دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
14 آذر 1395 - 12:54

سلطانی فر: اصلاح اساسنامه‌ها به انتخابات فدراسیون ربطی ندارد/ در مورد اتفاقات موی تای به زودی تصمیم می‌گیریم

وزیر ورزش و جوانان گفت: تلاش می‌کنیم که انتخابات را بی‌طرفانه و عادلانه برگزار کنیم.
کد خبر : 139375

به گزارش گروه ورزشی آنا، مسعود سلطانی‌فر در حاشیه مجمع انتخاباتی فدراسیون ورزش‌های ناشنوایان درمورد اصلاح اساسنامه و انتقادهایی که مسئولان جهانی دارند، اظهار داشت: «بندی که مورد انتقاد قرار گرفته است نکته خاصی ندارد و ما تلاش می‌کنیم که با در نظر گفتن مقررات داخلی آن را اصلاح کنیم.»


وی در پاسخ به این سوال که آیا این بند مانعی برای برگزاری انتخابات نیست، گفت: «آن بند خاص ربطی به انتخابات ندارد و شامل برگزاری انتخابات نمی‌شود.»


سلطانی‌فر درخصوص حضورش در مجمع انتخاباتی امروز عنوان کرد: «تلاش می‌کنم متناسب با برنامه و زمانی که دارم در این مجامع شرکت کنم. برگزاری انتخابات برعهده وزارت ورزش است و تلاش می‌کنیم که بی‌طرفانه و عادلانه آنها را برگزار کنیم.»


وزیر ورزش و جوانان درباره فعالیت افراد بازنشسته و دوتابعیتی در فدراسیون‌های ورزشی گفت: «قانون مصوب مجلس شورای اسلامی در این زمینه محدودیت‌هایی ایجاد کرده است که ما را ملزم به اطاعت و پیروی از آن می‌کند و تنها در مواردی خاص اجازه می‌دهد این افراد به فعالیت خود ادامه دهند. مواردی مانند استفاده از این افراد به عنوان کارشناس پاره‌وقت که در این زمینه هم باید پرداختی آنها یک سوم پرداختی اصلی باشد.»


وی ادامه داد: «با توجه به محدودیت‌های قانونی که ملزم و مصمم به رعایت آن هستیم به معاونت‌ها دستور داده‌ام نظارت لازم را انجام دهند. به فدراسیون‌ها هم دستور داده‌ایم که در این زمینه طبق قانون عمل کنند. به عنوان دستگاه اجرایی مصمم به اجرای قانون کشور هستیم. »


سلطانی‌فر درباره استفاده از بانوان در بدنه اجرایی فدراسیون‌ها و وزارتخانه‌ها گفت: «یکی از رویکردها و برنامه‌ها و سیاست‌های اصلی ما حمایت جدی از ورزش بانوان و استفاده از آنها در امور مدیریت فدراسیون‌ها و وزارتخانه‌ها است.»


وی درباره اشتباه انجام شده در فدراسیون موی‌تای و اینکه آیا تنها برکناری سرپرست تیم اعزامی کافی بود یا اینکه رئیس فدراسیون باید مؤاخذه و برکنار می‌شد، گفت: «گزارشی در این خصوص تهیه شده و شورای برون مرزی و معاونت‌ها باید در این زمینه نظرشان را اعلام کنند تا تصمیم‌گیری شود.»


وزیر ورزش درباره انتخابات فدراسیون ناشنوایان گفت:‌ «کاندیداها تا امروز رقیب همدیگر بودند و از امروز رفیق خواهند بود. مناسب است که فرد پیروز از انرژی و توان سایر کاندیداها استفاده کند. تا با استفاده از افراد باتجربه و ورود نیروهای تازه نفس فضای جدیدی در ورزش ناشنوایان ایجاد شود.»


سلطانی‌فر ادامه داد: «مهمترین برنامه پیش رو در ورزش ناشنوایان حضور مقتدرانه در المپیک ناشنوایان 2017 ترکیه است که سال آینده برگزار می‌شود.»


وزیر ورزش همچنین از تشکیل ستاد بازی‌های آسیایی و المپیک خبر داد و گفت: «از حالا باید برنامه‌ریزی مناسبی برای حضوری مقتدرانه در این دو رویداد مهم داشته باشیم.»


وی تصریح کرد: «حمایت لازم را از فوتبال خواهیم داشت با توجه به اینکه در دور رفت تیم ملی ما سرگروه شد، امیدواریم در دور برگشت هم نتایج خوبی کسب کنیم تا صعودی مقتدرانه به جام جهانی روسیه داشته باشیم.»


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته