دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
در نمایشگاه بین‌المللی کتاب فارس انجام شد

رونمایی از 7 جلد کتاب عضو هیات علمی دانشگاه آزاد اسلامی جیرفت‎

مراسم رونمایی همزمان 7 جلد کتاب تازه تالیف و ترجمه شده کیان پیشکار عضو هیات علمی دانشگاه آزاد اسلامی واحد جیرفت در نمایشگاه بین‌المللی کتاب فارس برگزار شد.
کد خبر : 138819

به گزارش خبرنگار خبرگزاری آنا، کتاب‌های زبان تخصصی الهیات، فرهنگ اصطلاحات ادبی، نقد مدرن و پست مدرن نمایشنامه‌های انگلیسی و آمریکایی، نگاهی به ادبیات آمریکا و انگلیس، نقد مدرن و پست مدرن شعرهای آمریکایی و انگلیسی، نقد و تحلیل پست مدرن ادبیات آمریکا و انگلیس، نقد و تحلیل مدرن و پست مدرن داستان های کوتاه آمریکا و انگلیس 7 عنوان کتاب رونمایی شده این عضو هیات علمی واحد جیرفت است.


عضو هیات علمی تمام وقت دانشگاه آزاد اسلامی واحد جیرفت پیش از این نیز با تالیف و ترجمه 27 جلد کتاب مختلف در زمینه آموزش و ادبیات انگلیسی با مشارکت انتشارات رهنما، پردازش و انتشارات دانشگاه آزاد اسلامی سهم قابل توجهی را در زمینه ارتقای آموزش زبان و ادبیات انگلیسی در مقاطع کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکتری داشته است.


این مترجم و استاد دانشگاه گفت: «در این آیین پنج عنوان از هفت عنوان کتاب‌های تالیفی و ترجمه مشترک بنده و محمدرضا مریدی مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی فارس در زمینه نقد ادبی، شعر و نمایشنامه و رمان و به زبان انگلیسی رونمایی شد.»


پیشکار افزود: «این آثار بیشتر در پیوند با مفاهیمی است که مورد استفاده آن‌ها در حوزه ادبیات انگلستان و آمریکا بیش از پیش احساس می‌شود.»


وی گفت: «تالیف و ترجمه این آثار از سال ۱۳۹۱ آغاز شد که امیدواریم در حوزه ترجمه با موضوع‌های نامبرده بار دیگر در نمایشگاه‌های کتاب فارس شاهد عرضه دیگر نمونه‌های آن باشیم.»


کتاب «فنون و صناعات ادبی» از آثاری بود که در این آیین رونمایی شد و به گفته مؤلفان، بر اساس فرهنگ اصطلاحات ادبی نوشته «مایر هوارد آبرامز» و ترجمه‌ای از کتاب “Glosary of Literatory Terms” است که فعالان حوزه ادبیات کشور می‌توانند از آن بهره‌مند شوند. این کتاب برای افرادی نگارش شده است که در زمینه نقد و بلاغت ادبی تخصص داشته و درصدد هستند تا با بررسی عناصر ادبی مشترک در زبان فارسی و انگلیسی مطالب نوین و تاثیرگذاری را در زمینه نقد ادبی ارائه کنند.


دیگر اثر رونمایی شده در پانزدهمین نمایشگاه کتاب فارس که از سوی بهزاد مریدی و کیان پیشکار تألیف شد، انگلیسی برای زبان تخصصی الهیات است که این اثر در زمینه الهیات براساس نیاز دانشجویان کارشناسی و کارشناسی ارشد به رشته تحریر درآمده است.


نقد نمایشنامه‌های انگلیس و آمریکا، الهیات و نقد علمی اشعار مدرن انگلیس و آمریکا و «نقد روان‌شناسی و جامعه شناسی» برای آشنایی دانشجویان و اهالی فرهنگ و ادب با شعر و هنر نمایش در غرب از دیگر کتاب‌های رونمایی شده در این آیین بود.


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته