دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
14 آذر 1395 - 14:41

نماینده کرمانشاه در سوال از وزیر کار: تعرفه جراحی ۲۳ درصد افزایش داشته است

نماینده مردم کرمانشاه در مجلس با بیان اینکه تامین اجتماعی حق‌الناس و متعلق به مردم است گفت: تامین اجتماعی با چالش مالی مواجه خواهد شد این در حالی است که تعرفه‌ها افزایش بسیاری داشته است در حالی که نباید از تامین اجتماعی این کار انجام می‌شد.
کد خبر : 139438

به گزارش گروه سیاسی خبرگزاری آنا، عبدالرضا مصری در سوال خود از وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: اجرای طرح تحول سلامت در سازمان تامین اجتماعی بیش از ۱۰ هزار میلیارد تومان صدمه و خسارت به بار آورده است. علت اجبار وزیر کار برای اجرای این طرح و هزینه کرد از منابع کارگران چیست؟


وی افزود: چرا قانون برنامه‌ی پنج ساله‌ی پنجم را اجرا نمی‌کنید؟ موضوعی مانند طرح تحول را مطرح می‌کنیم که حتی یک بند هم قانون ندارد.


نماینده مردم کرمانشاه در مجلس ادامه داد: به جای اجرای نظام پزشک خانواده و ارجاع در سال ۹۱ تعرفه جراحی ۲۳ درصد افزایش داشته، در سال ۹۲ ، ۱۸.۹ درصد هم به آن اضافه شده است. در سال ۹۳ هم ۱۲۰ درصد تعرفه جراحی را افزایش داده‌اند. کجای این کار صیانت از حقوق بیمه شده است؟


مصری با بیان این که ۴۰ میلیون نفر تحت پوشش بیمه تامین اجتماعی هستند گفت: چرا هزینه هتلینگ بیمارستان‌ها تا ۱۸۰ درصد رشد داشته است و در مجموع هم ۵۷۱ درصد ما شاهد افزایش هتلینگ هستیم.


وی خطاب به وزیر کار گفت: شما از جیب دیگران خرج تراشی کرده‌اید به چه مناسبت؟ چرا حرف از کنترل تورم می‌زنید در حالی که در سال ۹۳ تعرفه جراحی را افزایش داده‌اید؟


نماینده مردم کرمانشاه در مجلس با تاکید بر این که طرح تحول یعنی چند برابر کردن پرداخت‌ها اظهار کرد:‌ تامین اجتماعی متعلق کارگران، قالیبافان، کارگران روز مزد و ... است. اما یک ریال هم به آنها نداده‌اید. شما کمر تامین اجتماعی را می‌شکنید و تامین اجتماعی با چالش مالی مواجه خواهد شد.


وی افزود:‌ شما حق تعرض به حق‌الناس را ندارید . تامین اجتماعی حق‌الناس بوده و متعلق به مردم است. چه حقی داشتید که دستمزد پزشک جراح را علاوه بر افزایش اولیه دو برابر هم افزایش دهید؟


این نماینده مجلس با بیان اینکه من اگر وزیر بودم تعرض به منابع تامین اجتماعی را خیانت به جامعه کارگری می‌دانستم گفت: قانون دیوان محاسبات در این زمینه وجود دارد که می‌گوید اول تامین اعتبار شود بعد هزینه کنید. چرا قانون برنامه پنجم که راه را مشخص کرده است اجرایی نمی‌کنید؟ چرا نظام پزشک خانواده اجرا نشده است؟


وی خطاب به وزیر اظهار کرد:‌ می‌گویید زیر میزی را رو میزی کرده‌اید. آیا این شد طرح تحول؟ تورم ۱۰ و یا ۱۵ درصد بیشتر نبوده چرا تعرفه‌ها را افزایش داده‌اید؟


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته