دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
15 آذر 1395 - 09:39

وزیر آموزش عالی مالزی در آسایهل 2016: آموزش آنلاین برای دانشگاه‌های آینده حیاتی است

داکوتا سری ایدریس، وزیر آموزش عالی مالزی می‌گوید بهانه‌ای برای دانشگاه‌‌ها وجود ندارد که از طریق آموزش آنلاین آموزش را در دسترس‌تر و قابل‌پرداخت‌تر کنند.
کد خبر : 139612

به گزارش خبرنگار گروه دانشگاه خبرگزاری آنا به نقل از سان‌دیلی مالزی، سخنرانی سری را معاون او داتوک ماری یاپ کین ساعتی پیش در کنفرانس آسایهل 2016 خواند. او گفت:‌«بسیاری از دانشگاه‌های مشهور دنیا این کار را انجام داده‌اند و هم‌اکنون صاحب رنک بین‌المللی بالایی هستند.»


معاون وزیر آموزش عالی مالزی ادامه داد: «برای تحقق طبیعت دانشجویان آینده، باید برنامه‌های آموزش آن‌لاین و از راه دور را فراهم کرد تا اجازه دسترسی به آموزش عالی را به دانشجویانی که در صورت‌‌های دیگر ممکن است فرصت تحصیل نداشته باشند بدهیم.»


از نظر وزیر آموزش عالی مالزی آموزش آن‌لاین به دلیل تغییرات جمعیتی آموزش عالی که بخش بزرگی از دانشجویان مسن‌تر را در سال‌های اخیر در بر گرفته است، امری ضروری است. در سخنرانی او آمده بود: «رویکردهای تدریس در موسسه‌های آموزش عالی باید تغییر کند تا با این تغییرات متناسب و سازگار شود. ما افراد بالغ بیشتر و بیشتری را می‌بینیم که در دوره‌های دانشگاهی و کالج‌ها ثبت‌نام می‌کنند چون می‌خواهند در نیروی کار خود رقابت کنند.»


کین چینگ در ادامه گفت:‌«آن‌ها اغلب کارکنان تمام وقت هستند و تنها می‌توانند با توجه به برنامه کاری خود وقت بگذارنند. بنابراین ارائه‌کنندگان آموزش عالی باید به نیازهای این دانشجویان هم حساس باشند.»


به گفته ادریس، جدا از دانشجویان مسن، آموزش عالی هم‌چنین باید برای افرادی از گروه‌های قومی متفاوت، با زمینه اجتماعی-اقتصادی و آموزش مختلف هم در دسترس باشد.




انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته