دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری

رکوردشکنی «می‌سی‌سی‌پی» ادامه دارد/ غنی‌زاده اولین دومیلیاردی تئاتر ایران می‌شود

طبق آمار و ارقام اعلام شده از سوی اداره کل هنرهای نمایشی و با بررسی میزان فروش هر یک از نمایش‌های پرمخاطب سال‌های اخیر، «می‌سی‌سی‌پی» کاری از همایون غنی‌زاده پرمخاطب‌ترین نمایش بوده است.
کد خبر : 139978

به گزارش خبرنگار فرهنگی آنا، بر اساس آماری که روابط عمومی نمایش از میزان فروش بلیت نمایش «می‌سی‌سی‌پی نشسته می‌میرد» این اثر نمایشی تا به امروز نزدیک به دومیلیارد تومان بلیت فروشی داشته است که این میزان فروش در طول سال‌های اخیر بی‌سابقه بوده است.


اگرچه با بررسی میزان فروش دیگر آثار همایون غنی زاده به این نتیجه میرسیم که عموماً نمایش‌های این کارگردان پیشکسوت از فروش خوبی در سالن تالار وحدت برخوردار بوده است، اما فروش جدیدترین اثر این کارگردان رکورد نمایش‌های پیشین خود او را نیز شکسته است.


طبق آمار اداره کل هنرهای نمایشی، نمایش «می‌سی‌سی‌پی نشسته می‌میرد» در 35 روز اجرا در سالن 740 نفری تالار وحدت توجه بیش از بیست و پنج هزار نفر مخاطب را جلب کرد و فروشش از مرز یک میلیارد و صد میلیون تومان گذشت که این میزان چیزی معادل فروش نمایش «کالیگولا» بود که پیش از این توسط همایون غنی‌زاده اجرا شد.


در این میان می‌توان به قیاس فروش دیگر نمایش‌های پرمخاطب پرداخت که از جمله آن نمایش «سقراط» کاری از حمیدرضا نعیمی است. نمایش «سقراط» از سال 1392 تا 1395، 4 بار اجرایش تمدید شد. این اثر برای چهارمین دوره اجرای خود در طول سه سال موفق شد در هر اجرا بیش از 30 هزار تماشاگر را به تالار وحدت بکشاند و به یک جمعیتِ 140 هزار نفری برسد که قطعاً در طول تاریخ تئاترِ ایران ‌کم‌سابقه بوده است.


نمایش «سردار» کاری از نادر برهانی مرند نیز که از 4 مهر 1395 در سالن اصلی مجموعه تئاتر شهر روی صحنه رفت از آثار پرمخاطب سال 1395 بوده است که بر اساس آمار اعلام شده از سوی اداره کل هنرهای نمایشی، طی 35 اجرا 9 هزار و 875 تماشاگر داشته است که مبلغی معادل یک میلیارد و 116 میلیون و 155 هزار ریال اعلام بوده است.


همچنین نمایش «چمدان» به کارگردانی فرهاد آئیش در تالار اصلی مجموعه تئاتر شهر که با 579 نفر گنجایش از سالن‌های نمایشی بزرگ تهران است، طی 40 اجرا به فروش 3 میلیارد و 348 ملیون و 450 هزار ریال دست یافت. این نمایش 8341 بلیت تمام بها ، 632 بلیت نیم بها ، 1313 بلیت تخفیف دار و 1760 بلیت مهمان را به فروش رساند.


طبق آمار و ارقام ارائه شده به اصحاب رسانه، از دیگر آثار پرمخاطب سال‌های اخیر می‌توان به نمایش «باغ آلبالو» کاری از آتیلا پسیانی اشاره کرد که در طول 51 اجرا در سالن چهارسو تئاترشهر که ظرفیت 216 تماشاگر دارد، یک هزار و 586 مهمان، 265 بلیت نیم بها به مخاطبان ارائه کرد و فروشی معادل 143 میلیون و 710 هزار تومان داشته است.


بر اساس آمار و ارقام ارائه شده در این گزارش می توان نتیجه گرفت که از میان نمایش‌های پرمخاطب در طول دوسال گذشته نمایش «می‌سی‌سی‌پی نشسته می‌میرد» از 25 مهر تا 30 آذرماه فروش بیشتری داشته است و تالار وحدت طبق آمار اداره کل هنرهای نمایشی از شلوغ‌ترین سالن‌های نمایشی بوده است.


انتهای پیام/

برچسب ها: سقراط
ارسال نظر
هلدینگ شایسته