دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
13 بهمن 1393 - 13:09
معاون اداری مالی دانشگاه آزاد اسلامی در واحد یزد:

بازخرید کارکنان به صورت هدفمند انجام شود/ در حال اخذ مجوز برای بازنشستگی پیش از موعد هستیم

معاون اداری مالی دانشگاه آزاد اسلامی بازنشستگی پیش از موعد را یکی از راهکارهای موثر برای ساماندهی نیروی انسانی واحدها دانست و گفت: با رایزنی‌های انجام شده با سازمان مدیریت و برنامه ریزی در حال اخذ مجوز برای این موضوع هستیم.
کد خبر : 1400

به گزارش خبرنگار خبرگزاری آنا، مهندس سید محمد ابریشمی‌نیا در یازدهمین جلسه فوق‌العاده شورای اداری و مالی استانی به میزبانی دانشگاه آزاد اسلامی یزد با انزجار از اقدام جهان غرب در توهین به پیامبر اکرم(ص) اظهار کرد: هدف از برگزاری این جلسات هم‌اندیشی با روسای واحدها، معاونان هماهنگی استان‌ها و نمایندگان تام‌الاختیار برای برطرف کردن مشکلات واحدها درخصوص ساماندهی نیروهای انسانی و رفع مشکلات مالی- اداری آنها است.


نظم و انضباط اداری و مالی در همه بخش‌ها، راه رسیدن به نتیجه مطلوب کمی و کیفی


معاون اداری مالی دانشگاه آزاد اسلامی راه رسیدن به نتیجه مطلوب کمی و کیفی در دانشگاه را جاری کردن نظم و انضباط اداری و مالی در همه بخش‌ها دانست.


وی به تشریح ارائه راهکارهایی برای ساماندهی وضعیت نیروی انسانی کارکنان واحدها پرداخت و افزود: جابجایی کارکنان میان واحدها یکی از مکانیزم‌هایی است که واحد‌ها می‌توانند از آن استفاده کنند، البته می‌توان از مشوق‌هایی مانند پیشنهاد پست بالاتر، اعطای وام با نرخ بهره پایین و ارائه تفاوت تطبیق به کارکنان برای ایجاد انگیزه در جابجایی میان واحدها استفاده کرد.


اگر بازخرید به صورت هدفمند انجام نشود، واحدها با مشکل روبرو می‌شوند


ابریشمی نیا با توجه به امکان بازخریدی داوطلبانه برای کارکنان دانشگاه آزاد اسلامی، خاطرنشان کرد: دومین راهکار، امکان بازخریدی داوطلبانه است اما اگر این کار به صورت هدفمند انجام نشود، واحدها در آینده نزدیک با مشکل روبرو می‌شوند چرا که ممکن است برخی نیروهای متخصص از این طریق از بدنه دانشگاه جدا شوند.


معاون اداری مالی دانشگاه آزاد اسلامی در توضیح گفته‌های خود افزود: به همین خاطر این اختیار به روسای واحدها، معاونان هماهنگی و نمایندگان تام‌الاختیار داده شده تا بر اساس نیاز واحد، با درخواست افراد برای بازخریدی کارکنان موافقت کنند.


در حال اخذ مجوز برای بازنشستگی پیش از موعد هستیم


ابریشمی‌نیا، بازنشستگی پیش از موعد را یکی دیگر از راهکارهای موثر برای ساماندهی نیروی انسانی واحدها دانست و گفت: با رایزنی‌های انجام شده با سازمان مدیریت و برنامه ریزی، در حال اخذ مجوز برای این موضوع هستیم.


وی تأکید کرد: طبق بخشنامه صادره از سوی رئیس دانشگاه آزاد اسلامی هیچ یک از واحدها پس از تاریخ اول مهر 92 حق استخدام و به کارگیری نیروهای جدید را ندارند.


ابریشمی‌نیا، برون‌سپاری امور به نیروهای شرکتی را یکی دیگر از راهکارها دانست و افزود: واحدها توجه داشته باشند شرکت‌هایی را انتخاب کنند که از استانداردهای بالا برخوردار بوده و همچنین ناظرانی را برای بررسی عملکرد آنها انتخاب کنند.


تمامی واحدها ملزم به رعایت آیین نامه اداری مالی دانشگاه هستند


وی با تأکید بر اینکه تمامی واحدها ملزم به رعایت آیین نامه اداری مالی دانشگاه هستند، خاطرنشان کرد: اگر واحدها طبق این آیین نامه فعالیت کنند، در بسیاری از موارد نیاز به ارجاع امور خود به سازمان مرکزی ندارند.


معاون اداری مالی دانشگاه آزاد اسلامی گفت: خوشحالم که در شهر قنات و قنوت و قناعت در دارالعباده و دارالمومنین هستم و از روسا و معاونان اداری و مالی واحدها و مراکز استانهای اصفهان ، سمنان و یزد به سبب حضور در این جلسه قدردانی می‌کنم.


به گزارش آنا، دکتر مجتبی علوی فاضل معاون سنجش و پذیرش دانشگاه آزاد اسلامی، فتحی مدیر کل امور مالی سازمان، نصیری مدیرکل منابع انسانی و تسهیلات رفاهی، خاتمی مدیرکل بررسی های سازمان مرکزی ، سلیمی مدیر کل تسهیلات اعتباری و بانکی و زمانی مدیرکل تشکیلات و روش ها سازمان مرکزی دانشگاه آزاد اسلامی ، معاون اداری مالی دانشگاه را در این گردهمایی همراهی می کردند.





یازدهمین جلسه فوق العاده شورای اداری و مالی استانی دانشگاه‌های آزاد اسلامی استانهای اصفهان و سمنان و یزد به میزبانی دانشگاه آزاد اسلامی یزد با حضور رضا امراللهی نماینده تام الاختیار ریاست دانشگاه، روسا و معاونان اداری مالی واحدها و مراکز استانهای اصفهان، سمنان و یزد آغاز به کار کرد. در ابتدای مراسم شرکت کنندگان با حضور بر مزار شهدای گمنام دانشگاه به مقام شامخ هشت شهید گمنام دوران دفاع مقدس ادای احترام کردند.


انتهای پیام/

ارسال نظر
قالیشویی ادیب