دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
13 آذر 1395 - 16:18
رئیس سازمان حفاظت محیط زیست خبر داد

ایجاد فن بازار فناوری‌های مرتبط با مواد زائد خطرناک در نمایشگاه بین المللی محیط زیست

رئیس سازمان حفاظت محیط زیست گفت: یکی از پیشنهادات مطروح شده در مذاکرات امروز با دبیر اجرایی دبیرخانه کنوانسیون‌های بازل، استکهلم و روتردام، ایجاد فن بازار فناوری‌های مرتبط با مواد زائد خطرناک و مواد شیمیایی در نمایشگاه بین المللی محیط زیست تهران در اسفندماه امسال است.
کد خبر : 139127

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری آنا از سازمان حفاظت محیط زیست،‌ معصومه ابتکار، معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان حفاظت محیط زیست در مراسم امضاء توافق‌نامه ادامه استقرار مرکز منطقه‌ای بازل در تهران که ظهر امروز در محل سازمان حفاظت محیط زیست انجام شد، گفت: گفت‌وگوی امروز پیرامون نحوه ادامه همکاری، همچنین زمینه‌های همکاری برای ارتقاء سطح توانمندی‌های فنی و علمی بود.


ابتکار افزود: این گفت‌وگوها به ویژه با توجه به ظرفیت‌های دانشگاهی و مراکز پژوهشی در ایران، همچنین ضرورت ظرفیت سازی و گسترش فعالیت‌ها در منطقه با در نظر گرفتن فرصت‌ها و تهدیدهای این حوزه است.

معاون رئیس جمهور ضمن اشاره به برگزاری نمایشگاه بین المللی محیط زیست تهران در اسفند ماه امسال اظهار کرد: یکی از پیشنهادات مطروح شده در نشست امروز، ایجاد فن بازار فناوری‌های مرتبط با مواد زائد خطرناک و مواد شیمیایی در این نمایشگاه بین المللی است.


رئیس سازمان حفاظت محیط زیست افزود: ارتقاء سطح دانش فنی و مبادلات بخش خصوصی و دولتی در این حوزه از دیگر توافق‌های مذاکرات امروز بود.


وی با بیان اینکه توافق امروز به منظور افزایش همکاری‌های دو جانبه امضاء می‌شود، ابراز امیدواری کرد: مرکز منطقه‌ای بازل در تهران به سطح مورد انتظار در توانمندی‌های علمی و فنی و تعداد کشورهای منطقه‌ای عضو برسد و از جمله مراکز برتر و موفق بازل در جهان باشد.


به گزارش آنا، مراسم امضای سند چارچوبی توافقنامه و تمدید استقرار مرکز منطقه‌ای بازل در تهران (پسماندهای ویژه و خطرناک) روز شنبه 13 آذرماه بین دولت جمهوری اسلامی ایران و دبیرخانه کنوانسیون بازل در سازمان حفاظت محیط زیست و با حضور دبیرخانه این کنوانسیون و مسئولان سازمان محیط زیست به امضا رسید.


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته