دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
15 آذر 1395 - 09:46

توافق هسته‌ای با ایران؛ موضوع نخستین رایزنی میان نتانیاهو و ترامپ

نخست‌وزیر اسرائیل گفت بعد از آغاز به کار رئیس‌جمهوری منتخب آمریکا با او درباره «توافق هسته‌ای بد با ایران» گفت‌وگو خواهد کرد.
کد خبر : 139581

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری آنا به‌نقل از رویترز، بنیامین نتانیاهو گفت: «قصد دارم پس از ورود دونالد ترامپ به کاخ سفید، با او درباره توافق هسته‌ای بدی که غرب با ایران امضا کرد، رایزنی کنم.»


نتانیاهو و جان کری، وزیر امور خارجه آمریکا درباره توافق هسته‌ای با ایران و ادامه شهرک‌سازی‌ها در کرانه باختری اختلاف دارند. کری در کنفرانسی در واشنگتن گفته بود که ادامه شهرک‌سازی‌ها مانعی برای صلح به‌شمار می‌رود.


ترامپ جمهوری‌خواه در خلال تبلیغات انتخاباتی خود توافق هسته‌ای را که سال گذشته امضاء شده بود «فاجعه و بدترین توافق» خوانده بود. باوجود این، ترامپِ تاجر که به یک سیاستمدار تبدیل شده است، می‌گوید سخت است بتوان متن توافقی که در قطعنامه سازمان ملل متحد آمده است، نقض کرد.


نتانیاهو در کنفرانس خاورمیانه که در واشنگتن برگزار شد، گفت اسرائیل متعهد به جلوگیری ایران از دستیابی به سلاح هسته‌ای است. این (موضوع) هرگز تغییر نمی‌کند. من مشتاقانه منتظر دیدار با دونالد ترامپ، رئیس‌جمهوری منتخب آمریکا هستم تا با او درباره یک توافق بد صحبت کنم.


ترامپ 20 ژانویه (1 بهمن) به‌طور رسمی رئیس‌جمهوری آمریکا خواهد شد.



انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته