دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
01 ارديبهشت 1394 - 14:21
9 هزار کارگر مخابرات روستایی در آستانه بیکاری!

تحصن کارگران مخابرات روستایی مقابل شرکت مخابرات ایران + تصاویر

بیش از هزار نفر از کارگران مخابرات روستایی سراسر کشور صبح امروز مقابل ساختمان شرکت مخابرات ایران در اتوبان همت تهران تحصن کرده‌اند. این کارگران خواستار اجرای مصوبه مجلس و ابلاغیه دولت درباره قرارداد کارگری آنها با شرکت مخابرات هستند.
کد خبر : 14009

یکی از این کارگران در گفت‌و‌گو با خبرنگار اجتماعی خبرگزاری آنا، می‌گوید که اگر از مسئولان شرکت مخابرات جواب درستی نگیریم با خود چادر آورده‌ایم و شب اینجا می‌مانیم.


او درباره موضوعی که باعث بروز این اعتراض شده است، گفت: سال‌هاست که قرارداد کارگران مخابرت روستایی به صورت پیمانکاری بسته می‌شده است و در سال‌های پیش حقوق ما 150 تا 200 هزار تومان بود که با پیگیری‌هایی که کردیم در سال 93 به کف حداقلی پرداختی قانون کار رسید و از شرایط پیمانکاری به قراردادی رسیدیم.


او علت این اعتراض را اجرایی نشدن مصوبه مجلس و ابلاغیه دولت دانست و گفت: سال گذشته نمایندگان قانونی را مصوب کردند که براساس آن با کارگران مخابرات تا زمان بازنشستگی قرارداد بسته شود و همه حق و حقوق مانند سایر افراد پرداخت شود. در اسفند ماه سال 93 هم این مصوبه به دولت ابلاغ شد و با امضای رئیس جمهوری در روز 17 اسفند به مخابرات ابلاغ شده است، اما شرکت مخابرات از اجرای آن ممانعت کرده است.


به گفته این کارگر مخابرات روستایی، پای یک شرکت خصوصی طرف قرارداد با مخابرات در این موضوع در میان است و یک شرکت صوری به نام TTC 1 وجود دارد که قراردادهای مخابرات با آن بسته شده است و 49 درصد سهام مخابرات را هم در اختیار دارد. مخابرات می‌گوید که قراردادهای ما با این شرکت باید بسته شود اما ما با مشورتی که با حقوق‌دان‌ها و نمایندگان مجلس انجام داده‌ایم به این نتیجه رسیدیم که در آینده امکان دارد این شرکت اعلام ورشکستگی کند و یا کاری انجام دهد که امکان اخراج ما و یا جایگزینی ما با دیگر نیروها به وجود آید.


او درباره خواسته کارگران معترض در برابر پیشنهاد قرارداد با این شرکت خصوصی گفت: ما می‌گوییم که فقط در شرایطی چنین قراردادهایی را امضا می‌کنیم که چند بند به آن قراردادهای افزوده شود که بر اساس آن تمام مسئولیت‌های حقوقی برعهده مخابرات ایران باشد و در صورت انحلال این شرکت خصوصی شرایط قرارداد به قراردادی با شرکت مخابرات بازگردد که مخابرات با این مساله مخالفت می‌کند. این در حالی است که مجلس این شرکت خصوصی را قبول ندارد و می‌گوید که مخابرات باید به طور مستقیم ما را استخدام کند.


او درباره نحوه شکل‌گیری این تحصن صنفی نیز گفت: وقتی وضعیت را اینگونه دیدیم از طریق شبکه‌های اجتماعی با یکدیگر در سراسر کشور ارتباط و قرار این اعتراض را گذاشتیم. البته ما صنف کارگزاران مخابرات روستایی و نماینده هم داریم که آنها هم موافق این تحصن هستند.


او درباره تعداد کارگران مخابرات روستایی کل کشور هم گفت: در سرتاسر ایران حدود 9 هزار نفر کارگر مخابرات روستایی داریم. البته در بعضی استان‌ها همکاران ما را وادار کردند که با همین شرکت خصوصی قرارداد ببندند. افراد شرکت کننده در این تجمع هم از شهرها و استان‌های گوناگون ایران اینجا گرد آمده‌اند.



انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته