دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
15 آذر 1395 - 10:49
همراه و همگام با دانشجویان در آذر/ 18

خودکفایی و افزایش سرعت پیشرفت و توسعه کشور در سایه سخت‌کوشی، مجاهدت و بصیرت دانشجوی جوان

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان سمنان با توجه به فرارسیدن 16 آذر، روز دانشجو، خودکفایی و افزایش سرعت پیشرفت و توسعه کشور را در سایه سخت‌کوشی، مجاهدت و بصیرت دانشجوی جوان دانست.
کد خبر : 139610

به گزارش خبرنگار خبرگزاری آنا، دکتر شاهرخ رنجبر بهادری رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان سمنان در تبریک فرارسیدن 16 آذر، روز دانشجو بیانیه ای به شرح زیر صادر کرد: شانزدهم آذر به‌عنوان نماد استکبارستیزی سالروز شهادت مهدی شریعت رضوی، مصطفی بزرگ نیا و احمد قندچی سه تن از میان خیل عظیم دانشجویان معترض به حضور ریاست‌جمهور وقت آمریکا، نقطه عطفی در نقش‌آفرینی جامعه دانشگاهی و در راس آن دانشجویان فهیم کشور در ادای دین و انجام‌وظیفه شرعی به‌منظور آگاهی بخشی به مردم مسلمان ایران‌زمین در مبارزه با استکبار و استعمار جهانی برای همیشه در تاریخ این کشور ماندگار است.


شانزدهم آذر شروع حرکتی جدید در سیر استکبارستیزی دانشجویان این سرزمین بود که با پیروزی انقلاب در کشور به اوج و در گرماگرم حوادث پس از انقلاب به بلوغ رسید. این نسیم رحمت الهی بود که ذائقه‌ی عدالت‌خواه دانشجویان ایرانی را بیدار کرد و آن‌ها را بر ضد استکبار برانگیخت. حرکتی که در سال‌های نخستین آغاز جنبش استکبارستیزی ایران شکل گرفت تا امروز به‌عنوان چراغی برای نشان روشن ماندن این آرمان باقی‌مانده و در طول حوادث مختلف انقلاب از جنگ تحمیلی تا تحریم‌های اعمال‌شده در سال‌های اخیر همواره روشنگر و هدایتگر بوده است.


بدون شک دستیابی به خودکفایی و افزایش سرعت پیشرفت و توسعه کشور در عرصه‌های مختلف علمی،اقتصادی، سیاسی و اجتماعی کشور فقط در سایه سخت‌کوشی مجاهدت و بصیرت دانشجوی جوان این سرزمین محقق خواهد شد و ایران اسلامی آزادگی و استقلال امروز خود را مرهون خون شهیدان عزیز و بزرگ‌مردانی می‌داند که ازجان‌گذشته برای تحقق آرمانشان ایستادگی کردند.


امروز وظیفه هر دانشجوی فرهیخته‌ای این است که برای حفظ حرمت خون شهیدان و صیانت از سرزمین عزیزمان ایران اسلامی به پا خیزد و با بینش عمیق از شرایط حساس کنونی و درک لزوم وحدت و بصیرت برای مقابله با فتنه‌های رنگارنگ استکبار با مقام معظم رهبری تجدید پیمان بسته و با الگوبرداری از شهید جوان کربلا در جهت حفظ اصول و آرمان‌های انقلاب اسلامی ایران و حمایت بی‌چون‌وچرا از رهبر فرزانه انقلاب اسلامی از هیچ خدمتی فروگذار نکند.


این‌جانب به‌عنوان رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان سمنان به نمایندگی از جامعه دانشگاه آزاد اسلامی استان, به‌عنوان بخشی کوچک از موج عظیم دانشجویی کشور، ضمن تبریک فرارسیدن این روز بزرگ به یکایک اعضای خانواده بزرگ دانشگاهی به‌خصوص دانشجویان عزیز، اهتمام ویژه همکاران گرامی را در مسیر تحقق منویات مقام معظم رهبری در اجرای اقتصاد مقاومتی تا دستیابی به توسعه و تعالی جایگاه حقیقی ایران اسلامی در جهان اسلام و کشورهای منطقه و همچنین خدمتی صادقانه و سرشار از شورونشاط و مملو از توکل الهی در جهت رشد و شکوفایی دانشگاه را خواستارم. باشد تا بتوانیم پاسدارانی حقیقی و راستین برای صیانت از خون و آرمان شهیدان انقلاب و جنگ تحمیلی باشیم.


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته