دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
17 آذر 1395 - 11:11
همراه و همگام با دانشجویان در آذر/ 87

امام جمعه دهاقان: هدف مشترک، ارتقا و حفظ استقلال و هویت ایران اسلامی است

امام جمعه دهاقان در جمع دانشجویان واحد دهاقان اظهار کرد:‌«شما دانشجویان باید سعی کنید خود و کشورتان را برای آینده‌ای توسعه‌یافته آماده کنید و در جهان حرف‌های بسیار برای گفتن داشته باشید، بدانید که هدف مشترک همه ایرانیان، ارتقا و حفظ استقلال و هویت ایرانی‌اسلامی در راستای اهداف انقلاب است.»
کد خبر : 140350

به گزارش خبرنگار خبرگزاری آنا،‌حجت‌الاسلام اصغر رضوانی در برنامه گرامیداشت روز دانشجو در جمع دانشجویان، اعضای هیأت علمی و کارکنان واحد دهاقان گفت: «در 28 مرداد 1332، امریکا با انجام کودتایی، دولت ملی در ایران را سرنگون کرد و پس از آن برای از بین بردن آثار کودتا قصد داشت که معاون رئیس جمهوری خود را راهی ایران کند. این خبر برای قشر روشنفکر و دانشجویان که خود را مرکز ثقل مبارزه علیه امپریالیسم امریکا می‌دانستند، سنگین و طاقت‌فرسا بود و به همین دلیل عکس‌العمل‌ها در دانشگاه تهران به‌عنوان مرکز فعالیت سیاسی اوج گرفت.»


وی افزود: «در روز شانزدهم آذر که دانشگاه در اشغال مزدوران شاهنشاهی بود، مأموران پس از تعقیب سه تن از دانشجویان، وارد دانشکده فنی شدند و پس از درگیری با دانشجویان، سه تن از آنان را به ضرب گلوله به شهادت رساندند. دو روز پس از این واقعه، در کمال وقاحت، ریچارد نیکسون وارد دانشگاه تهران شد و از دانشکده ادبیات، دکتری افتخاری گرفت و بدون توجه به اعتراضات دانشجویان و روشنفکران به نوعی اهانت‌آمیز ایران را ترک کرد. اما بیداری دانشجویی و بیداری توده‌های مردم و اتحاد آن با حوزه‌های علمیه، در آستانه قرن بیستم بزرگترین انقلاب را در سطح جهان رقم زد.»


رضوانی خاطرنشان کرد: «امروز باید شما جوانان همچون دانشجویان گذشته، ادامه‌دهنده مبارزه با استکبار باشید و مراقبت کنید اینروز که در آن جوانان و فرهیختگان برای استقلال، جان خود را از دست دادند با همان مقاصد ادامه یابد.»


در ادامه برنامه از دانشجویان برتر علمی، آموزشی، پژوهشی، فرهنگی، ورزشی، بسیجی و... با اهداء لوح سپاس و هدایایی، قدردانی به‌عمل آمد.


پایان بخش مراسم نام‌گذاری و پرده‌برداری از میدان اصلی دانشگاه به نام میدان دانشجو و ادای احترام حاضران و مدعوان به مقام شامخ شهدای گمنام واحد بود.



انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته