دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
14 آذر 1395 - 23:49

سروری: اقدام علیه نقض برجام، نیازمند بسترسازی حقوقی، سیاسی و بین‌المللی است/ بدون بسترسازی حربه به دست آمریکا می‌دهیم

دبیرکل جدید جمعیت رهپویان انقلاب اسلامی گفت: الان دیپلمات‌های ما در وزارت خارجه نباید خواب و خوراک داشته باشند و باید روز و شب به کشورهای مختلف بروند و بدعهدی آمریکا را به صورت علمی و با مبانی حقوق بین الملل تبیین کنند.
کد خبر : 139563

به گزارش گروه سیاسی خبرگزاری آنا به نقل از روابط عمومی جمعیت رهپویانان انقلاب اسلامی، پرویز سروری دبیرکل جدید جمعیت رهپویان در پایان نشست شورای مرکزی این جمعیت گفت: در حال حاضر خوشبختانه اجماعی در داخل علیه نقض برجام توسط آمریکا شکل گرفته که از منتقدان برجام تا خالقان برجام را شامل می‌شود و به همین دلیل همه نگاه‌ها متوجه اقدام متقابل و قاطع ایران علیه خباثت‌های آمریکاست که مطالبه درستی هم هست اما باید توجه کرد این اقدامات نیازمند بسترسازی حقوقی، سیاسی و بین‌المللی است.


این عضو شورای شهر تهران اضافه کرد: الان دیپلماتهای ما در وزارت خارجه نباید خواب و خوراک داشته باشند و باید روز و شب به کشورهای مختلف بروند و بدعهدی آمریکا را به صورت علمی و با مبانی حقوق بین‌الملل تبیین کنند.


سروری افزود: این دیپلماسی فعال خصوصا در کشورهای اروپایی و به ویژه در ارتباط با اعضای دیگر 5+1 ضرورت بیشتری دارد؛ چراکه بیم آن می‌رود اگر اقدامی بدون زمینه‌سازی مناسب بین‌المللی انجام شود، به حربه‌ای در دست آمریکایی‌های فریبکار تبدیل و علیه ایران اقدام جدیدی توسط آمریکا آغاز شود.


وی ادامه داد: در خصوص اقدامات دیپلماتیک باید با اجماع داخلی همه ظرفیت‌ها حتی در مجلس شورای اسلامی فعال شود و کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی هم می‌تواند با مجالس کشورهای دیگر خصوصا کشورهای عدم تعهد و سازمان همکاری‌های اسلامی وارد مذاکره شود و به تبیین چرایی ناقض برجام بودن آمریکایی‌ها بپردازند.


سروری در پایان اضافه کرد: در این خصوص باید متوجه، قدردان و تابع رهبر انقلاب باشیم که هم 19 سال قبل تأثیر مذاکره برای لغو تحریم داماتو را رد کردند و هم بهمن 93 تصریح و پیش بینی کرده بودند که «اگر حتّی در مسئله‌ی هسته‌ای هم همان‌جور که آن‌ها دیکته می‌کنند ما پیش برویم و قبول کنیم دیکته‌ی آن‌ها را، باز هم حرکت مخرّب آنها و تحریم‌های آن‌ها برداشته نخواهد شد» و این مسئله نشان می‌دهد که رهبری در خشت خام چیزی می‌بیند که برخی مسئولان در آینه هم قادر به فهم آن نبوده‌اند.


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته