دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری

تالیف دو کتاب به نام واحد شادگان در دانشگاه سارزبورگ آلمان

دو کتاب مهندس محمد امین رشیدی فر، استاد دانشگاه آزاد شادگان در دانشگاه سارزبورگ آلمان تالیف شد.
کد خبر : 13870

به گزارش خبرنگار خبرگزاری آنا، کتاب Vibration Control of FRP Shaft Using Electromagnetic Actuator و کتاب Aproximation Method for Vibration Problem با نام واحد شادگان در دانشگاه سارزبورگ آلمان از سوی استاد گروه برق و کامپیو‌تر دانشگاه آزاد اسلامی واحد شادگان تالیف شد.


رشیدی فر به صورت خلاصه هدف از تالیف این کتب را به این صورت تشریح کرد: آنالیز صحیح ارتعاشات سیستم‌های پیوسته نیازمند دانش در زمینه‌های مکانیک مواد، مکانیک سازه‌ها، معادلات دیفرانسیل معمولی و مشتقات جزئی، و حساب تغییرات است. در کتاب Aproximation Method for Vibration Problem سعی شده با معرفی روش های اطلاعات تکمیلی در زمینه تحلیل ارتعاشات سیستم‌های پیوسته برای دانشجویان، استادان و پژوهشگران فراهم شود.


وی افزود: کنترل ارتعاشات از دیر هنگام مورد توجه محققان بوده و در این زمینه مقالات فراوانی با متدهای مختلف ثبت شده است. ارتعاشات به سه روش غیر فعال، نیمه فعال، و فعال قابل کنترل است. در کتاب Vibration Control of FRP Shaft Using Electromagnetic Actuator روش کنترل فعال ارتعاشات با استفاده از مواد هوشمند بررسی می‌شود. روشهای تحلیل و نحوه استخراج معادلات به محققان و دانشجویان کمک می‌کند تا روش کنترل فعال را قدم به قدم و با متدی جدید یاد گرفته و برای سایر سیستم های مکانیکی مانند ورق، پوسته و... بکار گیرند.


انتهای پیام/

برچسب ها: تالیف
ارسال نظر
هلدینگ شایسته