دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
14 آذر 1395 - 16:20
یک کارشناس بیماری‌های واگیر:

تنها یک پنجم افراد مبتلا به HIV درمان دارویی دریافت می‌کنند

کارشناس بیماری‌های واگیر معاونت بهداشت دانشگاه علوم پزشکی فسا عنوان کرد: منطقه ما ( مدیترانه شرقی ) هنوز پایین‌ترین سطح پوشش درمان در جهان را دارد و تا امروز کمتر از یک پنجم افراد مبتلا به اچ آی وی درمان دارویی دریافت می‌کنند.
کد خبر : 139500

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری آنا، زهرا استادی، کارشناس بیماری‌های واگیر معاونت بهداشت دانشگاه علوم پزشکی فسا آموزش را مبنای پیشگیری در حوزه ایدز برشمرد و افزود: پیشگیری همیشه مقدم بر درمان است از این رو باید آموزش را در اولویت قرار دهیم و صرف نظر از اینکه افراد از چه راهی مبتلا به اچ آی وی شده‌اند باید حقوق آنها را به رسمیت شناخت و اگر این اتفاق نیفتد به گسترش بیماری دامن زده می‌شود.


این کارشناس بیماری‌های واگیر گفت: ما باید به کرامت انسانی افراد احترام بگذاریم در حالی که تعداد افراد تحت درمان به صورت مستمر در حال افزایش است، منطقه ما ( مدیترانه شرقی ) هنوز پایین‌ترین سطح پوشش درمان در جهان را دارد و تا امروز کمتر از یک پنجم افراد مبتلا به اچ آی وی درمان دارویی دریافت می‌کنند.


استادی افزود: در این منطقه اَنگ ابتلا به اچ آی وی باعث شده است تا افرادی که در معرض خطر هستند از انجام آزمایش و دریافت مراقبت خودداری کنند، بنابراین همه گیری اچ آی وی ماندگار است. این مسئولیت رهبران حوزه سلامت است که نهایت تلاش خود را برای از بین بردن انگ و تبعیض موجود در حوزه‌های مراقبت‌های بهداشتی انجام داده و افراد مبتلا را در مقابل تبعات چنین رفتارهایی محافظت کنند.


این کارشناس بیماری‌های واگیر با تاکید بر اینکه موج سوم انتقال ایدز از طریق ارتباط جنسی محافظت نشده است، اظهار کرد: جمعیت در معرض خطر انتقال ایدز از طریق فعالیت جنسی عمدتا است. لذا آموزش مهارت‌های زندگی و رفتارهای جنسی در دانشگاه‌ها و مدارس در پیشگیری از ایدز نقش بسیار موثری را ایفا خواهد کرد و این مهم با همکاری و همگامی ارگان‌های ذیربط در این زمینه با بهداشت و درمان میسر خواهد شد.



انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته