دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
13 آذر 1395 - 15:57
رئیس کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس:

لزوم تجهیز مدارس به سیستم جدید سرمایشی- گرمایشی تا پایان سال ۹۶

رئیس کمیسیون آموزش مجلس از ردیفی در بودجه‌ سال گذشته برای وزارت آموزش و پرورش خبر داد که بر اساس آن، تا پایان سال ۹۶ تمامی مدارس دولتی وزارت آموزش و پرورش باید به سیستم جدید سرمایشی- گرمایشی مجهز شوند.
کد خبر : 139151

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری آنا از خانه ملت، محمد مهدی زاهدی درباره نبود بخاری در مدارس جنوب کرمان در فصل سرما، گفت: برخی از مدارس کشور در مناطق گرم است و اصولا نیازی به بخاری ندارند؛ مثلا اگر مناطق بندرعباس، بوشهر، زاهدان و توابع آن را در نظر بگیریم، بخاری معنا نمی‌دهد چون هوا آنقدر سرد نمی‌شود که نیازی به بخاری باشد.


نماینده مردم کرمان و راور در مجلس شورای اسلامی افزود: در مناطق گرمسیری سیستم سرمایشی جدی لازم است تا مردم و دانش‌آموزان بتوانند در گرمای زیاد آن مناطق طاقت بیاورند و اذیت نشوند.


زاهدی با بیان اینکه وجود بخاری در مناطق گرمسیری بحث مهمی نیست، تصریح کرد: اگر منطقه شهداد در کرمان که زیر مجموعه حوزه انتخابیه من است را در نظر بگیریم، با توجه به اینکه جزو منطقه گرمسیری کشور است، به بخاری نیاز ندارد و در آنجا بخاری معنا پیدا نمی‌کند ولی باید حتما سیستم سرمایشی مناسبی برای مدارس این مناطق در نظر گرفته شود.


وی با اشاره به تعدادی از روستاها در جنوب کرمان که به بخاری نیاز دارند، افزود: برای بهبود وضعیت مدارس روستاهایی که در جنوب کرمان به بخاری و امکانات گرمایشی نیاز دارند با معاونت نوسازی مدارس وزارت آموزش و پرورش مکاتبه خواهم کرد تا این مشکل برطرف شود.


رئیس کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس با اشاره به اینکه بخاری نفتی در مدارس آسیب‌های زیادی را به سلامت دانش‌آموزان وارد کرده است، گفت: ردیف بودجه‌ای که مجلس سال گذشته برای وزارت آموزش و پرورش تنظیم کرده به گونه‌ای طراحی شده که تا پایان سال 96 تمامی مدارس دولتی وزارت آموزش و پرورش متناسب با منطقه آب‌وهوایی‌شان به سیستم جدید سرمایشی- گرمایشی مجهز شوند.


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته