دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
01 ارديبهشت 1394 - 14:55
رئیس کمیسیون برنامه و بودجه شورای شهر تهران:

پادگان‌ها برای تهران فرصت توسعه و آبادانی هستند

رئیس کمیسیون برنامه و بودجه شورای شهر تهران گفت: پادگان‌ها فرصتی برای شهر تهران هستند و شهرداری باید از این فرصت برای توسعه و آبادانی شهر استفاده کند.
کد خبر : 14048

به گزارش خبرنگار اجتماعی خبرگزاری آنا، علیرضا دبیر در یکصد و چهل و ششمین جلسه شورای شهر تهران و در جریان بررسی طرح «الزام شهرداری تهران به بارگذاری و تعیین کاربری، تراکم و سایر اقدامات لازم در خصوص املاک شهرداری براساس طرح تفصیلی قبل از واگذاری و فروش به غیر و تها‌تر» گفت: وقتی می‌خواهیم زمین‌ها را از پادگان‌ها و دستگاه‌های نظامی بگیریم نمی‌توانیم به ازای زمینی که از آن‌ها می‌گیریم به آن‌ها زمین بارگذاری شده تحویل بدهیم.


وی افزود: چرا که زمین بارگذاری شده انگیزه‌ای برای دستگاه‌های نظامی ایجاد نمی‌کند و این روند کار را قفل می‌کند.


رئیس کمیسیون برنامه و بودجه شورای شهر تهران با اشاره به مشکلاتی که در حال حاضر برای تملک زمین پادگان‌ها وجود دارد، گفت: پیشنهاد کمیسیون بودجه این است که شهرداری را موظف کنیم قبل از واگذاری و فروش، حداکثر امتیازات لازم را در چارچوب طرح تفصیلی بگیرد اما این موضوع باید برای زمین پادگان که زمین در قبال زمین تها‌تر می‌شود، مستثنی شود.


دبیر گفت: از آنجایی که زمین بارگذاری شده به نفع شهر است، شهرداری در بیش از ۹۰ درصد موارد خام‌فروشی ندارد و حتماً زمین را بارگذاری می‌کند؛ با این حال نمی‌توانیم هرگونه تغییر در کاربری و افزایش تراکم و بارگذاری از طریق مراجع‌ ذی‌صلاح را پس از فروش ملک ممنوع کنیم.


در نهایت پس از اظهارات مخالفان و موافقان، طرح اشاره شده به تصویب رسید و در دستور کار اعضا قرار گرفت.


انتهای پیام/

برچسب ها: شورای شهر تهران
ارسال نظر
هلدینگ شایسته