دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
01 ارديبهشت 1394 - 10:30
حافظی در یکصدو چهل و ششمین جلسه علنی شورای شهر:

قتل‌های زنجیره‌ای درختان در تهران ادامه دارد/ شهرداری آمارهای غلط به شورا ارائه می‌دهد

رئیس کمیسیون سلامت و خدمات شهری شورای شهر تهران با انتقاد از عملکرد شهرداری در خصوص حفظ باغات گفت: خشکاندن درختان در تهران به مثابه قتل‌های زنجیره‌ای است و مثل سریالی ادامه دار است.
کد خبر : 13936

به گزارش خبرنگار اجتماعی خبرگزاری آنا رحمت‌الله حافظی با بیان اینکه شهرداری نسبت به خشکاندن درختان بی‌تفاوت است، افزود: چرا باید ده‌ها میلیارد تومان برای ایجاد فضای سبز جدید در تهران هزینه کنیم اما نمی‌توانیم از تخریب باغات جلوگیری به عمل آوریم؟


وی افزود: به عنوان مثال در حاشیه پل نیایش با استفاده از مازوت و گازوئیل درختان را می‌خشکانند و در منطقه ۲ نیز شهردار در حال قلع و قمع درختان است.
وی اضافه کرد: باغات منطقه ۵ تهران را که در کنارشان فضای سبز خوبی وجود دارد از وسط قطع کرده یا می‌خشکانند و در دل این باغات گود برداری می‌کنند تا ساختمانی برای اسکان کارگران شهرداری بسازند.
رئیس کمیسیون سلامت شورای شهر با تاکید بر تخریب باغات سمیعی با مازوت و با ارائه عکس‌هایی در اثبات این موضوع گفت: عکس‌ها نشان می‌دهد که جای اره روی درختان قطور قدیمی وجود دارد و چرا شهرداری پاسخگو نیست که به چه علت این درختان قطع می‌شوند.
حافظی گفت: در حاشیه بوستان شقایق در ۲۴ متری سعادت آباد در وسط پارک و با فاصله ۲۰ متر از وسایل بازی کودکان حفاظی کشیده شده و در حال ساخت مجموعه مسکونی ۱۰ طبقه هستند؛ تا کی باید این تخلفات را تحمل کنیم.
وی همچنین یادآور شد: شهرداری در خصوص باغات کن توضیحات اشتباهی به شورای شهر ارائه داده چرا که زمین‌های تصرف شده ۷ هزار متر بوده که به تعاونی مسکن منطقه ۷ داده شده و شهردار وقت تخلفاتی را انجام داده و درختانی با بن بالای ۱۵۰ سانتی متر را قطع کرده است. در حالیکه اعدادی کمتر از این به ما اعلام شد تا پرونده به کمیسیون ماده ۵ ارجاع داده نشود.
رئیس کمیسیون سلامت شورا همچنین یادآور شد: این تعاونی مسکن فعلا کارش را متوقف کرده و باید طبق وعده‌ای که به آن داده بودیم زمین معوضی را در اختیار آن قرار دهیم اما تاکنون این اقدام انجام نشده است.


انتهای پیام/

برچسب ها: حافظی شورای شهر
ارسال نظر
هلدینگ شایسته