دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
01 ارديبهشت 1394 - 13:45

دستورالعمل جبران خسارت تاخیر در پرواز‌ها ابلاغ شد

دستورالعمل جبران خسارت تاخیر در پرواز‌ها و رعایت حقوق مسافران بخش هوایی که قرار بود پیش از آغاز سفرهای نوروزی ابلاغ شود، از سوی وزیر راه و شهرسازی ابلاغ شد.
کد خبر : 14008

رئیس سازمان هواپیمایی کشوری در مراسم سالگرد ورود امام خمینی(ره) به ایران در پاسخ به سوال خبرنگار گروه اقتصادی آنا در مورد برنامه‌های این سازمان برای برخورد با ایرلاین‌ها در پروازهای دارای تاخیر زیاد از ابلاغ بخشنامه رعایت حقوق مسافران بخش هوایی تا پایان سال گذشته خبر داده بود، اما این دستورالعمل در نهایت پس از مقاومت بسیار ایرلاین‌های داخلی دیروز ابلاغ شد.


به گفته علیرضا جهانگیریان، آیین‌نامه حقوق مسافر به تمام ایرلاین‌های داخلی ابلاغ شده‌است و این ایرلاین‌ها نیز برای اجرای آن دو هفته فرصت دارند.


اگرچه جزئیات آیین نامه حقوق مسافران بخش هوایی هنوز اعلام نشده‌است، برخورد با ایرلاین‌ها برای نقض حقوق مسافران و جبران تاخیرهای بالای شرکت‌های هواپیمایی بر اساس یک دستورالعمل ابلاغی نیز جای امیدواری دارد.


پیش از این مدیرعامل شرکت فرودگاه‌ها در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری آنا در پاسخ به این سوال که آیا دستورالعمل بین‌المللی برای جبران خسارت پرواز با تاخیرهای زیاد وجود دارد، گفته بود: چنین دستورالعملی وجود دارد و شرکت هواپیمایی کشوری نیز آن را تهیه کرده، اما متاسفانه هنوز به ایرلاین‌ها ابلاغ نشده‌‌است.








آیین‌نامه حقوق مسافر به تمام ایرلاین‌های داخلی ابلاغ شده‌است و ایرلاین‌ها برای اجرای آن دو هفته فرصت دارند

به گفته محمدعلی ایلخانی، ایرلاین‌ها باید برای جبران تاخیر پروازهای خود به مسافران خسارت بپردازند به طوری که در تاخیرهای بیش از 5 ساعت ایرلاین موظف به در اختیار قرار دادن هتل برای مسافران و لغو پرواز خود است.


وی اظهار کرده بود: باید به مردم هم حق داد، چرا که این افراد در ازای کوتاه شدن زمان سفر خود هزینه بیشتری را نیز پرداخت کرده‌اند، در حالی که این امر با تاخیر پروازها عملا اتفاق نمی‌افتد.


مدیرعامل شرکت فرودگاه‌ها در پاسخ به این سوال که آیا پیاده نشدن مسافران از هواپیما به نشانه اعتراض در سایر کشورها نیز اتفاق می‌افتد، اظهار کرد: به نظر می‌رسد که این اتفاق فقط مختص کشور ما باشد.


گفتنی است، در سال گذشته مسافران دو ایرلاین ایران‌ایر و آتا برای جبران خسارت تاخیر 7 و 6 ساعته پرواز خود صندلی‌ها را ترک نکردند و در نهایت نیز ایران‌ایر برای جبران تاخیر خود در پرواز بغداد به تهران، 40 میلیون و 800 هزار تومان خسارت به مسافران پرداخت کرد.


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته