دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
13 آذر 1395 - 14:04
در گفت‎وگو با آنا

تاجرنیا: اختلاف قوا به صلاح کشور و مردم نیست و منجر به از هم‌گسیختگی نظام می‌شود

عضو شورای مرکزی حزب اتحاد ملت ایران اسلامی گفت: برخی قوای سه‎گانه فراتر از حیطه وظایف خودشان عمل می‎کنند و در تقسیم‎بندی‎های جناحی بی‎طرف نیستند.
کد خبر : 139065

علی تاجرنیا، فعال سیاسی اصلاح‌طلب در گفت‎وگو با خبرنگار سیاسی خبرگزاری آنا، درباره اثرگذاری اختلاف میان قوای سه‎گانه بر سیاست کشور، اظهار کرد: تعریف بسیار حساسی میان آزادی بیان و همچنین ازهم‌گسیختگی اجزای قدرت وجود دارد. از طرفی مجموعه حاکمیت و قوا در حوزه عمومی باید شرایطی را برای شهروندان، اشخاص و احزاب فراهم کنند تا نقطه نظرات انتقادی خود را مطرح و بیان کنند.


وی در ادامه به اجزای حاکمیت اشاره کرد و افزود: مردم از اجزای حاکمیت انتظار دارند بر اساس وظایف خود و همچنین به شکل یکپارچه عمل کنند. به عبارتی من اختلاف میان قوای سه‌گانه با یکدیگر را به صلاح کشور و مردم نمی‎دانم چون منجر به تشتت و ازهم‌گسیختگی ارکان نظام و مردم می‎شود.


تاجرنیا، با تأکید بر اینکه «مسئولان قوای سه‌گانه باید طبق وظایف خودشان عمل کنند»، گفت: متأسفانه برخی قوا فراتر از حیطه وظایف خودشان عمل می‎کنند یا به جای اینکه بی‌طرف باشند؛ به نوعی جهتگیری سیاسی را انتخاب و آن را ادامه می‎دهند. بنابراین چنین عواملی باعث ایجاد منازعه میان قوا و مسئولان آن‌ها با یکدیگر می‌شود.


عضو حزب اتحاد ملت ایران اسلامی ادامه داد: طبق قانون اساسی، رئیس‌جمهوری بعد از رهبر انقلاب؛ عالی‎ترین مقام کشوری بحساب می‎آید. به این معنا که شخص رئیس‌جمهوری توسط آرای مستقیم مردم انتخاب می‏‌شود و همین قانون اساسی وظیفه صیانت و حفاظت از حقوق مردم را به عهده رئیس‌جمهوری گذاشته است. بنابراین باید توجه داشته باشیم که وظایف ویژه‌تری بردوش شخص رئیس‌جمهوری قرار گرفته است. ‎


این استاد دانشگاه تصریح کرد: سیستم قضایی ایران دارای آسیب‎هایی است و ما از دوره‌های گذشته به شدت از آن‌ها رنج برده‎ایم. به عبارتی اگر نتوانسته‎ایم با فسادهایی مقابله و برخورد کنیم به دلیل عدم توجه به استقلال قوه قضائیه است.


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته