دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
13 آذر 1395 - 15:31

تایمز: اتحادیه اروپا به سوریه کمک مالی می‌کند

یک روزنامه بریتانیایی در گزارشی به بررسی بحران سوریه پرداخت و نوشت که اتحادیه اروپا قصد دارد در چارچوب طرح صلح سوریه، به نظام بشار اسد کمک مالی کند.
کد خبر : 139125

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری آنا به‌نقل از روزنامه رای‌الیوم، روزنامه تایمز در گزارشی نوشت: «اتحادیه اروپا در چارچوب تلاش‌هایش برای حفاظت از تاثیر غرب بر پیامدهای جنگ جاری در سوریه قصد دارد به سوریه تحت حکومت بشار اسد کمک مالی کند.»


این گزارش می‌افزاید: «در حالی تردیدهایی درباره پایان جنگ در حلب وجود دارد که گفته می‌شود مسئولان اروپایی قانع شده‌اند مطالب گذشته غرب درباره برکناری بشار اسد، رئیس‌جمهوری سوریه غیر واقعی است و احساس فزاینده‌ای وجود دارد که آمریکا که شریک غرب در مذاکرات (صلح) خوانده می‌شد، خود را به کناری رانده است.»


طبق این گزارش، فدریکا موگرینی، مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا در نشست 2 هفته پیش خود، پیشنهادات جدیدی به رهبران معارضان سوری داد که از جمله آن‌ها ارائه کمک و سرمایه‌گذاری به‌عنوان مقدمه‌ای برای رضایت همه طرف‌ها بود.


تایمز نوشت: «این پیشنهادها طبق قطعنامه‌های سازمان ملل متحد و در جهت تحول سیاسی در سوریه مطرح شده است.»


در این گزارش آمده است: «آمریکا، بریتانیا و فرانسه به‌طور دائم از معارضان سوری می‌خواهند تا انتقال سیاسی را دنبال کنند که شامل برکناری بشار اسد از قدرت می‌شود. در هر صورت، اکنون مناقشه به‌طور مشخص بر روی آینده (سوریه) است.»



انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته