دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری

رویدادهای دانشگاهی؛ از ختم قرآن دانشگاهیان تا برگزاری مانور زلزله

دانشگاهیان واحد علوم دارویی از ولادت حضرت ولی عصر (عج) تا آغاز امامت ایشان به صورت گروهی و هماهنگ شده ختم قرآن انجام دادند.
کد خبر : 139966

به گزارش آنا، به همت معاونت دانشجویی-فرهنگی واحد علوم دارویی و دانشجویان علاقه‌مند جشن اختتامیه دوره ختم قرآن متقین با حضور دکتر ابراهیم بلالی معاون دانشجویی- فرهنگی و معصومه لشگری رئیس دفتر فرهنگ اسلامی واحد و حضور پرشور دانشجویان برگزار شد.


در این دوره 201 نفر از دانشگاهیان علوم دارویی به مدت ۲۰۱ روز از ولادت حضرت ولی عصر (عج) تا آغاز امامت ایشان، با قرائت روزانه ۳ صفحه کلام الله مجید، به صورت جمعی یک دور ختم قرآن انجام داده است.


امیرحسین اصغری حافظ کل قرآن و سخنران مدعو برنامه، درباره اهمیت قرآن در زندگی و توجه به تفسیر آن سخن گفت که مورد توجه حاضران قرار گرفت.


اهدای گل و کتاب نهج البلاغه به شرکت کنندگان طرح ختم قرآن و اجرای گروه تواشیح نورالساجدین از دیگر برنامه های این مراسم بود.


همایش نقش نماز در کاهش آسیب های اجتماعی در واحد رودبار


همایشی با موضوع نقش نماز در کاهش آسیب های اجتماعی در نمازخانه دانشگاه آزاد اسلامی واحد رودبار برگزار شد


رئیس اوقاف شهرستان رودبار با بیان اینکه اولیاء الهی،بزرگان، قرآن و روایات زیادی درباره نماز بیان کرده اند گفت: «سنخیت بین نماز و کاهش آسیب های اجتماعی اینست که اگر نماز انسان همراه با یاد خدا و به دور از ذهن و فکر خود از مشغولیات دنیوی باشد، از بسیاری از آسیب های اجتماعی و غوطه ور شدن در منجلاب و آلودگی‌ها دور می شود.»


حجت الاسلام حمید رهبر شاد افزود: «انسان کمال گرا است و یکی از آن کمالات که انسان را به سر منزل معنویت ونزدیکی به خدا و دوری از گناه رهنمون می کند نماز است.»


وی خطاب به دانشجویان ادامه داد: «با انس به خدا، تدبر در عالم هستی، یاد خدا و برپا داشتن نماز با خلوص نیت انسان را از آسب های اجتماعی دور می‌کند.»


تبریک مدیرگروه حسابداری دانشگاه آزاداسلامی استان قم به مناسبت هفته جهانی حسابدار
دکتر رضا غلامی جمکرانی مدیرگروه حسابداری دانشگاه آزاداسلامی استان قم در پیامی هفته جهانی حسابدار را تبریک گفت.


دکتر رضا غلامی جمکرانی مدیرگروه حسابداری دانشگاه در پیامی هفته جهانی حسابدار را به ریاست دانشگاه، اعضای هیات علمی گروه حسابداری، دانشجویان این رشته و کارکنان امور مالی و اداره حسابداری و صندوق رفاه دانشجویی دانشگاه تبریک گفت.
در قسمتی از این پیام آمده است؛ تنها حسابداران می‌توانند به اعداد معنا ببخشند. حسابداران با تحلیل دقیق اطلاعات مالی و ارایه گزارش‌های به موقع، قطب نمای تصمیمات صحیح وکارآمد در کسب و کار هستند و بنابراین دانشگاهها و مراکز آموزش عالی وظیفه ای حساس و خطیر در تربیت و آموزش دانشجویان در حوزه حسابداری دارند. ۱۱لغایت۱۷ آذر به عنوان هفته جهانی حسابدار معرفی شده است.


برگزاری جشنواره روز حسابدار در سما کرج


جشنواره «روز حسابدار» روز دوشنبه 15 آذر 95 در آموزشکده سما واحد کرج برگزار شد.


به مناسبت روز حسابدار و همزمان با فرارسیدن روز دانشجو به منظور ارج نهادن به جایگاه حسابداران، دانشجویان و اساتید رشته حسابداری جشنواره­ای با عنوان روز حسابدار با حضور مهندس محسنی نژاد رئیس آموزشکده سما واحد کرج و جمعی از دانشجویان، اساتید، کارکنان و مسئولین سما واحد کرج روز دوشنبه 15 آذر 95 در آموزشکده سما واحد کرج برگزار شد.همراه با این جشنواره که به همکاری تیم پژوهشی دانشجویی به سرپرستی راحله یوسفی مدیر گروه آموزشی رشته حسابداری برگزار شد، نمایشگاهی نیز به منظور معرفی مشاهیر برجسته حسابدری برپا شد و بااستقبال پورشور دانشجویان، اساتید و کارکنان از این برنامه‌­ها، حسابداران سمای کرج مورد تشکر قرار گرفتند.


در پایان جشنواره با کیکی که به همین مناسبت طراحی شده بود از مدعوین پذیرایی به عمل آمد.


برگزاری مانور زلزله با به صدا درآمدن زنگ زلزله و ایمنی در دبستان دخترانه سما زاهدان


مانور زلزله و ایمنی با هدف ایجاد آمادگی های لازم در برابر زلزله و در نهایت کاهش تلفات و خسارات ناشی ازآن در دبستان دخترانه سما دانشگاه آزاد اسلامی زاهدان برگزار شد.


مانور زلزله و ایمنی با هدف ایجاد آمادگی های لازم در برابر زلزله و در نهایت کاهش تلفات و خسارات ناشی از آن در دو مرحله پناهگیری و خروج برگزار شد.


دانش آموزان و مربیان در مرحله پناهگیری به محض پخش آژیر، در مکان‌های مناسب مانند زیر میز، گوشه دیوارهای داخلی در کلاس، کنار دیوارهای داخلی در راهروها و دور از دیوارها در حیاط پناه گرفته و تا اتمام آژیر در آن محل باقی ماندند.


در مرحله خروج پس از اتمام آژیر، دانش آموزان کلاسهای مختلف با راهنمایی معلمان به نوبت و بدون هجوم، کلاس را ترک کرده و در وسط حیاط جمع میشوند.


اجرای این دو مرحله اصول اساسی مانور را تشکیل داده و اجرای موارد دیگر مانند عملیات امدادونجات، اطفای حریق و تخریب ساختمان جز مراحل فرعی مانوربود.


این مانور هرساله با هدف ترویج فرهنگ ایمنی و ارتقای توانمندی دانش آموزان برای مواجهه درست با بلایای طبیعی به ویژه زلزله برگزار می شود. ترویج فرهنگ مقاوم سازی، افزایش ایمنی و کاهش تلفات و خسارت ناشی از زلزله و ایجاد آمادگی برای واکنش‌های صحیح و سریع در برابر زلزله از دیگر اهداف برگزاری این مانور بود.


مقام سومی تیم دانشگاه آزاد اسلامی واحد لاهیجان در مسابقات والیبال استان گیلان


تیم والیبال دانشجویان پسر دانشگاه آزاد اسلامی واحد لاهیجان بعد از برتری ۲ بر ۱ مقابل تیم واحد رشت به مقام سوم مسابقات دانشجویان دانشگاه آزاد اسلامی استان گیلان دست یافت.


این مسابقات به میزبانی دانشگاه آزاد اسلامی واحد لاهیجان برگزار شد و تیم‌های واحد رشت و فومن مقام‌های اول و دوم را کسب کردند.


برپایی ایستگاه سلامت دانشجویی به همت کانون هلال احمر واحد بوشهر


مدیر کل دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی واحد بوشهر با توجه به اهمیت توجه به سلامت دانشجویان از برپایی ایستگاه سلامت دانشجویی به مناسبت روز دانشجو خبر داد.


مهندس اشکان معصومی با توجه به طراحی سامانه پرونده الکترونیکی سلامت دانشجویی به آدرس salamat.acnf.ir ، اظهار کرد: «به کمک این سامانه دسترسی به بانک اطلاعات سلامت تمامی دانشجویان ممکن شده و از این طریق امکان برنامه ریزی صحیح ورزشی و فرهنگی وجود خواهد داشت.»


افتخار آفرینی کشتی گیران دانشگاه آزاد اسلامی واحد داریون


تیم کشتی آزاد و فرنگی دانشگاه آزاد اسلامی واحد داریون در مسابقات کشتی منطقه یک دانشگاه آزاد که در واحد مرودشت برگزار شد، موفق به کسب 4 مدال شدند.


در این دوره از مسابقات تیم کشتی آزاد و فرنگی دانشگاه آزاد اسلامی واحد داریون متشکل از تورج چناری مدال طلا، سید میثم رمضانی مدال برنز،محمد کریم زارع مدال برنز و آقای افشین رحیمی نژاد در رشته فرنگی به مدال برنز دست یافتند.


دیدار معاون دانشجویی و فرهنگی دانشگاه آزاد اسلامی بم با رئیس جمعیت هلال احمر شهرستان بم


معاون دانشجویی و فرهنگی دانشگاه آزاد اسلامی بم با سیدی رئیس جمعیت هلال احمر شهرستان بم درباره فعالیت کانون هلال احمر این واحد دانشگاهی دیدار و گفتگو کرد.


دکتر علی اکبر عسکری جمعیت هلال احمر را یکی از سازمان های بسیار مهم با پشتوانه نیروهای مردمی در سطح کشور و نیز در جامعه بین الملل عنوان کرد و گفت: «ما خواستارهمکاری های لازم در زمینه دایر کردن اطاق سلامت دانشجویی، استفاده از ظرفیت‌های متقابل، برگزاری دوره‌های آموزشی امداد و کمک‌های اولیه و برگزاری مانورمشترک زلزله هستیم.»


رئیس هلال احمر شهرستان بم نیز با ابراز خرسندی از توجه مسئولان دانشگاه آزاد اسلامی بم نسبت به فعال کردن این کانون و قول مساعد در برگزاری مانور زلزله در اول دی، برگزاری کارگاه آموزشی امدادو کمکهای اولیه در هفته سوم آذر(بمدت 22 ساعت) در محل دانشگاه، اردوی دانشجویی و تجهیز اطاق سلامت بیان کرد: «آموزش همگانی امدادو نجات و کمکهای اولیه برای افزایش آگاهی هر خانواده ایرانی ضروری است که در این راستا دانشگاه دارای بهترین پتانسیل است.»


چاپ مقاله کارمند واحد تهران مرکزی در فصلنامه مدیریت کسب و کار


مقاله کارمند دانشگاه آزاد اسلامی واحد تهران مرکزی در بیست‌و سومین شماره فصلنامه علمی پژوهشی مدیریت کسب و کار به چاپ رسید.


«تحلیل اثر قابلیت نوآوری بر کارآفرینی با رویکرد مزیت رقابتی پایدار در صنایع کوچک و متوسط» عنوان مقاله زهرا اکبرزاده کارمند واحد تهران مرکزی است که در بیست‌وسومین شماره فصلنامه علمی پژوهشی مدیریت کسب‌وکار به چاپ رسیده است.


اکبرزاده دارای مدرک کارشناسی ارشد رشته مدیریت تکنولوژی است که به عنوان مسئول کانون قرآن و عترت با دانشکده مدیریت واحد تهران مرکزی همکاری دارد.


وی مقاله خود را با همکاری حسن مهرمنش و غلامرضا هاشم‌زاده خوراسگانی به رشته تحریر درآورد.


درچکیده این مقاله آمده است: «یکی از عوامل موفقیت بنگاه‌ها در دنیای کنونی، توجه به نوآوری و قابلیت‌های نوآوری در سازمان‌ها و موسسه‌ها است و سازمان‌ها برای تضمین بقای خود نیازمند قابلیت نوآوری هستند، زیرا قابلیت نوآوری باعث تطابق شرکت با محیط پیچیده جهان امروز می‌شود. از سوی دیگر رابطه نوآوری با کارآفرینی سازمانی بسیار تامل برانگیز و قابل توجه است و در اصل این نوآوری از اجزا و مولفه‌های جدایی ناپذیر و دست‌مایه کارآفرینی سازمانی محسوب می شود.نوآوری از عوامل اجتناب‌ناپذیر برای ثبات و بقای سازمان‌ها است و باعث تحریک و پویایی سازمان‌ها می‌شود.»


بزرگداشت روز حسابدار در واحد سبزوار


به‌مناسبت 15 آذر روز حسابدار، نشستی با حضور معاون و کارکنان معاونت اداری‌ و مالی دانشگاه آزاد اسلامی واحد سبزوار برگزار شد.


معاون اداری‌ومالی واحد سبزوار با تبریک فرارسیدن روز حسابدار، به جایگاه نظام اطلاعاتی حسابداری در هر سازمان اشاره کرد و از تلاش‌های کارکنان حوزه‌ی اداری‌ومالی دانشگاه تقدیر کرد.»


دکتر محمدحسین داودی‌فر افزود: «در بسیاری سازمان‌ها، بخش عمده‌ای از اطلاعات مورد بحث در قلمروی اطلاعات مالی است و نظام اطلاعاتی حسابداری می‌تواند موجب کاهش بازدهی و اختلال در سیستم آن سازمان شود.»


وی با بیان اینکه توفیق خدمت به جامعه، مستلزم پذیرش مسئولیت و وظیفه‌شناسی است، گفت: «کارکنان حوزه‌ اداری‌ و مالی دانشگاه با پذیرفتن مسئولیت سنگین خدمت در این حوزه، تلاش‌های بسیاری در راستای پیشبرد اهداف عالی دانشگاه داشته‌اند.»


در پایان این نشست، از کارکنان حوزه‌ی اداری‌ومالی دانشگاه آزاد اسلامی سبزوار با اهدای هدایا تجلیل شد.


برگزاری آزمون قرآن سازمان تبلیغات اسلامی شهرستان از سوی مرکز آران و بیدگل


آزمون سراسری قرآن وعترت خواهران از سوی سازمان تبلیغات اسلامی شهرستان در مرگز آران و بیدگل برگزار شد. در این آزمون بیش از 100 نفر از خواهران به رقابت پرداختند.
دیدار با رئیس پیشین و مسئول راه‌انداری مرکز آران و بیدگل


سرپرست دانشگاه آزاد اسلامی مرکز آران و بیدگل در راستای تکریم مسئولان قبلی با مسول راه‌اندازی و نخستین رئیس این مرکز دانشگاه دیدار کرد. مصطفی امیدی بیدگلی با قدردانی از زحمات مهندس علی محلوجی با حضور درمنزل وی به گفتگو پرداخت.


محلوجی نخستین رئیس مرکز آران وبیدگل از تیرماه 1390 تا آذرماه 1391 بوده است.


حضور مسئولان شهرستان در مرکز آران و بیدگل


صبح امروز آرامی عضو شورای اسلامی شهرآران و بیدگل و نمکی رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان در دانشگاه آزاد اسلامی مرکز آران و بیدگل حضور یافتند و با تبریک روز دانشجو به دانشجویان با رئیس و کارکنان دانشگاه دیدار و گفت‌وگو کردند.


کسب رتبه‌های برتر جشنواره استانی نماز از سوی واحد سوادکوه


استادان، کارکنان و دانشجویان دانشگاه آزاد اسلامی واحد سوادکوه در یازدهمین جشنواره علمی، فرهنگی و هنری با موضوع نماز و نیایش که در دانشگاه‌ آزاد اسلامی استان مازندران برگزار شد، حائز رتبه‌های برتر شدند.


این نمایشگاه که به میزبانی واحد نور برگزار شد در بخش هیات علمی خانم پوران طاهر مقدس در رشته عکس مقام اول، در بخش کارکنان آقای رضا علیزاده در رشته خط و خوشنویسی مقام سوم و در بخش دانشجویی آقای علی حسن‌زاده در رشته معرق مقام سوم را به خود اختصاص دادند که با لوح سپاس و تندیس جشنواره از آنان قدردانی شد.


دکتر خادمی سرپرست واحد سوادکوه نیز که در جلسه روسای واحدهای دانشگاه آزاد اسلامی استان مازندران در واحد نور حضور داشت از این نمایشگاه و غرفه واحد سوادکوه بازدید کرد.


حضور واحد سبزوار در نمایشگاه پژوهش و فناوری استان


معاون پژوهش و فناوری دانشگاه آزاد اسلامی سبزوار از مشارکت این دانشگاه در برگزاری نمایشگاه هفته‌ پژوهش و فناوری استان خراسان‌رضوی خبر داد.


دکتر امیرحسین الهامی‌راد با توجه به حضور استاندار خراسان‌رضوی، معاون پژوهش و فناوری دانشگاه آزاد اسلامی، روسای دانشگاه‌ها و مسئولان دستگاه‌های اجرای استان و جمعی از نخبگان و فعالان علمی و پژوهشی در مراسم افتتاحیه‌ نمایشگاه هفته‌ پژوهش و فناوری و نمایشگاه‌ کتاب‌های دانشگاهی گفت: «دانشگاه آزاد اسلامی سبزوار با دو غرفه در برگزاری این نمایشگاه مشارکت دارد.»


وی افزود: «در این غرفه‌ها تولیدات علمی دانشگاه آزاد اسلامی سبزوار شامل کتاب‌ها، مجلات و پژوهش‌های علمی در معرض دید عموم قرار گرفته است.»


معاون پژوهش و فناوری واحد سبزوار با بیان اینکه نمایشگاه هفته‌ پژوهش و فناوری و نمایشگاه کتاب‌های دانشگاهی استان خراسان رضوی به‌مناسبت فرارسیدن هفته‌ پژوهش در سالن همایش‌های نمایشگاه بین‌المللی مشهد افتتاح شده است، گفت: «در این نمایشگاه، آخرین دستاوردهای علمی و پژوهشی 90 سازمان و دستگاه اجرایی استان خراسان‌رضوی در قالب 54 غرفه در معرض دید علاقه‌مندان قرار گرفته است.»


برگزاری نشست مشترک معاونت برنامه‌ریزی واحد مرودشت و اداره کل استاندارد استان فارس


معاونت برنامه‌ریزی و امور اقتصادی دانش‌بنیان دانشگاه آزاد اسلامی واحد مرودشت به‌منظور گسترش روابط دانشگاه و حوزه‌های اجرایی و عملیاتی جامعه و به دنبال تبدیل علم به ثروت، نشست مشترکی را با حضور مدیران و کارشناسان دانشگاه و اداره کل استاندارد استان فارس در محل دانشگاه آزاد اسلامی واحد مرودشت برگزار کرد.


دکتر سید نعمت اله موسوی معاون برنامه‌ریزی این واحد در این نشست مطالبی درباره اهداف دانشگاه از ارتباط با اداره استاندارد بیان کرد.


مهندس نادر احمد دخت معاون آموزش و استاندارد سازی اداره کل استاندارد استان فارس نیز درباره اهداف و وظایف این اداره کل مطالبی ارائه کرد و به اجرایی شدن مفاد تفاهم‌نامه فی مابین تاکید کرد.


دراین جلسه کارشناسان ارشد هر دو حوزه درباره مسائل مختلف تفاهم‌نامه مواردی را مطرح کردند.


انتهای پیام/

ارسال نظر
قالیشویی ادیب