دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
16 آذر 1395 - 11:17

نشست شورای همکاری خلیج‌فارس امروز در بحرین برگزار می‌شود

منامه امروز سه‌شنبه میزبان سی و هفتمین نشست شورای همکاری خلیج‌فارس است.
کد خبر : 139955

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری آنا به‌نقل از خبرگزاری رسمی بحرین، عبداللطیف زیانی، دبیرکل شورای همکاری خلیج‌فارس گفت: «این سازمان با تهدیداتی مواجه است و می‌طلبد که با همکاری و همفکری میان کشورهای عضو در عرصه‌های مختلف، با آن مواجه شد.»


زیانی با بیان اینکه سی و هفتمین نشست شورای همکاری خلیج‌‌فارس در زمان کنونی که کشورهای حوزه با تهدیدات منطقه‌ای مواجه هستند، اهمیت زیادی دارد تاکید کرد: «کشورهای شورای همکاری همه تهدیدات امنیتی منطقه را درک می‌کنند و تردیدی وجود ندارد که همه در راستای حفظ امنیت و ثبات کشورشان و دفاع از حق حاکمیت خود می‌کوشند.»


وی تاکید کرد: «کشورهای عضو شورای همکاری خلیج‌(فارس) دخالت خارجی در امور کشورهای منطقه را محکوم می‌کنند و آن را نقض قوانین بین‌المللی و تهدیدی برای امنیت و ثبات منطقه می‌دانند. اعضای شورا همچنین بر توقف مداخله‌های برخی کشورها در امور کشورهای دیگر تاکید می‌کنند.»


به گزارش آنا، منامه، پایتخت بحرین امروز و فردا (چهارشنبه) میزبان نشست شورای همکاری‌ خلیج‌فارس خواهد بود که قرار است در این نشست سران عرب با ترزا می، نخست‌وزیر بریتانیا دیدار کنند.


ترزا می دومین رهبر اروپایی است که در نشست شورای همکاری حاضر می‌شود. پیشتر فرانسوا اولاند، رئیس‌جمهوری فرانسه در نشست مشورتی ریاض در می 2015 (خرداد 1394) حضور یافته بود.



انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته