دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
رئیس هیات مدیره انجمن سازندگان تجهیزات صنعت نفت ایران:

انتقال تکنولوژی به بخش خصوصی در مرکز بین‌المللی کیش/ لزوم تجمیع بخش خصوصی برای تسهیل در صادرات

رئیس هیات مدیره انجمن سازندگان تجهیزات صنعت نفت ایران، با بیان اینکه اکنون بهترین فرصت در پسابرجام است که می توان با خارجی ها مشارکت کنیم ، گفت: سازندگان ایرانی باید بتوانند وارد فضای بین المللی شوند، بر همین اساس مرکزی با نام مرکز بین‌المللی توسعه و سرمایه گذاری در کیش تاسیس کردیم و در آنجا تلاش می‌کنیم تا شرکت های ایرانی با خارجی‌ها مرتبط شوند و زمینه های همکاری فراهم شود.
کد خبر : 140077

به گزارش خبرنگار گروه اقتصادی آنا،‌ رضا خیامیان،‌ رئیس هیات مدیره انجمن سازندگان تجهیزات صنعت نفت ایران، در دومین نشست تخصصی انجمن سازندگان تجهیزات نفتی ایران (استصنا) سخن می گفت،‌ افزود: در تلاشیم تا این مرکز را به عنوان پایگاهی برای انتقال تکنولوژی روز دنیا به بخش خصوصی تبدیل کنیم.


وی همچنین به مذاکره با انجمن‌های بزرگ دنیا اشاره کرد و ادامه داد: با توجه به این رایزنی ها،‌ در آینده ای نزدیک دوره‌های آموزشی مختلف توسط صاحبنظران خارجی در این مرکز ارائه خواهد شد تا شرکت های ایرانی توانمندتر به فعالیت خود ادامه دهند.


خیامیان به امکان مبادلات اطلاعات کالاهای تولید با پیمانکاران اشاره کرد و گفت:‌به این وسیله همه پیمانکارانی که به این نرم افزار در گوشه و کنار دنیا وصل باشند از ساخت یک تجهیز نفتی مطلع شده و از این طریق می توانند از سازندگان ایرانی خرید کنند.


وی افزود: هرچقدر ارتباط با شرکت های خارجی بیشتر شود و انتقال تکنولوژی انجام شود، امکان حضور در بازارهای بین المللی آسان تر و بیشتر خواهد شد.


رئیس هیات مدیره انجمن سازندگان تجهیزات صنعت نفت ایران، گفت: زمانی که این اتفاق بیفتد، شرکت های خارجی نیز خواه ناخواه از توان شرکت های ایرانی بین المللی استفاده خواهند کرد.


وی با اشاره به تحولات بین‌المللی مانند نتیجه انتخابات آمریکا، گفت:‌ با این وجود فضای پسا برجام برای سازندگان تجهزات صنعت نفت ادامه دارد و در این مورد بازار خوبی داریم که با توجه به پتانسیل موجود،‌ شرکت ها علاقه مند به همکاری با ما هستند.


خیامیان ادامه داد: در سطح بین‌المللی شرکت‌های ایرانی توانمندتر شده اند اما این کافی نیست و ایرانی ها باید به دنبال قدرت بیشتر برای حضور در بازارهای جهانی باشند.


وی مشکل اصلی اعضای این انجمن را لزوم اصلاح قراردادها دانست و گفت:‌ باید بتوانیم از کارفرمایان برای پرداخت پول،‌تضامین قوی بگیریم تا بخشی از مشکلات حل شود.


وی مشکل دیگر را مسئله بیمه و مالیات عنوان کرد و افزود:‌ دولت در بودجه سال آینده،‌ نقش مالیات را پر رنگ دیده بنابراین باید در این زمینه کارهایی انجام شود که از همین رو کمیته مالیات انجمن فعال شده است.


رئیس هیات مدیره انجمن سازندگان تجهیزات صنعت نفت ایران، از تاسیس شرکتی واحد با نام " شرکت تامین تجهیزات استصنا" خبر داد و گفت:‌با تجمیع شرکت ها و تاسیس این شرکت بزرگ امکان حضور در مناقصات بزرگ،‌ گرفتن تسهیلات از صندوق توسعه ملی و همچنین تسهیل در روند صادرات فراهم خواهد شد.


همچنین در این نشست دکتر مرتضی ایمانی راد، ‌اقتصاددان، ‌با برشمردن دلایل افزایش قیمت نفت و آینده روند آن،‌ به بررسی وضعیت اقتصاد ایران در سال آینده پرداخت و در پایان جلسه پرسش و پاسخ مطرح شد.


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته