دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
16 آذر 1395 - 17:01

قائم‌مقام حزب اعتماد ملی: نباید دانشگاه را پادگان کرد

قائم‌مقام حزب اعتماد ملی با انتقاد از برخوردهای امنیتی و پلیسی در دانشگاه‌ها، گفت که دانشگاه‌ها نباید پادگان شوند.
کد خبر : 140214

به گزارش گروه سیاسی خبرگزاری آنا به نقل از ایسنا، رسول منتجب‌نیا در مراسم بزرگداشت روز دانشجو که با عنوان «آرمان سرخ» در دانشگاه شهید بهشتی به همت انجمن اسلامی دانشجویان آزادیخواه این دانشگاه برگزار شد، گفت: فرصت‌سوزی و تبدیل کردن فرصت‌ها به تهدید جزو تخصص‌های ما و به خصوص تخصص برخی از مسئولین ما شده است و آن را به عنوان دشمن و نقطه خطر تلقی می‌کنیم.


وی ادامه داد: یکی از فرصت‌های مغتنم ما دانشگاه و جمعیت دانشجو است. این فرصت بی‌بدیلی است که نمی‌توانیم در میان سایر اقشار آن را پیدا کنیم.


قائم مقام حزب اعتماد ملی همچنین با اشاره به پتانسیل‌های موجود در میان دانشجویان به ویژگی شور و هیجان، عقل و خردمندی، علم و دانش و تحقیق در میان آن‌ها اشاره کرد و افزود: با زر و زور و تزویر نمی‌توان با دانشجو برخورد کرد. باید تلاش کنید در دانشگاه‌ها دانشجو را اقناع کنید و مطالبات و خواست آنها را درک کرده و تشخیص دهید.


منتجب‌نیا با تأکید بر اینکه دانشجو نباید محدود شود، تصریح کرد: برخوردهای محدودکننده و امنیتی نمی‌تواند دانشجو را اقناع کند، نباید دانشگاه را پادگان کرد. افتخار نیست که بگوییم دانشگاه‌های ما ساکت هستند و حرفی ندارند. دانشجو باید در نظر دادن و تصمیم‌گیری آزاد باشد.


وی تأکید کرد: کانالیزه کردن اطلاعات در دانشگاه‌ها خطرناک است، امنیتی کردن دانشگاه‌ها خطرناک است،‌ محدود کردن دانشجویان در برگزاری جلسات خطرناک است. این افتخار نیست که فقط روز 16 آذر چنین جلساتی برگزار شود. نباید برخورد پلیسی و امنیتی داشته باشیم.


وی با بیان اینکه اسلامی‌کردن دانشگاه با زور محقق نمی‌شود، گفت: این روش و ابزار در طول تاریخ انقلاب جواب نداده و مفید نبوده است. حضرت امام خمینی (ره) نیز به شدت با اینکه روحانیون در دانشگاه‌ها متولی مسائل شوند و اجازه فعالیت مذهبی به دیگران ندهند مخالف بودند.


این نماینده پیشین مجلس به نامه‌ای از امام (ره) که در صحیفه نور جلد 21 در رابطه با این مسئله وجود دارد اشاره کرد.


منتجب‌نیا در پاسخ به پرسش دانشجویی در خصوص اقدامات و تخلفات مالی رئیس‌جمهوری پیشین نیز گفت: هرچند وقت یک‌بار پرونده‌ای از اختلاس‌های مالی تیتر روزنامه‌ها می‌شود،. بهتر است قوه قضائیه برای یک‌بار هم که شده یکی از این پرونده‌ها را بررسی کند.


وی همچنین به درخواست دانشجویان که در رابطه با مسئله حصر سوال می‌کردند، نیز گفت: قضیه حصر هم هنوز قفل شده و امیدواریم با اراده مقامات کشور باز شود و شادی به ملت برگردد و این نقطه سیاه برای همیشه پاک گردد.


منتجب‌نیا در پاسخ به پرسش دانشجویی مبنی بر اینکه ممنوع‌التصویری رئیس دولت اصلاحات در کدام قانون وجود دارد نیز گفت: این برای ما هم سوال است.


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته