دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
همراه و همگام با دانشجویان در آذر/ 44

روسای واحدهای دانشگاه آزاد اسلامی روز دانشجو را تبریک گفتند

رئیس واحدهای دانشگاه آزاد اسلامی به مناسبت بزرگداشت شانزدهم آذر، روز دانشجو در پیام‌های جداگانه این روز را به دانشجویان کشور تبریک گفتند.
کد خبر : 139921

دکتر ابوالفضل جعفرقلیخانی رئیس دانشگاه آزاد اسلامی سیرجان: شانزده آذر یادروز سه آذر اهورایی که در طلب دانش از خانه خارج و به شرف شهادت نائل شدند و برای همیشه زنده ماندند و نزد پروردگارشان متنعم و برای همه ما یادآور ارزش و آزادگی و استکبار ستیزی دانشجو، این روز خدایی را گرامی داشته و به همه دانشجویان عزیز مخصوصا دانشجویان عزیز دانشگاه آزاد اسلامی واحد سیرجان تبریک گفته برایشان آرزوی موفقیت دارم .


دکتر محمدرضا جواهری تفتی رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد تفت: 16 آذر ، روزی که به عنوان یک نقطه عطف در تاریخ مبارزات سیاسی ملت ایران به ثبت رسیده و یادآور رسالت و نقش دانشجویان عزیز دز نهضت اصیل دانشجویی و طلایه داری این قشر فهیم در مبارزه با جهل و نادانی و ترویج عدالت خواهی، آزادی و آزادگی است.


نیروی انسانی آگاه و عالم مهمترین عامل در توسعه علمی، اقتصادی، سیاسی و فرهنگی در هر کشور است و دانشجویان به عنوان آگاه ترین، فعالترین و پویاترین افراد، بازوهای توانمند در ایجاد تحول و دستیابی به اهداف والا و متعالی جوامع محسوب می‌شوند.


اینجانب این روز بزرگ را به عنوان نماد آزادگی و استکبار ستیزی دانشجویان گرامی داشته و برای همه دانشجویان و دانشگاهیان عزیز و گرانقدر که طلایه داران عرصه علم و فناوری و عزت و سربلندی می باشند، سرافرازی و توفیق بیش از پیش را از خدای متعال مسئلت می نمایم.


دکتر سید فرج الله موسوی رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد یادگار امام خمینی (ره) شهرری: بار دیگر به یاد شهدای روز شانزده آذر، روز استکبارستیزی و استقلال خواهی دانشجویان ایران اسلامی، سر تعظیم فرود می آوریم بر مقام شامخ دانشجو، این قشر فهیم جامعه که به فرموده مقام معظم رهبری (مدظله العالی)، امید آینده و ذخیره حیاتی کشور است.


16 آذر، که نشان از پایمردی و ایستادگی دانشجوی مسلمان در برابر نظام سلطه دارد یاد آور رشادت دانشجویانی است که سینه خود را در برابر تیر خصم سپر کردند و در گذر زمان فریاد ضداستکباری ملت ایران را به گوش جهانیان رسانده اند.


دانشجوی آگاه با الهام از سیره سیاسی-الهی امام امت ، نصایح رهبر فرزانه انقلاب و حرکت در خط سرخ شهادت، توانسته است دور از هیاهوی تبلیغاتی دشمنان، استقلال طلبی، آزادی خواهی و استکبار ستیزی خود را حفظ کند. بر این اساس ضمن گرامی داشت این روز بزرگ و تبریک به تمامی دانشجویان گرامی، امیدوارم با بصیرت و هوشیاری کامل، با پیروی کامل از منویات مقام عظمای ولایت ، گام های موثر جهت تحقق اهداف عالیه نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران برداریم.


دکتر فاضل لاریجانی رییس دانشگاه آزاد اسلامی واحد آیت الله آملی: 16 آذر روز دانشجو هیچ وقت تازگی خود را از دست نخواهد داد. چون ترانه های سرایده شده که سینه به سینه و نسل به نسل به ما رسیده است، فریادهایی از سویدای قلوب انسانیت که انعکاس دردها، اضطراب‌ها، بیم‌ها و امیدهای آزادی خواهان عالم است.


روز دانشجو روزی است که سنگ فرش‌روز دانشجوهای دانشگاه تهران در سال 1332 با خون دانشجویان غیور این مرز و بوم رنگین شد تا با گذشت سالها همچنان 16 آذر برای ما نشانه و یادآور روشنگری، بیداری و تلاش برای روزهای بهتر قلمداد شود.


عزیزان من این روز بزرگ یادآور رویدادی مهم در تاریخ این سرزمین کهن است باید بدانیم آنچه امروز به دست آمده محصول اهتمام و تلاش یکایک فرهیختگان وعدالت خواهانی است که چراغ علم و آزادگی را به دوش کشیدند تا ملت سربلند ایران بتوانند در سایه این نور تابان راهشان را به سوی فردای بهتر برگزینند.


امروز به تعبیر رهبر فرزانه انقلاب اسلامی غالب یا بیش از غالب بدنه دانشجویی کشور، مجموعه‌ای متعهّد و دارای احساس مسئولیت نسبت به آرمان‌های دانشجویی هستند. علم، عدالتخواهی و آزاداندیشی سه آرمان اصلی برای یک دانشجوی ایرانی است. از دانشگاه همیشه و در همه جا این انتظار هست که محل جوشش و اوج دو جریان حیاتی در کشور باشد، اول، جریان علم و تحقیق؛ دوم، جریان آرمان‌گرایی‌و آرمان‌خواهی‌.


دانشجویان عزیز، لازم می دانم تأکید کنم که اگر امروز کشورمان با این همه مشکلات و موانع در مسیر توسعه قرار گرفته و توانسته ایم به این نقطه برسیم صرفا با همت و مجاهدت بوده است. اگرچه برای رسیدن به قله راه زیادی مانده است ،اما نقطه مشترک همه خواسته های متعالی انسانـی همت عالی است و اگر کسی همتش پایین باشد به کمالات عالی نمی رسد.


یکبار دیگر16 آذر ، روز تکریم دانش، عدالتخواهی و آزاداندیشی را به دانشگاهیان فهیم و بصیر به ویژه شما دانشجویان عزیز تبریک عرض می‌کنم.


دکتر سیدعبدالله حجتی رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد بناب: 16 آذر که نشان از پایمردی و ایستادگی دانشجوی مسلمان در برابر نظام سلطه دارد یاد آور رشادت دانشجویانی است که سینه خود را در برابر تیرهای استعماری دشمن سپر کردند و با خون خود نهال پر خیر و برکت انقلاب اسلامی را آبیاری کردند.


امروز نیز دانشجویان با تمسک به روح بیدادگر و آرمان‌گرایانه‌ی شهیدان جنبش دانشجویی و با حضور فعال در میادین علمی و جنبش نرم‌افزاری به‌ عنوان مطالبه جدی رهبر معظم انقلاب، نقشی روشن در مسیر رشد و شکوفایی کشور در بسیاری از زمینه‌ها دارند.


این جانب ضمن گرامیداشت یاد و خاطره آن شهدای عزیز و تبریک این روز بزرگ به تمامی دانشجویان عزیز، امیدوارم جامعه علمی کشور با پیروی کامل از منویات مقام عظمای ولایت و با تلاش جهادی و عزم ملی، گام های موثری برای تحقق اهداف عالیه نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران بردارد.


ابوالفضل فرهادی رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد شیروان: نام دانشجو که می آید خیلی چیزها تداعی می شود، خاطرات کلاس و درس و امتحان و بحث های چالشی با استاد، کتابخانه های شلوغ در روزهای امتحان، خوابگاه های صمیمی و دور از منزل و زندگی سراسر شور و نشاط و پر از هیجان، دوره ای غیر قابل تکرار و مملو از هیاهوی سرزندگی و جوانی، طراوت فکر و تازگی اندیشه، ایده های ناب و خامی های رویش جدید.


اسم دانشجو همه را به یاد جوشش و تلاطم می اندازد و آزاداندیشی و به فرمایش رهبر عزیزمان؛ دانشجو باید پویا و انقلابی باشد، ذهنش بیدار باشد و سیاست را خوب بشناسد.


دانشجو را همیشه در صحنه حاضر و فعال دیده ایم و یکی از مهمترین پایه های انقلاب اسلامی که مطالعه و دانش او را تبدیل به عضو آگاه جامعه کرده است و همگان این نکته را بخوبی درک کرده اند که براحتی نمی توان دانشجو را جزو قشر فریب خورده به حساب آورد.


و حال که امروز به سبب رشادت ها و شهادت و خون ارزشمند دانشجویان دیروز، روز دانشجو نام گرفته است، بهانه ای است که آرمان ها و اهداف انقلاب اسلامی، بار دیگر در سنگر دانشگاه امروز مرور شود. دانشجویان نسل سوم نیک می دانند، رسالت دانشجو همان حفظ ارزش های انسانی و اخلاقی است و دانشجویان بخوبی آگاهند که با بالا بردن سطح معلومات و توان علمی، می توانند به شایستگی ادامه دهنده راه شهدای دانشجو بخصوص شهدای دانشجوی 16 آذر باشند تا با اتکای به علم و قدرت خود کشوری سربلند و آزاد بسازند.


دکتر معصومه طباطبایی رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان یزد: شانزدهم آذرماه روز دانشجو، روز تجهیز ذهن به لباس علم، روز دانش‌افزایی و بصیری‌اندوزی را به تمامی دانشجویان به‌ویژه دانشجویان دانشگاه آزاد اسلامی یزد تبریک عرض می‌کنم.


دانشجویان گرامی همراهان دانشگاهی، سایه رفیع دو امانت بزرگ استقلال و آزادی که بر سیمای کشور عزیزمان پهنه گسترانده، نهال دیروزش را خون دانشجویان آزادی‌خواهی که در سال 1332 به شهادت رسیدند آبیاری نمود. پاسداری از آن رشادت‌های سلف شایسته دیروزتان همانا حرکت در مسیر کسب دانش و تولید علم ناب و دستیابی به قله‌های دانش جهان و ثبت نام ایران و ایرانی است.


دانشجویان گرانقدر باید هر روز را با آموختن و افزایش‌دانش خود به روز دانشجو مبدل سازید. چرا که سرنشت هر کشوری و ترسیم روشنای آینده آن بستگی به توان علمی و گردش چرخ علم در جامعه دارد.


در این فرصت مغتنم یادی میکنم از دانشجویان شهید چه دانشجویان شهید دوران دفاع مقدس و چه دانشجویانی که امروز در دفاع از حرم ائمه اطهار برگ برگ به افتخارات دانشگاه‌ها می‌افزایند و امیدوارم بتوانیم با تأسی از رشادت‌های این عزیزان تقدس محیط دانشگاه را حس نموده و قدردان حضور در آن باشیم.


آرزوی موفقیت شما دانشجویان و تماشای لبخند پیروزی‌هایتان را از خداوند منان مسألت دارم.


داریوش حمیدی رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد جویبار: با سلام و درود به روان پاک شهدای اسلام و روح پرفتوح حضرت امام خمینی(ره) و آرزوی سلامتی و طول عمر با عزت و برکت برای مقام معظم رهبری و با سپاس بی­کران به درگاه خداوند که فرصت خدمت را به ما عنایت فرمود تا در راستای اهداف فرهنگی، آموزشی و پژوهشی میهن عزیز گام برداریم.


بی تردید قشر دانشجو نماد پویایی و حرکت در جامعه است و استکبارستیزی و نفی ظلم همواره به عنوان یکی از بزرگترین درس های مکتب عاشورا برای دانشجویان سرمشق و الگو بوده است.


16 آذر، روز دانشجو، روز دفاع از آزادی و کرامت انسانی در پرتو آموزه‌های اسلامی و فرصتی برای یادآوری نقش برجسته دانشجویان آگاه و انقلابی در جامعه است. اگر چه از شهادت زنده یاد مهدی شریعت رضوی ، احمد قندچی، مصطفی بزرگ نیا 63 سال می‌گذرد اما به برکت خون ایشان و دیگر شهدای دانشجو، هنوز طراوت آرمان خواهی عدالت طلبی حاکمیت ملی و مبارزه با استبداد و استعمار در فضای دانشگاه‌ها حاکم است.


اکنون نیز در تداوم حرکت تاریخی دانشجویان آرمان‌گرا و با تبعیت از رهنمودهای مقام معظم رهبری و با تکیه بر سلاح قدرتمند علم و ایمان در صیانت قهرمانانه از میراث شهیدان با کسب بصیرت سیاسی فردایی بهتر برای امت اسلامی رقم می زنند و عزت و اقتدار نظام مقدس اسلامی ایران را به ارمغان خواهند آورد.


اینجانب با گرامیداشت حماسه 16 آذر1332 و یاد و خاطره شهدای دانشجو این روز را به‌عنوان نماد آزادگی و استکبارستیزی به عموم دانشجویان به‌ویژه دانشجویان فعال و پرنشاط دانشگاه آزاد واحد جویبار تبریک عرض کرده واز خداوند منان برای دانشجویان تلاشگر و مومن عزت و سربلندی و سلامتی خواستارم.


دکتر محسن صفریان رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد رفسنجان: فرا رسیدن 16 آذرماه بهانه ای است تا نگاهی به تاریخ پر فراز و نشیبی که دانشجوی مسلمان و انقلابی ما هر سال به عنوان عضوی آگاه، متعهد و دلسوز به نقش آفرنی های مختلف پرداخته است، داشته باشیم.


بدون شک نعمت بزرگ استقلال و آزادی امنیت پایدار امروز کشورمان مرهون مجاهدت و فداکاری جوانان و دانشمندان بزرگواری است که با خون خود نهال پر خیر و برکت انقلاب اسلامی را آبیاری کردند.


اینجانب ضمن پاسداشت یاد و خاطره شهدای مبارزه با استکبار در روز 16 آذرماه 1332 این روز مقدس و جایگاه وارسته دانایی را به محضر دانشجویان عزیز تبریک عرض نموده و امیدوارم که جامعه علمی کشور عزیزمان ایران اسلامی با تلاش جهادی و عزم ملی زمینه ی پیشرفت و تعالی نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران را بیش از پیش فراهم کنند.


دکتر صدرالدین متولی رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد نور: بدون شکّ، نعمت بزرگ استقلال و آزادی و امنیت پایدار امروز کشورمان مرهون مجاهدت و فداکاری جوانان و دانشمندان بزرگواری است که با خون خود نهال پر خیر و برکت انقلاب اسلامی را آبیاری کردند.


16 آذر که نشان از پایمردی و ایستادگی دانشجوی مسلمان در برابر نظام سلطه دارد یاد آور رشادت دانشجویانی است که سینه خود را در برابر تیرهای استعماری دشمن سپر کردند و در گذر زمان فریاد ضد استکباری ملت ایران را به گوش جهانیان رسانده اند.


دانشجویان، باانگیزه‌ی نیروی جوانی و به پشتوانه برخورداری از دانش و توانمندی‌های علمی و پژوهشی این وظیفه خطیر را به عهده خواهند داشت تا با بهره‌گیری از ویژگی‌ها و فضیلت‌های علمی در راه پویایی و استواری این مرزوبوم پررنگ‌تر از گذشته ظاهر شوند؛ بنابراین دانشجوی امروز به‌عنوان پیشتازترین قشر جامعه اندیشه در تکاپوی راهی دارد که به افقی روشن منتهی شود، افقی که سرشار از عشق و ایمان به کرامت و بزرگی ایران با تکیه‌بر نیروی خرد و اندیشه باشد.


امروز وظیفه جامعه علمی پیروی از منویات مقام معظم رهبری(مدظله العالی) با توجه به تأکید معظم له بر تولید علم و جنبش نرم افزاری در راستای تحقق اهداف توسعه علمی و برنامه های دولت می باشد.


اینجانب 16 آذر ماه را به عنوان نماد آزادگی و استکبار ستیزی دانشجوی مسلمان گرامی داشته و توفیقات روزافزون شما عزیزان را در همه امور فردی و اجتماعی به ویژه در عرصه فعالیت‌های علمی، پژوهشی، فرهنگی و اجتماعی از خداوند متعال مسالت می‌نمایم.


دکتر اکبر جعفری شاعرلر رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد پارس آباد مغان: 16 آذر یادمان حماسه ماندگار دانشجویان و آرمانهای حق طلبانه آنها است. 16 آذر یک رخداد ضد استکباری و نشانه ای از بینش صحیح دانشجویان در شناسایی ماهیت استبداد داخلی و سلطه گری خارجی است.


دانشجویان وجوانان میهن اسلامی مان با الهام گرفتن از سیره ی تابناک حضرت امام (ره)، همواره پایبندی به آموزه های راستین انقلاب را به منصه ظهور گذاشته اند و در برابر جبهه کفر و استکبار جانانه ایستادند.


بدون شک 16 آذرماه، یک مناسبت انقلابی و ملی برای قدر و منزلت دانشجو و حفظ حریم دانشگاه به عنوان کانون اصلی آزاداندیشی، معرفت اندوزی، عدالت خواهی و استقلال طلبی محسوب می شود.


دانشجویان ما مطمئناً در جهت توسعه و آبادانی کشور در تمامی حوزه ها تلاش کرده و خواهند کرد تا ایران اسلامی محتاج و نیازمند بیگانگان نشود. دانشجویان ما شعار ما میتوانیم را بدرقه راه خود قرار خواهند دادو دانشجویان ما با ملاک و فصل الخطاب قراردادن فرمایشات رهبر معظم انقلاب از آرمانهای انقلاب ، معمار کبیر انقلاب و شهدای وطن دفاع خواهند کرد و با پژوهش و مطالعه و تحصیل گامهای بزرگی برداشته و قله های رفیع افتخار را به میهن عزیز اسلامی مان به ارمغان خواهند آورد.


دکتر علی آل بویه رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان کهگیلویه و بویراحمد و واحد یاسوج: ۱۶ آذر مبین آغاز جنبش دانشجویی و عدالت طلبی این واقعه به عنوان یک روز پر افتخار و حماسه ای بزرگ در تاریخ ایران اسلامی به ثبت رسید.


این حرکت حاصل اندیشه دانشجویان حقیقت جو و عدالت طلبی بود که در اعتراض به دخالت بیگانگان در کشور شکل گرفت و امروز را به یاد آنان و رسالتشان به عنوان روز دانشجو نامگذاری کرده‌اند این روز حامل پیامی به نسل ها بعد خودشان بود.


دانشجویان گنج های نایافته و گوهر های ناشناخته ای هستند که باید تلاش کنند بستر رویش و بالندگی را بیش از پیش در کشور گسترش دهند.


زوایای حرکت های دانشجویی باید در راستای گفتمان انقلاب اسلامی با معیار خط امام راحل و رهبرفرزانه انقلاب باشد.


اینجانب ضمن تبریک این روز بزرگ به عنوان پدری دلسوز از شما انتظار دارم که این فرموده امام راحل را که دانشگاه مبدا تحولات است را آوازه گوش‌ و به عنوان پیشگامان، حاملان و پیام رسانان ارمان های امام و انقلاب قدم هایتان را استوار تر بردارید.


محمدحسین جعفریرئیس دبیرخانه هیات امنای دانشگاه آزاد اسلامی استان یزد: شانزدهم آذرماه را بیش و پیش از هر چیز با شهادت سه دانشجو در راهروهای دانشگاه تهران، در سالی بیاد می­آوریم که ملت ایران سوگوار کودتای 28 مرداد و فروپاشیدن امیدها و آرزوهای خود برای استقلال، آزادی و عزت سرزمین­شان بودند.


این سه شهید والامقام شعله­هایی بلند از آتش استقلال طلبی و آزادی خواهی جامعه­ی ایران بودند. آتشی که بیش از یک صد سال است در سینه­ی ملتهب این سرزمین شعله می­کشد و هر بار، شراری تازه­تر می­افکند. در سال روز شهادت این سه دانشجو که برپیشانی تاریخ معاصر ایران به نام روزدانشجو رقم خورد، فرصت مغتنمی برای دانشگاه و جریان دانشجویی است تا با تقویت روحیه استکبار ستیزی- استقلال خواهی- عدالت طلبی و آزادی خواهی در پرتو موازین اسلامی و با پیوند ناگسستنی استادان- دانشجویان و دانشگاهیان با آرمانهای انقلاب اسلامی و منویات امام راحل (ره) و مقام معظم رهبری (دامت برکاته) گرامیداشت این روز مستحکم تر شده و دانشجویان گرامی بعنوان عضوی قوی از پیکره ملت شریف ایران همچون گذشته خود را در دفاع از کیان انقلاب و تلاش برای کارآمدی نظام جمهوری اسلامی ایران آماده و مهیا کنند.


این روز را گرامی داشته و خدمت تک تک دانشجویان و دانشگاهیان عزیز تبریک می‌گویم.


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته