دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
17 آذر 1395 - 09:30
همراه و همگام با دانشجویان در آذر/ 76

روز تکریم دانشجو؛ گرامیداشت مقام دانش

رئیس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه آزاد اسلامی استان فارس گفت: 16 آذرماه روز تکریم دانشجو و گرامیداشت مقام دانش است.
کد خبر : 140287

به گزارش خبرنگار خبرگزاری آنا از لارستان، حجت الاسلام حمید محمودیا که به منظور شرکت در مراسم معنوی هفتمین همایش قران و دانشجو ویژه دانشجویان دانشگاه آزاد اسلامی لارستان به این شهرستان سفر کرده بود در بدو ورود در جلسه شورای فرهنگی با حضور معاونین و برخی از اساتید واحد لارستان حضور یافت و از نزدیک در جریان برنامه های فرهنگی این واحد قرار گرفت.


رئیس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه آزاد اسلامی استان فارس در مراسم معنوی انس با قرآن و اختتامیه دوره آموزشی قرآن کریم ویژه دانشجویان هم گفت: 16 آذرماه روز تکریم دانشجو و گرامیداشت مقام دانش است، نماد استکبار ستیزی این امت شهیدپرور که با فریادهای مرگ بر مستکبر و مرگ بر امریکای دانشجویان در آذر 1332 آغاز شد و در پی آن عزیزانی برای اثبات آرمان های برحق خود جانفشانی کردند.


محمودیان با بیان این نکته که روز دانشجو روز مبارزه با استکبار و مظهر استکبار، آمریکای جنایتکار است، گفت: امروز امریکا بیش از گذشته خوی استکباری خود را در قضیه برجام نشان داده است.


وی 16 آذر را روز استکبارستیزی جوانان این مرزو بوم دانست و یادآور شد: حرکت ضداستکباری دانشجویان درآن سال در پی حضور معاون رئیس جمهور وقت آمریکا در دانشگاه تهران صورت پذیرفت و تظاهرات دانشجویان که به شهادت سه تن از این عزیزان منجر شد سرمنشائی برای حرکت های بزرگ دانشجویی بود که بعدا اتفاق افتاد.


محمودیان با بیان این نکته که روز دانشجو روز مبارزه با استکبار و مظهر استکبار، آمریکای جنایتکار است، گفت: امروز امریکا بیش از گذشته خوی استکباری خود را در قضیه برجام نشان داده است

این مسئول 16 آذر را به همه دانشجویان تبریک گفت و ادامه داد: گرامیداشت این روز بدین خاطر است که دانشجوی ایران اسلامی همواره بیدار و در راستای آرمان های خود به دفاع مشغول است.


دکتر مهدی مهدی زاده رئیس دانشگاه آزاد اسلامی لارستان در ابتدای مراسم با گرامیداشت روز دانشجو این روز را روز بیداری دانشجویان و مبارزه با ظلم و ستم نامید و با بیان این مطلب که دانشگاه آزاد اسلامی در سایه منویات مقام معظم رهبری در راستای توسعه و تعالی فرهنگ در کشور گام برمیدارد، اظهار کرد: تلاش ما در این واحد دانشگاهی براین است که با خط مشی دانشگاه که همان تعلیم و تربیت جوانان این مرزو بوم است، بتوانیم در تحقق این آرمان موفق باشیم.


مهدی زاده با بیان این نکته که برپایی این گونه برنامه ها نور قرآن و هدایت را در دل ما زنده نگاه می‌دارد و کلام وحی جان و روح ما را آرامش می بخشد، گفت: قران کریم آخرین سخن خداوند متعال با بشر است وما با مطالعه این کتاب آسمانی در مسیری قرار خواهیم گرفت که ظلمت و تاریکی در آن وجود ندارد و نشان دهنده راه تعالی و پیشرفت انسان است.


وی خطاب به دانشجویان گفت: قران کریم انسان را به حق و حقیقت رهنمون می سازد و راه اخلاق محوری و رعایت اصول اخلاقی که دنیای امروز بدان نیاز دارد را به شما نشان می دهد.


در ادامه برنامه دانشجویان قاری حاضر در جلسه با خواندن تواشیح و قرائت قرآن کریم به صورت گروهی حال و هوای خاصی به این محفل نورانی بخشیدند.در پایان غریب نواز، از اساتید واحد و یکی از قاریان بنام و بین المللی کشور، آیاتی از کتاب وحی را با صدایی دلنشین قرائت کرد و در پایان مراسم به دانشجویان برتر در زمینه های قرانی و ورزشی لوح سپاس تقدیم شد.


مراسم معنوی انس با قرآن و اختتامیه دوره آموزشی قرآن کریم ویژه دانشجویان به همت حوزه دانشجویی فرهنگی واحد لارستان، دانشکده سما و اداره اوقاف و امور خیریه لارستان و با حضور مسئولان، در محل امامزاده میرعلی بن الحسین (ع) شهر لار برگزار شد.


انتهای پیام/

برچسب ها: مهدی زاده
ارسال نظر
هلدینگ شایسته