دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
12 آذر 1395 - 11:58
در گفت‌وگو با آنا

نماینده خوی: تعجیل در تصویب طرح نظارت دائمی بر نمایندگان آسیب‌زاست

نماینده خوی درباره نظارت دائمی شورای نگهبان بر نمایندگان مجلس گفت: باید به گونه‌ای عمل کرد که هم جایگاه شورای نگهبان حفظ شود، هم جایگاه مجلس تا عده‌ای آسیب نبینند.
کد خبر : 138785

سید محمدتقی کبیری، نماینده خوی در گفت‌وگو با خبرنگار سیاسی خبرگزاری آنا، در پاسخ به اینکه آیا نظارت دائمی شورای نگهبان بر نماینده‌های مجلس، ناقض اصل مصونیت نمایندگان است یا خیر، گفت: به نظر من درباره نظارت بر نمایندگان بعد از اعطای اعتبارنامه از سوی مجلس اندکی عجله شد، به علاوه سیاست های کلی انتخابات نیز از سوی مقام معظم رهبری ارائه شد چراکه می‌شد در همان لایحه سیاست‌های کلی انتخابات به آن پرداخت اما گاهی نگاه‌های حزبی و جناحی بر منافع عمومی و مصالح کشور غلبه می‌کند.


وی افزود: بحث نظارت شورای نگهبان بر نامزدهای نمایندگی مجلس پیش از اعلام نتایج انتخابات و تا زمان اعطای اعتبارنامه همواره مطرح و اجرایی بوده است اما در دوران نمایندگی اخیرا مطرح شده است و باید به گونه‌ای عمل کرد که هم جایگاه شورای نگهبان حفظ شود، هم جایگاه مجلس تا عده‌ای آسیب نبینند. به نظرم تعجیل در تصویب این نوع از طرح‌ها و لوایح بدون رویکرد کارشناسانه و یا نگاه جناحی به آن‌ها می‌تواند آسیب زا باشد. به نظر بنده بعد از ابلاغ سیاست‌های کلی و با مطالعه کارشناسی این اصل می‌توان حواشی آن را حل و رفع کرد.


کبیری در پاسخ به پرسش دیگری درباره پیگیری‌ها و اقدامات مجلس برای ورود به مسئله فساد و به طور خاص صندوق ذخیره فرهنگیان و املاک نجومی شهرداری گفت: متاسفانه به نظر می‌رسد مبارزه با مسئله فساد رنگ‌ و بوی سیاسی و جناحی به خود گرفته است. تا زمانی که این مسئله وجود دارد معضل فساد حل نخواهد شد.


وی ادامه داد: باید در برخود با فساد اقتصادی متناسب با آنچه در قانون آمده است عمل کنیم، نه آنکه دست به اتهام‌زنی و فضاسازی علیه یکدیگر بزنیم؛ چرا که این رفتارها سبب آسیب زدن به افکار عمومی و مدیران در جامعه می‌شود.


این عضو کمیسیون اقتصادی مجلس درباره ورود مجلس به بحث مبارزه با فساد افزود: مجلس هم از بعد نظارتی و هم از بعد قانون‌گذاری می‌تواند به مسائلی که طی ماه‌های اخیر در نهادهای مختلف تحت عنوان فساد مطرح شده است ورود پیدا کند.


کبیری ادامه داد: به‌زعم من نه فضاسازی و تهمت‌زنی‌ در این عرصه قابل قبول است، نه ساده‌انگاری و توجیه این اتفاقات. باید واقع‌بینانه با آن‌ها برخورد کرد و در مجلس مورد تحقیق و تفحص قرار گیرد، همانند همان مسئله‌ای که درباره صندوق ذخیره فرهنگیان رخ داد.


انتهای پیام/

ارسال نظر
قالیشویی ادیب