دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
01 ارديبهشت 1394 - 11:55
نوبخت در پاسخ به آنا:

نوبخت: مهاجران قانونی و غیرقانونی استرالیا که مرتکب جرم نشده‌اند، به کشور بازگردند

سخنگوی دولت درخصوص مهاجران ایرانی در استرالیا گفت: این افراد اگر مرتکب جرم نشده‌اند می‌توانند به کشور بازگردند.
کد خبر : 13972

به گزارش خبرنگار دولت خبرگزاری آنا، محمدباقر نوبخت در نشست خبری امروز - سه‌شنبه - خود با خبرنگاران در پاسخ به سؤال آنا درباره طرح دولت استرالیا برای مهاجران ایرانی اظهار کرد: در سفر وزیر امور خارجه استرالیا به تهران موضوع مهاجران ایرانی به این کشور مطرح شد. در دیدار دبیر شورای عالی امنیت ملی کشورمان با وزیر امور خارجه استرالیا نیز وضع نامناسب مهاجران ایرانی مورد بحث قرار گرفت و در این دیدار تأکید شد که هر یک از مهاجران ایرانی که قانونی یا غیرقانونی به کشور استرالیا سفر کرده‌اند و تصمیم داشتند از آنجا به کشورهای دیگر بروند، در صورتی که مرتکب جرمی نشده باشند می‌توانند به کشور باز گردند.


وی افزود: من از جزئیات طرح استرالیایی‌ها و مهاجران ایرانی خبر ندارم ولی به خانم افخم (سخنگوی وزارت امور خارجه) خواهم گفت که در این زمینه اطلاع‌‌رسانی کند.


نوبخت همچنین در پاسخ به سؤال دیگر خبرنگار آنا درباره مهاجران افغانی در ایران گفت: همان‌طور که در این سال‌ها ایرانی‌ها نسبت به مهاجران افغانی مهمان‌نوازی کرده‌اند، این روند را در پیش خواهند گرفت؛ ولی برای اینکه شکل قانونی به حضور مهاجران افغانی در کشور داده شود باید حضور همه این مهاجران ثبت شود. همچنین در سفر رئیس‌جمهوری افغانستان به ایران این موضوع مورد تأکید قرار گرفت که دولت افغانستان تدابیری را اخذ خواهد کرد تا مهاجران افغانی به کشور خود بازگردند.


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته