دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
17 آذر 1395 - 08:49
در گفت و گو با آنا؛

بیژن مقانلو: امیدوارم ناکامی‌های المپیک را جبران کنیم/ فرزان عاشورزاده تنها در جام جهانی مبارزه می‌کند

سرمربی تیم ملی تکواندو از آمادگی کامل تکواندوکاران در آستانه رقابت های گرندپری و جام جهانی خبر داد و گفت تکواندوکاران در این رقابت‌ها برای کسب مدال به میدان می‌روند تا ناکامی المپیک را جبران کنند.
کد خبر : 139677

به گزارش خبرنگار ورزشی آنا، مسابقات فینال گرندپری سال 2016 در 4 وزن زنان و مردان طی روزهای 19 و 20 آذرماه و مسابقات جام جهانی نیز روزهای 22 و 23 آذرماه در «باکو» آذربایجان برگزار می‌شود از این رو تیم ملی تکواندو کشورمان دیروز راهی این کشور شد.


بیژن مقانلو سرمربی تیم ملی تکواندو در گفت و گو با خبرنگار آنا، درباره آخرین وضعیت تیم ملی تکواندو گفت: «‌دو مسابقه مهم پیش روی تیم ملی تکواندو است و ما مدت‌هاست که در اردو به سر می‌بریم و تمرین می‌کنیم. متاسفانه بعد از المپیک و آن اتفاقات تلخ انگیزه بچه‌ها کمی افت کرد اما با کمک هم توانستیم دوباره به روزهای خوب برگردیم و تیم ملی تکواندو را برای این دو مسابقه مهم آماده کنیم.»


وی افرود: «‌یکی از برنامه‌های ما این بود که مهدی خدابخشی و فرزان عاشورزاده ارتقای وزن داشته باشند البته خدابخشی با اینکه با اوتماس گرفتیم اما در اردوها حاضر نشد. فرزان عاشورزاده هم با توجه به ارتقای وزن اجازه حضور در گرندپری را نداشت و تنها در جام‌جهانی به تیم ملی اضافه می‌شود.قانون رقابت‌های گرندپری به این گونه‌است که هر تکواندوکار بر اساس رنکینگی که دارد در این مسابقات شرکت کند و به دلیل اینکه فرزان وزنش را بالا برد رنکینگ جهانی‌اش صفر شد و مجوز حضور در رقابت‌های گرندپری را ندارد بنابراین در مسابقات جهانی به میدان می‌رود.»


مقانلو در مورد وضعیت تکواندوکاران گفت: «شرایط بچه ها خوب پیش می‌رود و در حال حاضر جدی‌ترین مشکل ما این است که آنها دچار سرماخوردگی شدند که امیدوارم تا روز مسابقه سرحال باشند و با قدرت با حریفانشان مبارزه کنند. زمانی که برای المپیک آماده می‌شدیم این تفکر برای همه تکواندوکاران به وجود آمده بود که مدال المپیک برای آنها حتمی است اما دیدیم که این اتفاق نیافتاد. همان موضوع باعث شد تکواندوکاران تمرینانت را جدی بگیرند و فکر نکنند که مدال برای تیم ایران کنار گذاشته شده است. من هم به عنوان مربی مدام به آنها گوشزد می‌کنم که همان اندازه که ما تمرین کی کند کشورهای دیگر هم بیکار ننشستند و تمرین می‌کنند.»


سرمربی تیم ملی تکواندو همچنین در مورد رقیبان ایران اظهار کرد: «‌در جام جهانی قرار است هشت تیم شرکت کنند و با توجه به اینکه به تیم ها اجازه دادند از دو بازیکن خارجی استفاده کنند به همین دلیل ما نمی دانیم که تیم‌ها بازیکن خارجی جذب کرده‌اند یا خیر. به همین دلیل شناختی از آنها نداریم ولی تفکر ما این است که همه رقبا قوی هستند و باید برای کسب مدال بجنگیم.»


مقانلو در پایان عنوان کرد: «بعد از المپیک تیم ملی تکواندو شرایط خوبی نداشت اما با حمایت‌های رئیس فدراسیون تیم را دوباره تقویت کردیم و حضور نصرآزادانی هم به عنوان کمک مربی به شرایط تیم سر و سامان داد. به هر حال امیدوارم که تیم ملی تکواندو از این دو رقابت مهم سربلند بیرون بیاید. من در این دو سال و خرده ای که هدایت تیم ملی را برعهده گرفته‌ام در همه مسابقات جهانی و گرندپری با دست پر به ایران برگشتیم امیدوارم که این بار هم موفقیت نصیب تیم ما شود تا بخشی از ناکامی های المپیک را جبران کنیم.»


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته