دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
16 آذر 1395 - 12:28
در دیدار رئیس دانشگاه آزاد اسلامی با معاون وزیر آموزش عالی مالزی مطرح شد

راه‌اندازی 7 شعبه دانشگاه آزاد اسلامی در خارج از کشور از سال آینده

ماری‌یاپ کاین‌چینگ، معاون وزیر آموزش عالی مالزی با دکتر حمید میرزاده، رئیس دانشگاه آزاد اسلامی درباره نحوه فعالیت‌های دانشگاه‌ آزاد اسلامی، مدیریت و نظارت بر شعبه‌ها و منابع تامین بودجه این دانشگاه دیدار و گفت‌وگو کرد.
کد خبر : 140065

به گزارش گروه دانشگاه خبرگزاری آنا به نقل از ایرنا، حمید میرزاده، رئیس دانشگاه آزاد اسلامی با ماری‌یاپ کاین‌چینگ، معاون وزیر آموزش عالی مالزی در حاشیه شصتمین اجلاس اتحادیه موسسات آموزش عالی و دانشگاه‌های جنوب شرق آسیا (آسایهل) دیدار و گفت‌وگو کرد.


معاون وزیر آموزش عالی مالزی در حالی که دانشگاه های این کشور براساس برنامه بلندمدت درپی جذب دانشجوی بیشتری از خارج از مرزها هستند در این نشست با طرح سوال هایی تلاش کرد اطلاعاتی در مورد فعالیت دانشگاه آزاد اسلامی که بیش از یک میلیون و 700 دانشجو دارد، کسب کند.


میرزاده با تشریح ظرفیت‌های دانشگاه آزاد اسلامی، هدف از راه‌اندازی این دانشگاه در سال 61 با اتکا به بخش غیردولتی را، پرورش نسل متخصص اعلام کرد. او به حضور یک میلیون و 700 هزار دانشجو در 400 شعبه مختلف دانشگاه آزاد اسلامی اشاره کرد و گفت: «از این تعداد دانشجو حدود 60 درصد را مردان و 40 درصد را زنان تشکیل می‌دهند. دانشگاه آزاد اسلامی 5 میلیون و 700 هزار فارغ‌التحصیل دارد که این تعداد از فارع التحصیلان شامل بیش از نیمی از تعداد کل فارغ‌التحصیلان نظام آموزش عالی ایران هستند.»


رئیس دانشگاه آزاد اسلامی در پاسخ به سوال معاون وزیر آموزش عالی مالزی درباره بودجه این دانشگاه، گفت: «دانشگاه آزاد اسلامی با تکیه بر امکانات مالی دانشگاه و شهریه اداره می‌شود و براساس چشم‌اندازها قرار است در آینده بخش قابل توجهی از بودجه این دانشگاه از منابع غیر‌شهریه‌ای از قبیل شرکت‌های دانش‌بنیان تامین شود.»


میرزاده درباره نظارت بر شعبه‌های مختلف این دانشگاه نیز گفت: «در حال حاضر 400 شعبه دانشگاه آزاد اسلامی در داخل ایران مشغول فعالیت هستند و 16 شعبه نیز برای خارج از کشور برنامه‌ریزی شده است که 9 شعبه در امارات، عمان، آلمان و لبنان مشغول فعالیت هستند و 7 شعبه دیگر نیز سال آینده فعالیت خود را آغاز می‌کنند.»


شصتمین اجلاس اتحادیه موسسات آموزش عالی و دانشگاه‌های جنوب شرق آسیا (آسایهل) به میزبانی دانشگاه پوترا مالزی در هتل 'لمریدی' شهر پوتراجایا در حال برگزاری است. در این کنفرانس سه روزه که تا روز چهارشنبه 17 آذر ادامه دارد، حدود 300 شرکت‌کننده از 35 کشور جهان حضور دارند.


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته