار سال پیش نمی‌توان کاری از پیش برد


ایراندوست درمورد هجوم برخی از رسانه‌ها به «سلام بمبئی» هم گفت: «اخیرا شنیده‌ام که عده‌ای می‌گویند: هنگام پخش «سلام بمبئی» چراغ‌ها را روشن می‌کنند و باید جلوی این فیلم را گرفت. با تفکر هزار سال پیش نمی‌توان کاری از پیش برد. ما در عصر تکنولوژی و اینترنت زندگی می‌کنیم.»



انتهای پیام/

برچسب ها: GEM محمدرضا گلزار
ارسال نظر
هلدینگ شایسته