دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
17 آذر 1395 - 10:08

حمایت مالی داماد ترامپ از شهرک‌‌سازی اسرائیل

یک روزنامه اسرائیلی فاش کرد یک مؤسسه آمریکایی وابسته به داماد رئیس‌جمهوری منتخب آمریکا، هزاران دلار به ساخت شهرک‌های غیر قانونی در کرانه باختری کمک کرده است.
کد خبر : 140319

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری آنا به نقل از پایگاه خبری شبکه العالم، سایت عربی 21 گزارش کرد: «روزنامه هاآرتص در گزارشی نوشت آمار ثبت شده در دفاتر مالیاتی مربوط به خانواده گرید کوشنر (داماد دونالد ترامپ) از سال 2010 تا 2014 نشان می‌دهند که این خانواده مبلغ 20 هزار دلار به یک گروه آمریکایی به نام دوستان آمریکایی در بیت ایل یشیف کمک کرده‌اند.»


این گروه، یک سازمان آمریکایی است که از شهرک‌هایی که اسرائیلی‌های افراطی در آن سکونت دارند، حمایت می‌کند. شخص گرید عضو همین مؤسسه است که پدر و مادرش آن را به نام مؤسسه چارلز و سریل کوشنر راه‌اندازی کرده‌اند.


روزنامه هاآرتص در سال 2009 نیز فاش کرده بود که شهرک بیت ایل بدون کسب مجوز در اراضی فلسطینی ساخته شده است. در گزارش جنبش اسرائیلی صلح هم آمده است که حدود 96.85 درصد از زمینی که این شهرک بر روی آن ساخته شده است، متعلق به فلسطین است.


در گزارش هاآرتص آمده است رئیس سازمان دوستان آمریکایی بیت ایل یشیف، دیوید فریدمن است که توصیه‌هایی درباره سیاست‌گذاری آمریکا در قبال اسرائیل و فلسطین به ترامپ ارائه کرده است. در این گزارش تاکید شده است که فریدمن وکیل املاک ترامپ است.


این روزنامه می‌نویسد که ترامپ در اواخر نوامبر (اوایل آذر) به صراحت، تمایل خود را به ایجاد طرحی برای پایان دادن به درگیری میان اسرائیل و فلسطینی ها باوجود تاریخ پر افت و خیز طرح‌های صلح دولت‌های پیشین آمریکا اعلام کرده بود.


وی به روزنامه نیویورک تایمز گفته بود: «امیدوارم من آن کسی باشم که میان اسرائیل و فلسطین صلح برقرار می‌کند و این دستاورد بزرگی خواهد بود.»



انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته