دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
01 ارديبهشت 1394 - 09:15

پنتاگون: ماموریت ناوهای اعزامی به یمن، ممانعت از حضور کشتی‌های ایرانی نیست

استیو وارن، سخنگوی پنتاگون ادعای رسانه‌های آمریکایی مبنی بر اعزام ناوهای آمریکایی به یمن جهت ممانعت از ارسال سلاح توسط ایران به این کشور را تکذیب کرد.
کد خبر : 13909

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری آنا و به نقل از واشنگتن پست، ایالات متحده آمریکا روز دوشنبه و در پی تشدید بحران یمن، یک فروند ناو هواپیمابر و یک کشتی جنگی مجهز به موشک‌های هدایت شونده را برای حفظ مسائل امنیتی به آب‌های یمن فرستاد اما مقامات پنتاگون گزارش‌های منتشر شده از سوی رسانه‌های آمریکایی مبنی بر اینکه ماموریت این ناوها ممانعت از حضور کشتی‌های ایرانی در منطقه است را تکذیب کرد.


استیو وارن، سخنگوی پنتاگون در این خصوص گفت: این ناوها جهت هدایت عملیات‌های جنگی در منطقه قرار گرفتند و قصد ممانعت از از حضور کشتی‌های ایرانی را ندارند.


خبرگزاری آسوشیتدپرس به تازگی خبری منتشر کرده‌بود مبنی بر اینکه این ناو دریایی آمریکایی برای پیوستن به یک گروه دیگر از کشتی‌های آمریکایی به محل اعزام شده تا مانع کشتی‌های ایرانی شود که به گفته این خبرگزاری، قصد ارسال سلاح برای جنبش انصارالله در یمن دارند.


استیو وارن اظهار داشت که نیروی دریایی آمریکا روز یکشنبه ناو هواپیمابر «تئودور روزولت» و ناوچه اسکورت‌کننده آن، «یو‌اس‌اس نورماندی» را به دریای عرب فرستاده است.


وی در پاسخ به سوال خاص خبرنگاران در خصوص علت اعزام این ناوها به دریای عرب گفت: موقعیت امنیتی عدن به گونه‌ای‌است که آمریکا تصمیم گرفت نیروهای خود را در آنجا مستقر کند.





انتهای پیام/

ارسال نظر
قالیشویی ادیب