دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
02 ارديبهشت 1394 - 09:14

مدیر دفتر مدیریت مصرف توانیر: افزایش قیمت برق ناکافی بود

مدیر دفتر مدیریت مصرف توانیر با تاکید بر اینکه اهرم قیمت در زمان جهش نرخ‌ها بر کاهش مصرف موثر خواهد بود، گفت: افزایش 10 درصدی تعرفه مشترکان خانگی تاثیر چندانی بر مدیریت و کنترل میزان مصرف برق کشور ندارد.
کد خبر : 13985

احمد یزدی در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری آنا با بیان اینکه افزایش 35 درصدی قیمت انرژی یک سال پس از هدفمندی یارانه‌ها حدود 10 درصد از میزان مصرف کشور را کاهش داد، افزود: اگر چه با افزایش قیمت می‌توان تا حدودی میزان صرف را کنترل و کاهش داد، اما افزایش 10 درصدی تعرفه مشترکان خانگی و 15 درصدی سایر مشترکان نمی‌تواند انگیزه لازم را برای کاهش میزان مصرف در مردم ایجاد کند.


وی با بیان اینکه مصرف برق کشور سالانه 6 تا 7 درصد افزایش می‌یابد، تصریح کرد: با این حال یک سال پس از آغاز هدفمندی یارانه‌ها نه تنها میزان مصرف برق کشور افزایشی نداشت بلکه با رشد منفی 1.6 درصدی نیز مواجه شدیم.


یزدی با تاکید بر اینکه با افزایش 10 تا 15 درصدی تعرفه‌ها مشترکان تفاوت قیمتی چندانی را در قبوض خود مشاهده نمی‌کنند، اظهار کرد: بر اساس افزایش 10 درصدی قیمت برق، تعرفه مشترکان خانگی در پله نخست به ازای مصرف از صفر تا 100 کیلووات ساعت در ماه از 372 ریال به 409 ریال رسید.


به گزارش آنا، بنا بر اعلام وزارت نیرو از اول اسفندماه سال گذشته تعرفه برق خانگی و کشاورزی 10 درصد و در سایر بخش‌ها، صنایع، ادرای و تجاری 20 درصد افزایش قیمت داشته‌است.


انتهای پیام/

برچسب ها: برق مدیریت مصرف
ارسال نظر
قالیشویی ادیب