دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
16 آذر 1395 - 08:35
در گفت وگو با آنا؛

محمد طلایی: تغییر وزن حسن یزدانی هنوز مشخص نیست/ کلاس کشتی قاسمی بالاتر از هادی بود

سرمربی تیم ملی کشتی آزاد گفت: در مورد تغییر وزن یزدانی و رفتن او به یک وزن بالاتر هنوز هیچ چیز مشخص نیست .
کد خبر : 139640

محمد طلایی در گفت وگو با خبرنگار ورزشی آنا، در مورد آخرین وضعیت بدنی حسن یزدانی و احتمال اینکه وزنش را تغییر دهد و از این به بعد در ورن 86 کیلو گرم روی تشک کشتی حاضر شود گفت: «حسن یزدانی 21 سال سن دارد و یک جوانی که در این سن قرار دارد به طور حتم بدنش در حال رشد کردن است و وزنش هم زیاد می‌شود. یزدانی بعد از مسابقات المپیک بدنش پر شد و وزنش هم زیاد شده‌است اما من هنوز اطلاع دقیقی از وزن او ندارم و باید منتظر باشیم تا وزن کشی از این کشتی گیر انجام شود و بعد در مورد آن تصمیم بگیریم.»


وی ادامه داد: «در مورد تغییر وزن یزدانی و رفتن او به یک وزن بالاتر هنوز هیچ چیز مشخص نیست و قرار هم نیست که یک کشتی‌گیر همیشه در یک وزن کشتی بگیرد. رسول خادم هم زمانی که کشتی گرفتن را شروع کرد در وزن 68 کیلوگرم کشتی می گرفت و در سال‌های پایانی کشتی به وزن 120 کیلو گرم آمد. این اتفاقات در دنیای کشتی همیشه می‌افتد و فقط مختص یزدانی نیست.»


سرمربی تیم ملی در رابطه با وضعیت پرویز هادی و کشتی‌های او در جام باشگاه‌های جهان بیان کرد: «پرویز هادی در مسابقات جام باشگاه‌های جهان کشتی‌های خوبی نگرفت. یک موقع کشتی‌گیر آمادگی جسمانی خوبی ندارد و زمانی هم کلاس کشتی‌اش در سطح پایینی قرار دارد. اما هادی در مسابقات جام باشگاههای جهان کلاس کشتی‌اش پایین بود و او باید سطح فنی کشتی گرفتنش را بالا ببرد.»


وی ادامه داد: «متاسفانه عده‌ای از افراد قبل از المپیک برای هادی حاشیه درست کردند و در حالی که دلسوز او نبودند این کشتی‌گیر را به حاشیه بردند. این افراد اعلام کردند که هادی سهمیه سنگین وزن ایران را برای المپیک کسب کرد در حالی که این صحبت ها واقعیت ندارد و کمیل قاسمی این سهمیه را به دست آورد. ضمن اینکه مسابقه انتخابی که برای مشخص شدن کشتی‌گیر المپیکی سنگین وزن ایران برگزار شد قاسمی موفق شد هادی را شکست دهد و دیگر جای هیچ شک و شبهه ای باقی نگذاشت. به نظر من هم انتخاب کمیل قاسمی درست بود و کلاس کشتی‌اش از هادی بالاتر بود.»


سرمربی تیم ملی در رابطه با برگزاری مسابقات انتخابی برای مشخص شدن ملی‌پوشان کشتی گفت: «برای مشخص شدن نفرات ملی‌پوش همه کشتی گیران باید در مسابقات انتخابی شرکت کنند اما نظر کادر فنی هم ملاک قرار می‌گیرد و گاهی اوقات انتخاب‌ها دست کادر فنی است. در هر صورت باید تعاملی برقرار شود تا بهترین نفرات بتوانند دوبنده تیم ملی را بپوشند.»


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته