دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
14 آذر 1395 - 09:14

احمد توکلی حضور خود در نشست مبارزه با فساد اقتصادی را لغو کرد/ کانون اندیشه: اینگونه تردیدها ممکن است صدها برابر برگزاری یک برنامه برای افکارعمومی ابهام‌ساز شود

احمد توکلی نماینده ادوار مجلس شورای اسلامی، با اعلام در کانال تلگرامی خود، حضور در نشست «جنبش دانشجویی و گره کور مبارزه با فساد اقتصادی» را لغو کرد.
کد خبر : 139246

به گزارش گروه سیاسی خبرگزاری آنا به نقل از روابط عمومی انجمن اندیشه و قلم، این اعلام تلگرامی توکلی در حالی بود که وی نخستین فردی بوده است که دعوت انجمن اندیشه و قلم را برای حضور در نشست 15 آذر در دانشگاه امیرکبیر پذیرفته بود.


از هفته گذشته، اعلام شده بود نشست «جنبش دانشجویی و گره کور مبارزه با فساد اقتصادی» روز 15 آذر با حضور دکتر محمود صادقی، دکتر احمد توکلی و یاشار سلطانی در دانشگاه امیرکبیر و با همکاری انجمن اندیشه و قلم و کانون اندیشه دانشجوی مسلمان برگزار می‌شود.


اما دیروز ـ 13 آذر ـ در حالی که تنها دو روز تا برگزاری این مراسم وقت باقی است، احمد توکلی در کانال خود در خلال یک یادداشت تلگرامی نوشت:


«در آستانه 16 آذر روز شهادت دانشجویان وطن‌خواه در مقابله با سلطه‌طلبی آمریکا هستیم. از این فرصت استفاده می‌کنم و از برگزارکنندگان جلسه دانشجویی مبارزه با مفاسد اقتصادی در دانشگاه امیرکبیر درخواست می‌کنم این جلسه را به وقت دیگری موکول کنند زیرا با توجه به سوابق برخی حوادث حول و حوش واقع شده و موضوع از همین الان نوعی قشون‌کشی در قبال قوه قضائیه تبلیغ خواهد شد. این نه به مصلحت مبارزه با فساد و اقدامات غیرقانونی است و نه همسو با اقتضائات امروز که دشمنی قدار در برابر ما صف‌بندی کرده است.»


توکلی در همین یادداشت به برگزارکنندگان نشست توصیه کرده است: «به جای آن از سیاستمداران با سوابق ضد سلطه آمریکا دعوت به عمل آید تا درباره جهان‌خواری و سلطه‌طلبی آمریکا تحلیل ارائه کنند. اگر این پیشنهاد پذیرفته نباشد، بنده از شرکت معذورم. دیده‌بان شفافیت و عدالت به درستی با این مشارکت مخالف است چون بیم پیدا شدن تلقی استفاده ابزاری از پرچم مبارزه با فساد و دفاع از حقوق شهروندی می‌رود.»


به دنبال این اقدام نامتعارف احمد توکلی، کانون اندیشه دانشجوی مسلمان در بیانیه‌ای واکنش نشان داد.


متن این بیانیه به شرح زیر است:


«بیانیه کانون اندیشه دانشجوی مسلمان خطاب به آقای توکلی در باب رفتار غیراخلاقی و نامتعارف ایشان:


جناب آقای دکتر توکلی
حدود دو هفته قبل جنابعالی و دفترتان، حضور در برنامه (جنبش دانشجویی و گره کور مبارزه با مفاسد اقتصادی) را با علم به شرکت‌کنندگان و زمان و مکان برگزاری آن پذیرفته‌اید و اکنون در فاصله دو روز به برنامه و در حالی که صدها هزار نفر در شبکه‌های مجازی از برگزاری برنامه مطلع شده‌اند، بدون هیچ‌گونه تماس و مشورتی با برگزارکنندگان اقدام به انتشار متنی به نام شما شده است که فاقد هرگونه استدلال منطقی است.


مواجهه نظام جمهوری اسلامی با نظام سلطه جهانی امر جدیدی نیست، اما خود بهتر می‌دانید نظام، در این مواجهه بیش از هر نیروی دیگری نیاز به حمایت مردمی دارد و اعتماد و حمایت مردمی در این سال‌ها با عدم عمل به فرمان مبارزه با فساد اقتصادی که ١٥ سال قبل توسط رهبر انقلاب و اتفاقا متعاقب جریان ایجاد شده در همین دانشگاه و توسط همین تشکل صادر شد، دچار تردید شده است و بهترین راهِ تقویت حمایت مردمی از نظام، یکصدا گفته شدن مبارزه با فساد از سوی جناح‌های مختلف سیاسی نظام است.


جناب دکتر توکلی
در برنامه اعلام شده، جنابعالی بعنوان یک چهره اصولگرای منتقد مفاسد اقتصادی در کنار یک روزنامه‌نگار غیرجناحی منتقد مفاسد و یک نماینده اصلاح‌طلب منتقد مفاسد دعوت شده‌اید و این نه تنها لشکرکشی علیه دستگاه قضایی نیست، بلکه حمایت از قوه قضاییه در مبارزه با فساد است؛ همانگونه که دکتر محمود صادقی هفته گذشته با حضور در دادسرا اظهار داشت که در پی تقابل یا تضعیف دستگاه قضایی نیست.


در هرحال با توجه به آنکه برنامه مذکور با اخذ مجوز رسمی اعلام شده است، قابل لغو یا تغییر نبوده و اتفاقا اینگونه تردیدها ممکن است، همانند واقعه مشهد صدها برابر برگزاری یک برنامه با تعداد محدودی شرکت‌کننده، برای افکارعمومی ابهام‌ساز شود.


لذا از آنجا که وفای به وعده از خصوصیات یک مسلمان است از جنابعالی به عنوان یک فرد متدین انتظار می‌رود به وعده خود عمل نموده، و در غیر این‌صورت ضمن تأسف‌بار بودن تغییر٬ از یک چهره اصولگرا بعنوان جایگزین دعوت خواهد شد.»




انتهای پیام/

برچسب ها: 16 آذر احمد توکلی
ارسال نظر
هلدینگ شایسته